recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:21
Er der nogen som har en mening om hvad er bedst, Argon TT-1 v2 eller Rega RP1? 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

Er der nogen som har en mening om hvad er bedst, Argon TT-1 v2 eller Rega RP1? 

De er identiske, Rega producerer for Hifi Klubben. Det koster p.t. lidt ekstra at få originalen, til gengæld vil gensalgsværdien formentligt være tilsvarende bedre, bl.a. fordi der eksisterer rygter om at OEM versionerne er 2. sortering (det er håndlavede produkter, som der altid vil være lidt variatoner på). Jeg vil gerne understrege at jeg intet ved om hvorvidt dét er rigtigt, men det lyder sandsynligt. Rega har tidligere lavet skrabede versioner til OEM markedet, men de har sikkert ikke rigtigt kunne finde mere at skrabe væk på RP1'eren... Smile
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 
men de har sikkert ikke rigtigt kunne finde mere at skrabe væk på RP1'eren... Smile
hehe, tak Otto, siger du dermed jeg burde satse paa en bedre kvalitet? eller kan RP1'eren gaa an som min foerste pladespiller?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af uffidon uffidon skrev:

 
hehe, tak Otto, siger du dermed jeg burde satse paa en bedre kvalitet? eller kan RP1'eren gaa an som min foerste pladespiller?

Det var såmænd ikke ment nedladende som sådan, på en pladespiller ser jeg det som en positiv ting at man skraber det overflødige væk... Jeg synes det er en fin begynder-pladespiller, og der er masser af potentiale i den ved f.eks. at opgradere pick-uppen (Rega laver selv et upgrade kit, som består af en pick-up, en bedre rem og en bedre filtmåtte). Den medfølgende pick-up er ikke fantastisk, men det gælder for alle pladespillere i det prisleje - det er den samme som sidder på de billige Project, som vel er de eneste seriøse konkurrenter i prisklassen. Om man er til Rega eller Project, det er nok en religionssag. Rega'en er den nemmeste at montere og servicere, så hvis du bare vil have en "plug-n-play" afspiller og vil være sikker på at det fungerer som det skal, så er det et godt valg. Hvis du vil bruge den seriøst som primær kilde i et hifi-anlæg, så bør du alt andet lige overveje at investere lidt ekstra - med øje for om resten af anlægget lever op til det.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 11:56
Nu er der talt en del om hvilken afspiller der er den bedste til prisen. Det kan jeg ikke hjælpe med da det er 20+ år siden jeg sidst købte sådan en, men een ting er sikkert: Uanset hvad du køber så sørg for at være omhyggelig med at stille den op så den står i vatter og anti scating og nåletrykket er indstillet ordentligt. Det er også rigtig vigtigt at den står på en ordentlig stabil hylde der ikke vibrerer i takt med musikken. Dette formoder jeg er dobbelt vigtigt på på de billige modeller der vist (?) slet ikke har et dæmpet ophæng. Jeg har selv haft størst success med at skrue en stabil hylde fast på væggen. Hvis du ikke får stillet den ordentligt op er det nok ret lige meget om der står REGA, Project eller noget andet på skiltet. Jeg har selv en Dual cs 505 der ikke har været fremme længe, siddder sku og bliver lidt nostalgisk :-)
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 27-Marts-2012 kl. 11:57
Til top
fhebo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhebo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 23:59
Glædeligt at nogle stadig tiltrækkes af den dejlige lyd fra pladespillerne Clap

Jeg har selv haft stor glæde af en Rega Planar 2 som  har et dejligt afstemt lydbillede som man ikke bliver træt af at lytte til. Flot er den jo også i modsætning til fx Technics pladespillerne. Dertil er den utrolig driftsikker og man har sådan en god fornemmelse af godt håndværk.
...  og selv om den står med original bestykning, kører den bare derudaf.

Nu er det altså ikke en salgsannonce, men; da jeg desværre ikke de sidste år selv har haft tid og plads til at dyrke lp'erne, sælger jeg nu min elskede Rega Planar 2 Cry for at nøjes med den digitale lyd....

Hvis du er interesseret så giv lyd.

mvh Frank
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 12:29
Jeg ender paa en Project RPM 1.3, laekkert design og iflg de anmeldelser jeg har set fin lyd :)
Sammen med en Project Phonobox II burde jeg vaere ok koerende el. hva? Som pladespiller newbie er jeg lidt forvirret over mm vs mc, men jeg forstaar at
Project RPM 1.3 er udstyret med en Ortofon 2M Red pickup hvilket er af moving magnet typen. Dvs jeg burde kunne slutte pladspileren til Project Phonobox II og derfra direkte i min pc hvis jeg oensker at overfoere musikken til computeren.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu