recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1

 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Den X7 kan ikke blive perfekt justeret, derfor jeg skiftede til x75 og Lumagen. Det står meget bedre.


Kan du ikke smide et par screenshots af dine kalibrerings målinger..

Dem har Otto.
SVP03
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Den X7 kan ikke blive perfekt justeret, derfor jeg skiftede til x75 og Lumagen. Det står meget bedre.


Kan du ikke smide et par screenshots af dine kalibrerings målinger..

Dem har Otto.
Prøv om du kan få dem, eller data på kalibreringen. Det undre mig faktisk at man ikke får en kalibrerings rapport med når man får kalibreret.
 
Fik du X7 kalibreret med lumagen. for sammenligning.?
 
Og er JVC CMS stadig så elendig at man skal bruge extern CMS for at det fungere.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:41
Nej. Jeg havde solgt x7eren.
Billedet er også mere skarpt.
Du kan tjekke min bio tråd, der har han skrevet lidt.
Otto skrev.

Som lovet en lille opsummering: Det var første gang jeg så X75 under ordnede forhold. Den virker mærkbart skarpere end den X7 SVP brugte før, og den har en meget mere lineær opførsel mht gamma og farvegengivelse, som gør den langt nemmere at kalibrere. Med en Lumagen inde over også var det ren luksus, dE værdier på 0,5 i snit, med en hånd i lommen... ;-) det var næsten for nemt. Rigtigt flot billede - det er jo også på min favoritdug... Og i så godt et rum ses det at sort-niveauet er bedre end X35.

Beklager Naiera, du har ikke længere landets bedste JVC billede... ;-)

Redigeret af SVP03 - 17-December-2012 kl. 15:44
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:42
Helicon 400 og den dyre model.....også en gulvhøjtaler
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nej. Jeg havde solgt x7eren.
Billedet er også mere skarpt.
Du kan tjekke min bio tråd, der har han skrevet lidt.
Otto skrev.

Som lovet en lille opsummering: Det var første gang jeg så X75 under ordnede forhold. Den virker mærkbart skarpere end den X7 SVP brugte før, og den har en meget mere lineær opførsel mht gamma og farvegengivelse, som gør den langt nemmere at kalibrere. Med en Lumagen inde over også var det ren luksus, dE værdier på 0,5 i snit, med en hånd i lommen... ;-) det var næsten for nemt. Rigtigt flot billede - det er jo også på min favoritdug... Og i så godt et rum ses det at sort-niveauet er bedre end X35.

Beklager Naiera, du har ikke længere landets bedste JVC billede... ;-)
 
Lyder rart hvis de er begyndt at opføre sig anstændigt, kunne rigtig godt tænke mig at se en måling med dE på 0,5 i snit.. det må se rart ud..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Helicon 400 og den dyre model.....også en gulvhøjtaler
 
Helicon 400 er ca samme højtaler uanset pris.. det er finish der gør den største forskel.
 
Og ja Helicon er nok lidt pæn i klangen.
 
Der er en grund til jeg er endt med stackede Grand Diva.
 
Men vil så foretrække en højtaler der ikke træder nogle over tæerne fremfor en der træder alle over tæerene..
 
og pas på med at overdæmpe og absorbere med nyere Dali højtalere.. De er lavet til alm dansk boligindretning.. Da det er sådan de fleste bruger dem..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nej. Jeg havde solgt x7eren.
Billedet er også mere skarpt.
Du kan tjekke min bio tråd, der har han skrevet lidt.
Otto skrev.

Som lovet en lille opsummering: Det var første gang jeg så X75 under ordnede forhold. Den virker mærkbart skarpere end den X7 SVP brugte før, og den har en meget mere lineær opførsel mht gamma og farvegengivelse, som gør den langt nemmere at kalibrere. Med en Lumagen inde over også var det ren luksus, dE værdier på 0,5 i snit, med en hånd i lommen... ;-) det var næsten for nemt. Rigtigt flot billede - det er jo også på min favoritdug... Og i så godt et rum ses det at sort-niveauet er bedre end X35.

Beklager Naiera, du har ikke længere landets bedste JVC billede... ;-)



 

Lyder rart hvis de er begyndt at opføre sig anstændigt, kunne rigtig godt tænke mig at se en måling med dE på 0,5 i snit.. det må se rart ud..

Han så også meget tilfreds ud, det samme er jeg.
SVP03
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:12
@ stridsvogn
 
Er der noget til hinder for at du kunne opnå noget tilsvarende. Nu er jeg ikke lige helt opdateret angående Lumagen, men har din Lumagen ikke mulighed for"auto" kalibrering på samme måde som Naiera og SVPs? Der er self grænser for hvor meget man kan rette og noget kan slet ikke rettes, men i følge Lumagens hjemmeside har din video processor også fået "125 point (5x5x5) CMS". Jeg går stærkt ud fra at det netop er den funktion der tale om. Der står dog ikke noget om at det er en opdatering der koster noget eller om man bare kan downloade den. Det er også lidt uklart hvad man skal bruge af ekstern software for at bruge det. Jeg synes at jeg kunne resonere mig til at Otto brugte Calman 5. Med Calman skal man op i en af de dyre versioner for at kunne betjene processoren men det synes lidt uklart om det strengt taget er nødvendigt. Det er jo trods alt det samme alle versionerne måler. Under alle omstændigheder ser det ud til at være et langt skridt i den rigtige retning set i forhold til manuel kalibrering med bruger kontrollerne i projektoren.
 
Her er i øvrigt lidt at læse om mini-3D for de interesserede:
 
http://www.hdtvtest.co.uk/news/lumagen-radiance-mini-3d-201210152092.htm
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 17-December-2012 kl. 16:17
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

@ stridsvogn
 
Er der noget til hinder for at du kunne opnå noget tilsvarende. Nu er jeg ikke lige helt opdateret angående Lumagen, men har din Lumagen ikke mulighed for"auto" kalibrering på samme måde som Naiera og SVPs? Der er self grænser for hvor meget man kan rette og noget kan slet ikke rettes, men i følge Lumagens hjemmeside har din video processor også fået "125 point (5x5x5) CMS". Jeg går stærkt ud fra at det netop er den funktion der tale om. Der står dog ikke noget om at det er en opdatering der koster noget eller om man bare kan downloade den. Det er også lidt uklart hvad man skal bruge af ekstern software for at bruge det. Jeg synes at jeg kunne resonere mig til at Otto brugte Calman 5. Med Calman skal man op i en af de dyre versioner for at kunne betjene processoren men det synes lidt uklart om det strengt taget er nødvendigt. Det er jo trods alt det samme alle versionerne måler. Under alle omstændigheder ser det ud til at være et langt skridt i den rigtige retning set i forhold til manuel kalibrering med bruger kontrollerne i projektoren.
 
MVH
Ja min lumagen kan køre advanced auto calibrate.. Var med den sidste firmware update..
 
Jeg har ikke prøvet det, og har heller ikke købt software endnu, da jeg bygger og bygger om, så når jeg er klar igen regner jeg med det bliver Cromapure med advanced autocalibrate med en Eye one display 3Pro.
 
 
Nu er Ingen CMS jo så altid at foretrække hvis muligt, og det er det jeg satser på med min CRT.
 
Jeg fornemmer der går noget tabt uanset om det er CRT eller JVC der korigeres med CMS.. Så jo tættere på perfekt de er native, jo bedre.
 
Og jeg kan kun anbefale Lumagen over DVDO, da de supporter deres produkter, og bliver ved med det selv efter de er udgået. Og så er deres scalering ubeskriveligt meget bedre end DVDO.. Eneste jeg holder af ved DVDO er deres ABT 102 deinterlacer.. Den sparker Lumagen deinterlacing i numsen..


Redigeret af stridsvognen - 17-December-2012 kl. 16:23
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:24
Otto har den software, han sad tilbagelænet mens "den" gjorde det meste af arbejdet.
SVP03
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Otto har den software, han sad tilbagelænet mens "den" gjorde det meste af arbejdet.
 
Har godt hørt om at det stortset er muligt at kalibrere uden at vide hvad der er op eller ned, dog skal grundindstillingerne på afspiller og projektor stadig være iorden..
 
CRT er så stadig ikke bare lige.. den skal justeres så tæt på optimal som muligt inden kalibrering, og håber at lumagen stortset kun skal korigere den blå EGB/ gamma pukkel som CRT skal have..
Den kan dog næsten styres på plads ved at lege med projektoeren, dog lidt tidskrævende.
 
De påstår at min CRT kan holde en dE på under 1 uden CMS på Alle primære og sekundære farver.
Det tror jeg på passer når jeg får instaleret min røde C element.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:



Ja min lumagen kan køre advanced auto calibrate.. Var med den sidste firmware update..
 
Jeg har ikke prøvet det, og har heller ikke købt software endnu, da jeg bygger og bygger om, så når jeg er klar igen regner jeg med det bliver Cromapure med advanced autocalibrate med en Eye one display 3Pro.
 
 
Nu er Ingen CMS jo så altid at foretrække hvis muligt, og det er det jeg satser på med min CRT.
 
Jeg fornemmer der går noget tabt uanset om det er CRT eller JVC der korigeres med CMS.. Så jo tættere på perfekt de er native, jo bedre.
 


 
Spændende :-)

Jeg har selv forsøgt mig med at lave noget tilsvarende i software på PCen. Det ser ud til at det i -princippet- virker omend det er tæt på ubrugeligt til video da der ikke rigtig findes noget godt videosoftware der kan læse en skærmprofil (jeg kunne i hvert fald ikke finde noget). Jeg havde lidt samme oplevelse som du beskriver her. Hvis skærmen er meget "skæv" fra start (Jeg prøvede på en 22" PC-skærm) så kan man nok -tvinge- den på plads med en .icc skærmprofil og noget software der kan læse denne, men resultatet så "underligt" ud. Jeg var ude i at jeg ikke kunne måle hvad der var galt, men subjektivt var det bare bedre at lade det være. Om det så er min budget probe der måler forkert på den skærm ved jeg ikke helt, men resultatet var at jeg fik "proof of concept", og en billedkvalitet der var værre end da jeg startede, så jeg tror du er inde på noget af det rigtige når du skriver at -tættere på native er bedre-
 
MVH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu