recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og Webdav
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS og Webdav

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og Webdav
    Sendt: 02-April-2012 kl. 22:26
Hej
 
Jeg har været så lætsindig at anbefale vores forening at investere i en Qnap Nas server, til opbevaring af diverse dokumenter.
 
Jeg har nu forgæves, i et par dage, forsøgt at få Webdav via SSL til at virke, og har derfor brug for nogle input.
 
Clienterne er allesammen windows 7.
 
Ligegyldigt hvad jeg prøver vil clienterne ikke logge på. Jeg har læst at windows 7 har problemer, hvis Webdav ikke er sikret. De problemer har jeg overkommet(Ændret i regbasen), således at jeg kan logge på, med almindelig HTTP, men HTTPS mangler altså stadig.
 
Portene er åbnet i routeren. Der hvor jeg tror jer strander er omkring Certificater. Som jeg læser det har jeg brug for et sikret certificat, og har prøvet at indstallere det standard certificat der er i qnap nas'en, igen uden held. Webdrive og Netdrive er ikke umiddelbart en mulighed
 
Jeg har også kigget på VPN muligheden i nas'en, men når jeg logger på VPN'en kan jeg ikke se mine shared drives. Jeg tror det handler om at Trafikken skal routes, men heller ikke det ved jeg ret meget om. Ydermere har jeg ikke mulighed for automatisk at mappe et drev når jeg logger på VPN forbindelsen
 
Alt i alt når jeg holder tingene op imod hinanden, tror jeg at Webdav er den bedste løsning, så input vil være værdsat.
---------------------

Thomas K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu