recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Watt eller ægte watt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Watt eller ægte watt?

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Watt eller ægte watt?
    Sendt: 27-Marts-2012 kl. 23:34
Tja jeg har og har haft grej i den tunge ende,jeg køber bare i udlandet hvor man som regel får noget mere for sine penge,på den måde kan jeg holde mit tab ved skift nede og få adgang til et noget større udvalg uden at være låst på 3 mærker Smile 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Men ...istedet for at stirre sig blind på hvor mange watt ens udstyr har ...så brug dog ørene...og ik gå efter hva flest mener ka være bedst......det er jo en selv der skal føle det er det rigtige......

Wink 


 
Lige nøjagtig! Og i den forbindelse undrer det mig til stadighed, at nogle mennesker indgår et lige så stort et kompromis, med deres HiFi/surround indkøb, som havde de købt et 3000-kroners komplet surroundanlæg i Bilka. Mange vælger nemlig stædigt at holde fast i at handle i én bestemt butik, eller holde sig til ét eller to bestemte mærker. Dét er om noget et KÆMPE kompromis.
 
Mit råd er, at tage ud i forskellige butikker, og lyt til forskelligt grej (mærker). Nogle vil nok vågne op fra den tornerosesøvn, de er lullet i...  Dead
 
M.v.h.


Det er efterhånden udbredt at Hifiklubben ikke skal være det eneste sted at kigge, og det er også en fin holdning:)

For mit vedkomne handler det om at købe produkter som jeg kan komme af med igen.. Hvis Hifi rastløsheden melder sig skal det helst gå relativt stærkt med at sælge uden for meget tab!

Min erfaring på dba osv er, at Dali-denon-B&w-Nad får mange klik på annoncen og sælges uden det store tab.. Har jeg haft andre mærker som selv onkyo skal jeg skære flere % af nyprisen, og ofte får annoncen stadig ikke mange hits..

Hifiklubbens produkter er bare guldet.. De holder værdien og efterspørgslen er konstnant og stor!

 
Ok, så gensalgsværdi betyder mere for dig, end bedst mulig lydkvalitet for pengene?
 
M.v.h.


Hvis vi kort skal i den dialog skal der lige et Klarlægges et begreb først:

Hvad koster et produkt: købspris - salgsprisen ved gensalg

Så når vi taler værdi for pengene kan vi stille et eksempel op:

Jeg køber et sæt brugte 800D for 80.000 kr. Jeg har produktet 2 år og sælger til 75.000 kr.

Højtaleren har kostet mig 5.000 kr.

Alternativt går jeg i en butik og køber eks. sonus faber til 100.000 kr og må to år senere sælge til 40.000 kr.

Så koster en højtaler mig 60.000 kr.

Jeg synes alle hifiklubbens produkter er god value for money.. Dette uanset brugt eller nyt..

Så skal jeg købe for 5000 kr 800D eller for 60.000 kr. Alternativ er jeg ikke i tvivl.

Til sidst udelukker god gensalgsværdi og lækker lyd ikke hinanden.. Og Hifiklubben blev store af en årsag;)

I mine 10 år med anlæg har jeg haft en kæmpe likviditetsmæssig byrde med anlæg.. Men sælger jeg i dag har jeg måske på 10 år haft en omkostning på10-20.000 kr. På anlæg og samtidig haft grej mange kun drømmer om:)

Er fint tilfreds med min strategi og alle herinde der har haft lyt på anlæg ved jeg ikke går på kompromis med musik og lyd:)

Igen.. De to ting du nævner udelukker ikke hinanden


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Men ...istedet for at stirre sig blind på hvor mange watt ens udstyr har ...så brug dog ørene...og ik gå efter hva flest mener ka være bedst......det er jo en selv der skal føle det er det rigtige......

Wink 


 
Lige nøjagtig! Og i den forbindelse undrer det mig til stadighed, at nogle mennesker indgår et lige så stort et kompromis, med deres HiFi/surround indkøb, som havde de købt et 3000-kroners komplet surroundanlæg i Bilka. Mange vælger nemlig stædigt at holde fast i at handle i én bestemt butik, eller holde sig til ét eller to bestemte mærker. Dét er om noget et KÆMPE kompromis.
 
Mit råd er, at tage ud i forskellige butikker, og lyt til forskelligt grej (mærker). Nogle vil nok vågne op fra den tornerosesøvn, de er lullet i...  Dead
 
M.v.h.


Det er efterhånden udbredt at Hifiklubben ikke skal være det eneste sted at kigge, og det er også en fin holdning:)

For mit vedkomne handler det om at købe produkter som jeg kan komme af med igen.. Hvis Hifi rastløsheden melder sig skal det helst gå relativt stærkt med at sælge uden for meget tab!

Min erfaring på dba osv er, at Dali-denon-B&w-Nad får mange klik på annoncen og sælges uden det store tab.. Har jeg haft andre mærker som selv onkyo skal jeg skære flere % af nyprisen, og ofte får annoncen stadig ikke mange hits..

Hifiklubbens produkter er bare guldet.. De holder værdien og efterspørgslen er konstnant og stor!
 
Ok, så gensalgsværdi betyder mere for dig, end bedst mulig lydkvalitet for pengene?
 
M.v.h.
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Men ...istedet for at stirre sig blind på hvor mange watt ens udstyr har ...så brug dog ørene...og ik gå efter hva flest mener ka være bedst......det er jo en selv der skal føle det er det rigtige......

Wink 


 
Lige nøjagtig! Og i den forbindelse undrer det mig til stadighed, at nogle mennesker indgår et lige så stort et kompromis, med deres HiFi/surround indkøb, som havde de købt et 3000-kroners komplet surroundanlæg i Bilka. Mange vælger nemlig stædigt at holde fast i at handle i én bestemt butik, eller holde sig til ét eller to bestemte mærker. Dét er om noget et KÆMPE kompromis.
 
Mit råd er, at tage ud i forskellige butikker, og lyt til forskelligt grej (mærker). Nogle vil nok vågne op fra den tornerosesøvn, de er lullet i...  Dead
 
M.v.h.


Det er efterhånden udbredt at Hifiklubben ikke skal være det eneste sted at kigge, og det er også en fin holdning:)

For mit vedkomne handler det om at købe produkter som jeg kan komme af med igen.. Hvis Hifi rastløsheden melder sig skal det helst gå relativt stærkt med at sælge uden for meget tab!

Min erfaring på dba osv er, at Dali-denon-B&w-Nad får mange klik på annoncen og sælges uden det store tab.. Har jeg haft andre mærker som selv onkyo skal jeg skære flere % af nyprisen, og ofte får annoncen stadig ikke mange hits..

Hifiklubbens produkter er bare guldet.. De holder værdien og efterspørgslen er konstnant og stor!
Til top
Supertommi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2012
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supertommi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 16:13
Jeg må lige i klubben på mandag og se om de vil låne mig en effektforstærker, eller en anden receiver, så jeg kan se hvad giver mig den ønskede effekt.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Bi-amp med en receivers indbygget forstærker giver meget meget lidt mere power...
LOL

Kommer da så sandelig an på hvilken receiver det er. Wink

Jeg ved ikke om jeg, blandt andre, er en af dem der hentydes til når der snakkes om at alt bliver købt i samme butik. Det eneste jeg har købt i Klubben er min tidligere subwoofer, som er udskiftet med samme model, blot en anden finish, og mine gamle kabler.

Alt mit er købt brugt (også subwooferen og kablerne til front, center og sub) og lyttet til inden køb. Og jeg har haft Yamaha surround- og stereo receivere og har nu højttalere som blev solgt i TapeConnection. Desuden har jeg desværre ikke midlerne til at rejse landet tyndt for at høre på Hi-Fi og må derfor "nøjes" med det vi har i Århus.

Den eneste grund til det for mit vedkommende skulle være Denon var at jeg tidligere havde haft Denon som jeg var yderst tilfreds med og jeg vidste at de har de indstillingsmuligheder jeg virkelig manglede, for at få det meste til at lyde godt i mit rum.


Redigeret af Hessi - 27-Marts-2012 kl. 16:16
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Jeg synes ikke min 876 mangler specielt mange watt. Den er så også bygget på en anden måde end de mindre.
"Nok effekt" er en svær størrelse... De fleste receivere har indbygget noget soft-clipping/limiter, så du måske slet ikke bemærker at du går glip af noget. Men i en film hvor der er scener med alle kanaler i brug og høje peaks, så skal man bruge mere effekt end de fleste lige regner med.
og det er lige præcis, som Jonas nævner der skal være overskud til de peaks og det er primært dér, der bliver sparet i de mindre receivere, da disse komponenter både fylder og koster en del mere end de gængse software features, som producenterne kan tilbyde i den klasse.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Jeg synes ikke min 876 mangler specielt mange watt. Den er så også bygget på en anden måde end de mindre.
"Nok effekt" er en svær størrelse... De fleste receivere har indbygget noget soft-clipping/limiter, så du måske slet ikke bemærker at du går glip af noget. Men i en film hvor der er scener med alle kanaler i brug og høje peaks, så skal man bruge mere effekt end de fleste lige regner med.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:39
@Henrik B: Du forholder dig ikke til det faktum, at de oplysninger som du brugte til, at så tvivl om stabiliteten i Denon heller ikke forefindes ved Yamaha ? Du har heller ikke svaret på mit spørgsmål ang bi-amp internt kontra ekstern ?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Nej jeg har slet ikke nogen forkærlighed for Denon, men Onkyo .


Der var en lignende test engang, og den eneste producent der havde ringere effekt end Denon, var Onkyo Smile

Uanset hvilken receiver man køber, skal man bare være klar over, at det er et kompromis i forhold til headroom og kontrol. Derfor, er det bedst bare at lytte sig frem i den prisklasse man søger, og finde ud af hvad man bedst kan lide.


Ja, der findes mange sjove tests rundt omkring på nettet, blandt andet var der på et tidspunkt, nogle tests af de mindre Onkyo modeller, som så helt mærkværdige ud. Ikke at de er superstærke, men jeg er overbevist om disse blev lavet med Onkyo's skod beskyttelseskredsløb, som nærmest kobler effekttrinene fra.

Jeg synes ikke min 876 mangler specielt mange watt. Den er så også bygget på en anden måde end de mindre.

Min påstand er, om du køber Denon, Yamaha, Onkyo eller noegt andet i prisklassen 2000 - 7000, altså i samme prisklasse, så er det løtende lige meget lydmæssigt, det er features som adskiller sig mest. Rummet du spiller i har større betydning end mærket på SR.



Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Fint med listen, det er jo nemmere når data vises her end via link til anden site, sidder og skriver på en iPad, så alt det der med c/p er lidt bøvlet.
Enig! iPad'ens største problem.  Wink
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Nej jeg har slet ikke nogen forkærlighed for Denon, men Onkyo .

Jeg er selv gammel ONKYO-entusiast, men må med skam sande, at ONKYO's forstærkere /surr.-receivere) i dag er lige så bov-lamme, som det meste andet.  Cry
 
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvis det forholder sig som du antager, hvorfor er det så ikke nævnt i teksten, der roser de den faktisk for at være ganske stærk.
 
Forstærkeren vil selvfølgelig spille, men vil sikkert få problemer, hvis der spændes et sæt tungtdrevne højttalere bagefter. Det vil give kraftig forøget varmeudvikling, og hurtigere forvrængning, når den presses.
 
M.v.h.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Nej jeg har slet ikke nogen forkærlighed for Denon, men Onkyo .

Der var en lignende test engang, og den eneste producent der havde ringere effekt end Denon, var Onkyo Smile

Uanset hvilken receiver man køber, skal man bare være klar over, at det er et kompromis i forhold til headroom og kontrol. Derfor, er det bedst bare at lytte sig frem i den prisklasse man søger, og finde ud af hvad man bedst kan lide.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu