|
Kobling af to forstærkere |
Besvar |
Forfatter | ||
herognu
Super bruger Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:58 |
|
Jeg har to forstærkere:
Sony STR-AV30R, 2*50W 4 ohm/2*45W 8 ohm Sony STR AV260L, 2*30W 8 ohm Der er noget med at man kan koble to forstærkere sammen og at man kan gøre det på to måder, som jeg har forstået det: En måde hvor man får effekt og en måde hvor man for bedre kvalitet. Den ene måde hedder brokobling kan jeg huske. Hedder den anden seriel forbundet? Er der nogen der kan forklare hvad det hedder og hvordan man kobler dem sammen henholdsvis på de to måder.
Redigeret af herognu - 20-Marts-2012 kl. 21:59 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ganske simpelt - det kan du ikke. Klaus |
||
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er sgu simpelt så. Men, men, men hvorfor? Der er da noget der hedder fx brokobling ikke?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19517 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor linker du til google translate i alt du skriver? Brokobling kræver at forstærkeren er forberedt til det. Så er der en lille omskifte på bagsiden og forstærkeren spiller så kun den ene kanal, men bruge begge udgangstrin. Herhjemme er det mest NAD der er kendt for at have sådan en feature. Så kan man bi-ampe - køre en separat forstærker til basse og en anden til diskanten på ens højttalere. Men det kræver at volumenreguleringen er synkroniseret 100 procent på begge forstærkere. Klaus |
||
Brasch
Guld medlem Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
brokobling er det noget forstærkeren skal være lavet til - altså hvis man f.eks. nøjes med at køre med 1 kanal på en stereoforstærker kan man på nogle brokoble, så man bruger begge udgangstrin på den ene kanal og derved får højere effekt. Alternativt kan man, hvis højttalerne tillader det, bi-ampe, så den ene forstærker trækker bassen og den anden mellemtone/diskant Men som sådan at sætte forstærkerne sammen kan ikke lade sig gøre (med lidt teknisk snilde burde det godt kunne lade sig gøre at lave en brokobling selv, det er vel ikke andet end at vende det ene input signal til modfase og så forbinde de to + terminaler med en kondensator af den rette størrelse).
|
||
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke forstået, hvor linker jeg til google translate?
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er da godt nok underligt, er det en virus og hvordan undgår jeg det?
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er gået over nu.... Klaus |
||
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen det er sikkert fordi jeg sidder et andet sted i dag.
Jeg må lige kigge på det når jeg kommer hjem.
|
||
herognu
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dette er en test for at se om min tekst stadig laver links til google translate?
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør den ikke. Klaus |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |