recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejledning køb af receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejledning køb af receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vejledning køb af receiver
    Sendt: 21-Marts-2012 kl. 09:49
Hej med Jer

Jeg har fået anbefalet Jeres forum af en ven, og håber derfor I kan hjælpe mig med lidt
vejledning. Dette er min første post, så håber jeg har lagt tråden i rette sektion.

Jeg har fået en bonus af min arbejdsgiver, og vil gerne købe to produkter for de penge, så
ikke skattefar trækker et unødvendigt beløb fra mig.

Mine øjne er på den nye iPad. Men jeg mangler også en receiver til mit anlæg. Og her er
jeg helt grøn.

Min Akai receiver fra 80erne er gået i sig selv, og jeg skal bruge en receiver til mine to
Dantax-gulvhøjtalere og mine B&W højtalere.

Ydermere skal receiveren kunne have indgang til pladespiller.

Kan sådan noget købes inde for rimelighedens grænser? Hvis jeg fx tager udgangspunkt i et
budget på 1500 til receiver,-. Jeg var i Hi-Fi klubben forleden og fik anbefalet en Denon
receiver for 2000,-. Kan det gøres til 500 kroner billigere, og så stadig ende op med
kvalitet?

På forhånd tak!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af McNulty McNulty skrev:

Kan det gøres til 500 kroner billigere, og så stadig ende op med kvalitet?

På forhånd tak!

Nej
Til top
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 11:56
Må jeg være så fræk at spørge, hvad du ville anbefale mig i så fald?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af McNulty McNulty skrev:

Må jeg være så fræk at spørge, hvad du ville anbefale mig i så fald?

Jeg tror ikke at der findes noget kvalitet til 1500,- med mindre du kan finde noget brugt.

Jeg har som sådan ikke nogen anbefaling, mit korte svar før var måske lidt for smart, men jeg tror ikke du skal investere billigere end 2000,-

Jeg kan godt lide Yamaha http://www.av-connection.dk/?ML=1386 

Hov så lige Pioneer http://www.av-connection.dk/?ML=1814 måske ikke så dårligt

Redigeret af Pony65 - 21-Marts-2012 kl. 12:24
Til top
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:25
Ok! Super. Tak for anbefalingen.

Jeg er som sagt totalt novice hvad angår hifi, så det skal selvfølgelig spille fint med mit nuværende setup.

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:30

Min anbefaling er måske ikke så god, Pioneer har ikke indgang for pladespiller. Så vær lige opmærksom på det.

Tillægs spørgsmål: er det Stereo eller Surround du ønsker ?
Til top
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 12:32
Stereo vil være mit umiddelbare gæt.

Alt der er i mit setup er arvet, og har aldrig haft den store ekspertise indenfor dette felt. Jeg ved ikke, om mine højtalere ville kunne klare surround? Skal man ikke helst have en subwoofer tilknyttet før de giver mening?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:12
Surround er ikke noget dine højttalere skal "kunne klare" det er kun et spørgsmål om opsætning, 2 fronter, 1 center og 2 bag.

Om du skal bruge en Subwoofer adhænger af om dine fronter kan levere den bas ( dybde ) du ønsker.

Hvilke modeller er dine højttalere ?
Til top
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:27
B&W DM601
Jeg tror gulvhøjtalerne er Dantax S80.. Fra 70erne eller i den stil ;-) Men det er jeg ikke helt sikker på.
Til top
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:27
2 styks af hver i øvrigt
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:22
Hvis du ikke ønsker at bygge et surround setup, altså bruge anlægget når du ser TV. Så hold dig til en Stereo Reciever eller forstærker.

Men du må selv lidt på banen med hvad du ønsker.

NB. Dine B&W er udemærkede højttalere, men de kræver også en forstærker af en hvis kvalitet, dine Dantax kan jeg umiddelbart ikke finde.
Til top
McNulty Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNulty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 14:27
Pony

Tak for det, jeg vender tilbage senere i dag.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu