recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt billede i mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligt billede i mediacenter

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tiis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tiis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt billede i mediacenter
    Sendt: 02-April-2012 kl. 21:52
Hej
 
Har købt et asrock g41mh/usb3 r2.0, med onboard grafik kort (Intel X4500), til mit Win7 mediacenter.
 
Jeg syntes ikke billede er særligt godt, når dvd film afspilles (enten fra HD eller drev ), den køre 1820X1080-59hz, via hdmi til mit LG 42" tv.
 
Billede virker grumset/kantet!!!
 
Skal der et andet grafik kort i, eller er der noget jeg kan justere?
Driver er opdateret
 
 
Der ud over sidder der i mit mediacenter!
Intel Pentium E6600, 3ghz
4 Gb ddr3 ram
2 X 1TB WD green.
 
På forhånd tak.
 
Mvh. Martin
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Tiis Tiis skrev:

... den køre 1820X1080....
Går ud fra du mener 1920 x 1080 Smile  Tongue

Oprindeligt skrevet af Tiis Tiis skrev:

Billede virker grumset/kantet!!!
Når billedet beskrives sådan har det med min erfaring vist sig at der i driveren er slået noget "billedoptimering" til. Altså noget som går ind og piller ved billedets skarphed, farvegengivelse og evt. reducering af støj. Alt sammen har efter min mening næsten kun negativ effekt på billedet. Prøv at tjekke driveren og se om der skulle være slået noget "optimering" til ved videoafspilning.

Har selv lidt samme problem lige nu da jeg ikke lige har magtet at pille ved driver indstillinger på min AMD/ATI HD6850.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Tiis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-April-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tiis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 23:04
Hej, og tak for svar!
 
Jo 1920X1080 LOL
 
Jeg har slået div. filtre fra, og det hjalp meget, dog virker det som om underteksterne er lidt dobbelte/skygger.
 
Mvh. Martin
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 23:14
Det kan meget vel være et skalerings-problem. Jeg kunne ikke få billedet til at stå skarpt med driveren fra Intel's website (den insisterede på at billedet absolut skulle zoome lidt i stedet for at være 1:1).
 
Med en geninstallation af Windows (afinstallering af driveren er ikke nok) og kun installere driveren fra Windows Update, stod mit billede knivskarpt.

Redigeret af michael9000 - 02-April-2012 kl. 23:15
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 23:43
Intel grafik er og bliver noget lort!
Dummede mig for nyligt, da jeg købte en bærbar i Aldi, hvor der stod nVidia grafik på spec. Men det viser sig at det er en eller anden blanding af nVidia og Intel grafik. Maskinen fungerer fint, men grafikkort delen stinker. Intel er det overordenede grafik kort, og det er noget lort. Nvidia træder åbenbart kun til hvis der er noget physx (eller hvad det nu hedder) 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Intel grafik er og bliver noget lort!
Dummede mig for nyligt, da jeg købte en bærbar i Aldi, hvor der stod nVidia grafik på spec. Men det viser sig at det er en eller anden blanding af nVidia og Intel grafik. Maskinen fungerer fint, men grafikkort delen stinker. Intel er det overordenede grafik kort, og det er noget lort. Nvidia træder åbenbart kun til hvis der er noget physx (eller hvad det nu hedder) 
Det Medion maskinerne køre med er noget der hedder nVIDIA Optimus, som rigtig mange andre bærbare fra alle mulige mærker bruger. Det er en løsning hvor intel GPU'en bruges til desktop og nVIDIA GPU'en bruges til 3D og video. Du kan faktisk selv i driveren bestemme hvilken grafikkort der skal køres med ved de enkelte programmer/spil/video.

Det er mega smart, da du spare på strømmen så batteriet holder længere, det udvikler meget mindre varme og derfor behøver blæserne heller ikke drøne afsted derudaf, så det larmer også mindre. Smile


Redigeret af Hessi - 03-April-2012 kl. 00:11
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Intel grafik er og bliver noget lort!
Ja hvis man skal spille lidt, er det alt for laaaangsomt - det er der vel ikke noget nyt i.
Men Intel-grafik (hardware) fungerede fint, hvis de ellers kunne finde ud af at lave ordentlige drivere, som ikke fucker det hele op. Jeg har døjet med deres drivere siden GMA900 kom på markedet...
 
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Det kan meget vel være et skalerings-problem. Jeg kunne ikke få billedet til at stå skarpt med driveren fra Intel's website (den insisterede på at billedet absolut skulle zoome lidt i stedet for at være 1:1).
 
Med en geninstallation af Windows (afinstallering af driveren er ikke nok) og kun installere driveren fra Windows Update, stod mit billede knivskarpt.
Ja, over- eller underscan kan faktisk forringe billedet ret meget. Prøvede det lige med mit kort hvor man selv kan bestemme hvor meget man vil over- eller underscane. Det er faktisk ret vildt hvor meget det kan forringe billedet.

Nogle afspillere har en funktion hvor der ligges skygge under underteksterne, prøv at tjekke om ikke det er tilfældes (hvis det altså ikke er Windows Media Center der bliver afspillet fra).
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 00:14
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Ja hvis man skal spille lidt, er det alt for laaaangsomt - det er der vel ikke noget nyt i.
Men Intel-grafik (hardware) fungerede fint, hvis de ellers kunne finde ud af at lave ordentlige drivere, som ikke fucker det hele op. Jeg har døjet med deres drivere siden GMA900 kom på markedet...
Nu er intel GPU'er heller ikke lavet til benyttelse ved hardcore gaming. De er som sagt lavet til desktop- og mediebrug. Og driverne fejler efter min mening ikke 100%. Hverken på lydsiden eller billedsiden... de skal bare fjerne alle default indstillinger så den blot dekoder og sender videre til at starte med.


Redigeret af Hessi - 03-April-2012 kl. 00:22
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Ja hvis man skal spille lidt, er det alt for laaaangsomt - det er der vel ikke noget nyt i.
Men Intel-grafik (hardware) fungerede fint, hvis de ellers kunne finde ud af at lave ordentlige drivere, som ikke fucker det hele op. Jeg har døjet med deres drivere siden GMA900 kom på markedet...
Nu er intel GPU'er heller ikke lavet til benyttelse ved hardcore gaming. De er som sagt lavet til desktop- og mediebrug.
 
Det er vi 100% enige om.
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Og driverne fejler efter min mening ikke 100%. Hverken på lydsiden eller billedsiden... de skal bare fjerne alle default indstillinger så den blot dekoder og sender videre til at starte med.
Men i de seneste drivere fra Intel har der været en masse "unødvendige" funktioner som ikke virker korrekt. Det er jo netop derfor at den nedbarberede driver fra Microsoft Update virker upåklageligt
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

 Du kan faktisk selv i driveren bestemme hvilken grafikkort der skal køres med ved de enkelte programmer/spil/video.

 
Det har jeg ikke kunnet finde. Ville helst kun benytte nVidia GPUen, men i nVidia's kontrolpanel er alle de sædvanlige indstillinger, som f.eks. billedskalering og opløsning udeladt. Kan kun skalere i Intels kontrolpanel, og det er godt nok noget lort. Man kan kun angive skalering i procent, trykke ok og vente på at GPUen flimrer færdig, og derefter trykke ok igen, for derefter at konstatere at det er for lidt/meget. På mina andre nVidia maskiner er det nogle skydere man kan trække i, indtil skærmbilledet er korrekt, og derefter ok
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 11:50
hvis det er som på min asus bærbar, så kan du slå nVidia GPUen til at køre 100 procent hele tiden
du skal slå det til under størmforsyningsplan og under indstillingerne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu