recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1

 Besvar Besvar Side  <1 45678 11>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Otto for mig er du ham der står og råber at jorden er flad.. fordi videnskaben ikke er kommet længere..


Det kan jeg godt leve med.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Otto for mig er du ham der står og råber at jorden er flad.. fordi videnskaben ikke er kommet længere..


Det kan jeg godt leve med.
Tak Otto.
 
Så håber jeg du fremover vil lade andre opdage at jorden er rund fremfor at stikke øjnene ud på dem.
 
på forhånd tak.Smile
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 
Så håber jeg du fremover vil lade andre opdage at jorden er rund fremfor at stikke øjnene ud på dem.



Noget jeg har sværere ved at leve med, er at du konstant får det til at fremstå som om jeg er useriøs, som om jeg aldrig har prøvet tingene jeg taler om i praksis, og ikke mindst som om jeg angriber folk der mener noget andet end jeg. Jeg har meget tålmodigt forsøgt at give dig de svar jeg kan, og du har stædigt trukket i mig for at få svar, og når jeg så giver dig dem, så kan du ikke lide svaret. Det er DIG der "stikker øjnene ud" på folk her. Du mere end antyder at når jeg ikke kan se de ting du kan se, så er det fordi jeg er inkompetent. Det er simpelthen ikke i orden, det vil jeg ikke stå model til, og jeg vil blive ved med at fremlægge mit syn på dette emne til jeg dør. Hvis man vil have lov til at være uenig uden at diskutere det, så kan man jo bare ignorere det jeg siger. Jeg FORSTÅR ikke hvorfor det er nødvendigt for dig at angribe min person og min troværdighed, så snart jeg siger noget der ikke lige passer dig. Og de angreb kommer ikke til at stå uimodsagt, uanset hvordan du pakker det ind.

Jeg KAN stadig ikke forstå hvorfor du per automatik antager at jeg bare taler ud fra teori. Tror du aldrig jeg har set en projektor før eller hvad?

Jeg kunne vælge at bede dig om at prøve at forholde dig lidt pragmatisk til tanken om at hvis jeg skal give plads til dine synspunkter, så skal du også give plads til mine synspunkter. Men jeg tror ikke rigtigt på at du er i stand til at indtage dén pragmatiske holdning, så derfor må jeg jo bare fortsætte med at argumentere imod. Især når du fordrejer mine ord og antager usande ting om hvad jeg mener og hvad jeg har prøvet. Det er meget muligt at vi to er rygende uenige, men jeg har i det mindste ikke fremlagt usande påstande om hvad dit erfaringsgrundlag er. Jeg har ikke engang fremlagt dén påstand jeg mener er mest sandsynlig (før nu), nemlig at du ser spøgelser. Jeg har givet plads til muligheden for at du rent faktisk har observeret en forskel, og så har jeg forklaret dig hvad dén forskel helt sikkert IKKE er. Hvad den så rent faktisk ER, det må du jo så søge videre efter. Så længe du udelukker muligheden for at du har fejlobserveret, så tror jeg ikke på at du finder svaret.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 
Så håber jeg du fremover vil lade andre opdage at jorden er rund fremfor at stikke øjnene ud på dem.



Noget jeg har sværere ved at leve med, er at du konstant får det til at fremstå som om jeg er useriøs, som om jeg aldrig har prøvet tingene jeg taler om i praksis, og ikke mindst som om jeg angriber folk der mener noget andet end jeg. Jeg har meget tålmodigt forsøgt at give dig de svar jeg kan, og du har stædigt trukket i mig for at få svar, og når jeg så giver dig dem, så kan du ikke lide svaret. Det er DIG der "stikker øjnene ud" på folk her. Du mere end antyder at når jeg ikke kan se de ting du kan se, så er det fordi jeg er inkompetent. Det er simpelthen ikke i orden, det vil jeg ikke stå model til, og jeg vil blive ved med at fremlægge mit syn på dette emne til jeg dør. Hvis man vil have lov til at være uenig uden at diskutere det, så kan man jo bare ignorere det jeg siger. Jeg FORSTÅR ikke hvorfor det er nødvendigt for dig at angribe min person og min troværdighed, så snart jeg siger noget der ikke lige passer dig. Og de angreb kommer ikke til at stå uimodsagt, uanset hvordan du pakker det ind.

Jeg KAN stadig ikke forstå hvorfor du per automatik antager at jeg bare taler ud fra teori. Tror du aldrig jeg har set en projektor før eller hvad?

Jeg kunne vælge at bede dig om at prøve at forholde dig lidt pragmatisk til tanken om at hvis jeg skal give plads til dine synspunkter, så skal du også give plads til mine synspunkter. Men jeg tror ikke rigtigt på at du er i stand til at indtage dén pragmatiske holdning, så derfor må jeg jo bare fortsætte med at argumentere imod. Især når du fordrejer mine ord og antager usande ting om hvad jeg mener og hvad jeg har prøvet. Det er meget muligt at vi to er rygende uenige, men jeg har i det mindste ikke fremlagt usande påstande om hvad dit erfaringsgrundlag er. Jeg har ikke engang fremlagt dén påstand jeg mener er mest sandsynlig (før nu), nemlig at du ser spøgelser. Jeg har givet plads til muligheden for at du rent faktisk har observeret en forskel, og så har jeg forklaret dig hvad dén forskel helt sikkert IKKE er. Hvad den så rent faktisk ER, det må du jo så søge videre efter. Så længe du udelukker muligheden for at du har fejlobserveret, så tror jeg ikke på at du finder svaret.
 
Endnu engang mange tak for dit fine forsøg på at hjælpe i tråden Otto.. Beklager  hvis jeg har såret dine følelser .
 
Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.
 
Håber der er andre herinde der lider af samme synsforstyrelser, så vi kan prøve at finde en grund til hvad der fremkalder disse forstyrelser.
 
Håber de raske vil lade mig tåge rundt lidt endnu, Har trods alt stadig maven fuld af søm, og spøgelser på loftet.


Redigeret af stridsvognen - 20-December-2012 kl. 14:36
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 
Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.



Nej tak.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 
Endnu engang mange tak for dit fine forsøg på at hjælpe i tråden Otto.. Beklager  hvis jeg har såret dine følelser .
 
Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.
 
Håber der er andre herinde der lider af samme synsforstyrelser, så vi kan prøve at finde en grund til hvad der fremkalder disse forstyrelser.
 
Håber de raske vil lade mig tåge rundt lidt endnu, Har trods alt stadig maven fuld af søm, og spøgelser på loftet.

Hvor gammel er du?! Du spørger selv Otto efter at få uddybet hans forklaring af det, så vær da i det mindste glad for han gider bruge tid på at forklare dig hans erfaringer.

Nu er jeg ikke inde i billedverdenen, så kan ikke udtale mig om det, men når du siger du kan høre artifacts i et setup hvor kabler til baghøjttalere og fronthøjttalere ikke er lige lange, så ringer spøgelsesalarmen godt nok også i mit hoved.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 
Endnu engang mange tak for dit fine forsøg på at hjælpe i tråden Otto.. Beklager  hvis jeg har såret dine følelser .
 
Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.
 
Håber der er andre herinde der lider af samme synsforstyrelser, så vi kan prøve at finde en grund til hvad der fremkalder disse forstyrelser.
 
Håber de raske vil lade mig tåge rundt lidt endnu, Har trods alt stadig maven fuld af søm, og spøgelser på loftet.

Hvor gammel er du?! Du spørger selv Otto efter at få uddybet hans forklaring af det, så vær da i det mindste glad for han gider bruge tid på at forklare dig hans erfaringer.

Nu er jeg ikke inde i billedverdenen, så kan ikke udtale mig om det, men når du siger du kan høre artifacts i et setup hvor kabler til baghøjttalere og fronthøjttalere ikke er lige lange, så ringer spøgelsesalarmen godt nok også i mit hoved.
 
Tak for hjælpen Jonas..  Rart du også fik fremlagt din vinkel på emnet.
Det er altid rart når nogle hjælper med til at holde debatten emnerelateret. og ikke personlig.


Redigeret af stridsvognen - 20-December-2012 kl. 15:18
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:




 

Endnu engang mange tak for dit fine forsøg på at hjælpe i tråden Otto.. Beklager  hvis jeg har såret dine følelser .

 

Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.

 

Håber der er andre herinde der lider af samme synsforstyrelser, så vi kan prøve at finde en grund til hvad der fremkalder disse forstyrelser.

 

Håber de raske vil lade mig tåge rundt lidt endnu, Har trods alt stadig maven fuld af søm, og spøgelser på loftet.



Hvor gammel er du?! Du spørger selv Otto efter at få uddybet hans forklaring af det, så vær da i det mindste glad for han gider bruge tid på at forklare dig hans erfaringer.



Nu er jeg ikke inde i billedverdenen, så kan ikke udtale mig om det, men når du siger du kan høre artifacts i et setup hvor kabler til baghøjttalere og fronthøjttalere ikke er lige lange, så ringer spøgelsesalarmen godt nok også i mit hoved.



 

Tak for hjælpen Jonas..  Rart du også fik fremlagt din vinkel på emnet.

Det er altid rart når nogle hjælper med til at holde debatten emnerelateret. og ikke personlig.


syntes du selv at dine barnlige kommentar gavner debatten?

det minder i høj grad om alt det hysteri der var på HIFI4ALL for år tilbage.....selverklæret Guruer. personligt foretrækker jeg at høre tingene fra en med teoretisk og praktisk viden
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:




 

Endnu engang mange tak for dit fine forsøg på at hjælpe i tråden Otto.. Beklager  hvis jeg har såret dine følelser .

 

Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.

 

Håber der er andre herinde der lider af samme synsforstyrelser, så vi kan prøve at finde en grund til hvad der fremkalder disse forstyrelser.

 

Håber de raske vil lade mig tåge rundt lidt endnu, Har trods alt stadig maven fuld af søm, og spøgelser på loftet.



Hvor gammel er du?! Du spørger selv Otto efter at få uddybet hans forklaring af det, så vær da i det mindste glad for han gider bruge tid på at forklare dig hans erfaringer.



Nu er jeg ikke inde i billedverdenen, så kan ikke udtale mig om det, men når du siger du kan høre artifacts i et setup hvor kabler til baghøjttalere og fronthøjttalere ikke er lige lange, så ringer spøgelsesalarmen godt nok også i mit hoved.



 

Tak for hjælpen Jonas..  Rart du også fik fremlagt din vinkel på emnet.

Det er altid rart når nogle hjælper med til at holde debatten emnerelateret. og ikke personlig.


syntes du selv at dine barnlige kommentar gavner debatten?

det minder i høj grad om alt det hysteri der var på HIFI4ALL for år tilbage.....selverklæret Guruer. personligt foretrækker jeg at høre tingene fra en med teoretisk og praktisk viden
 
Tak .  Jeg er skam langt fra perfekt.. Og tak for dit til tråden relevante indput.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:







 


Endnu engang mange tak for dit fine forsøg på at hjælpe i tråden Otto.. Beklager  hvis jeg har såret dine følelser .


 


Jeg byder gerne på en kiks og et glas mælk hvis det kan hjælpe.


 


Håber der er andre herinde der lider af samme synsforstyrelser, så vi kan prøve at finde en grund til hvad der fremkalder disse forstyrelser.


 


Håber de raske vil lade mig tåge rundt lidt endnu, Har trods alt stadig maven fuld af søm, og spøgelser på loftet.





Hvor gammel er du?! Du spørger selv Otto efter at få uddybet hans forklaring af det, så vær da i det mindste glad for han gider bruge tid på at forklare dig hans erfaringer.





Nu er jeg ikke inde i billedverdenen, så kan ikke udtale mig om det, men når du siger du kan høre artifacts i et setup hvor kabler til baghøjttalere og fronthøjttalere ikke er lige lange, så ringer spøgelsesalarmen godt nok også i mit hoved.






 


Tak for hjælpen Jonas..  Rart du også fik fremlagt din vinkel på emnet.


Det er altid rart når nogle hjælper med til at holde debatten emnerelateret. og ikke personlig.


syntes du selv at dine barnlige kommentar gavner debatten?

det minder i høj grad om alt det hysteri der var på HIFI4ALL for år tilbage.....selverklæret Guruer. personligt foretrækker jeg at høre tingene fra en med teoretisk og praktisk viden



 

Tak .  Jeg er skam langt fra perfekt.. Og tak for dit til tråden relevante indput.


Så kunne jeg være lige så flabet som dig og spørge - vil du have et glas mælk og en kiks

Redigeret af p.las - 20-December-2012 kl. 17:45
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 17:48
Nå - lad os være lidt seriøse.....allesammen.
Sådan en CRT projektor. Hvor mener du den performer godt , i forhold til en god dlp maskine.......eller dila for den sags skyld. Og hvad er ulemperne. Det er rigtig mange år siden , jeg sidst har set en
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Nå - lad os være lidt seriøse.....allesammen.
Sådan en CRT projektor. Hvor mener du den performer godt , i forhold til en god dlp maskine.......eller dila for den sags skyld. Og hvad er ulemperne. Det er rigtig mange år siden , jeg sidst har set en
Først .. Ja tak.. Kan ikke afslå gratis mad og drikke..Smile
Tror tidligere i tråden jeg har forsøgt forklare mine oplevelser, men 1 ting er sikkert.. en korekt kalibreret CRT kan lave perfekt sort.. Men har ikke uanede mængder lys. 
Så har den en helt anden måde at tegne et billede på.. ingen pixels.. Closeup ser ganske fantastisk ud. ( I mine øjne.)
 
Noget der skal arbejdes med er blæserstøj.. Den er monster stor og tung.. ingen zoom optik.. så skal hænge der hvor den skal hænge.
 
Det kræver en mindre uddannelse at få styr på magnet setup geometri konvergence div grundindstillinger som G2 Gain contrast og brightness.. Scaleren skal justeres med speciel timing / porch. mener normalt at H tot på en digital maskine er 2200, hvor det er nødvendigt med omkring 2400 pixels i breden, som giver plads til div ringninger at falde til ro inden den laver billed linien.
Der er kampen om båndbreden som er på vippen til at være brugt op når man roder med 1080P 72Hz, og derfor oftest cropper/ beskære en 2.40:1 film til ca 800 pixels i højden for ikke at spilde båndbrede på de sorte bjælker. Feks derfor jeg har købt en Lumagen radiance + den har større båndbrede end normalt.. min. 185Mhz hvor DVDO VP50 har 165Mhz groft sagt kan båndbreden beregnes ved at gange H totx V tot x Hz altså 2400x 1150x72 eller lignende.
 
Der er massere af problemstillinger, og derfor god grund til de er uddøde. Kan ikke anbefale andre at prøve det. Medmindre man har extrem meget lyst, og så ender det oftest i en slat penge hvis man vil have max performance.. Dog ikke noget hvis man har sparet sammen til en af de stårre JVC eller SONY modeller..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu