recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali concept 6 + 1 mangler pow?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali concept 6 + 1 mangler pow?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali concept 6 + 1 mangler pow?
    Sendt: 05-April-2012 kl. 12:38
Det havde jeg helt sikkert også gjort. Der er super godt med smæk på.
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af S-Andersen S-Andersen skrev:

Hvis du kan finde guldet til en IKON sub, så havde jeg ikke blinket. Har hørt dem begge i private stuer (Har selv IKON Sub) og den giver altså noget mere smæk for skillingen. Nu ved jeg ikke hvilken farve dine Concepter er i, men IKON (MK1) matcher jo i både Eg og sort, så det kan også være du kan være heldig på brugtmarkedet.

Det er netop fordi jeg har en kammerat som står og vil af med sin IKON sub mk2 ;).. Sååh tror jeg sku napser den ;)
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 22:11
Hvis du kan finde guldet til en IKON sub, så havde jeg ikke blinket. Har hørt dem begge i private stuer (Har selv IKON Sub) og den giver altså noget mere smæk for skillingen. Nu ved jeg ikke hvilken farve dine Concepter er i, men IKON (MK1) matcher jo i både Eg og sort, så det kan også være du kan være heldig på brugtmarkedet.


Redigeret af S-Andersen - 04-April-2012 kl. 22:13
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 10:17
Også de 2 modelller jeg selv har haft kigget på, dog har jeg ikke kunnet finde ud af hvor stor forskel der egentlig er på A/B kontra D forstækere..
 
Hvad har i af erfaringer med Dali Ikon Sub MK2?


Redigeret af Silenty - 02-April-2012 kl. 12:14
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 08:32
Ellers er der også Dali Sub E-12F.... har ikke lige selv hørt den, men vil tro at den ikke differentiere sig synderligt meget fra Concept Sub 12.

EDIT: Den er nok lidt mere til film end musik, med dens long-stroke enhed, og så har den en klasse D forstærker, som er mere effektiv and en klasse A/B der er at finde i Concept Sub 12.


Redigeret af Hessi - 02-April-2012 kl. 08:36
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 02:08
Det har du sgu da helt ret i.. Sorry :S
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 00:50
Så hut jeg hvisker, så kan du ikke bi-ampe Dali Concept 6.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 23:51
Hvis ikke du allerede har gjort det, så bi-amp dine højttalere. Så vidst jeg kan læse ud af det du skriver, så kører du ikke 7.1? Hvis ikke, så er dine surround back kanaler fri, så kan du bruge dem til at bi-ampe. Det vil også løfte bassen en del, da de får deres egen kanal, mens diskant og mellemtone for den anden. Om ikke mere power, så giver det i hvert fald mere kontrol over bassen. Husk dog at køre en ny kalibrering bagefter.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 18:38
Dali Concept Sub 12... havde den med det gamle Concept surround sæt og har valgt at fortsætte med den med det nye sæt. Den er god til både musik og film hvis du spørger mig.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 10:24
En anden ting..
Har i en sub i vil anbefale hvis jeg nu har lyst til at investere i sådan en fætter?
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 18:24
Må erkende at det har løftet niveauet en del efter jeg fik kørt en automatisk kalibrering af setup'et, så jeg takker mange gange for hjælpen :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Må faktisk erkende at jeg aldrig har lavet en automatisk kalibrering med audyssey..


Sæt i gang!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu