recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BeoSound 8 eller ældre BeoLab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BeoSound 8 eller ældre BeoLab

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
S.Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-April-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BeoSound 8 eller ældre BeoLab
    Sendt: 11-April-2012 kl. 18:49
Hej.

Jeg står i den situation at jeg har besluttet mig for at købe nye højtalere/musiksystem.

Jeg har to løsninger i tankerne, men kan ikke rigtig bedømme hvilken vil være den rigtige for mig.

1. løsning:
Beocenter 2300 og et sæt Beolab 4500
iPhone/MacBook via AUX i Beocenter.

2. løsning:
Beosound 8

Begge løsninger kan jeg få til nogenlunde samme pris. Jeg skal primært bruge løsning til at høre musik fra min iPhone/MacBook samt radio. 

Jeg er meget i tvivl om hvilken løsning som giver den bedste lyd? Jeg er ikke interesseret i at have en opstilling som nødvendigvis kan spille virkelig højt da jeg bor i et lejlighedskompleks.
Jeg tænker umiddelbart at løsning 1. giver mig mere for pengene, men samtidig står jeg også med en opstilling som hele vejen rundt har forholdsvis mange år på bagen (begge produkter er fremstillet i starten/midten af 90'erne). 

Derimod får jeg ved løsning 2 et system som er splinter nyt og som muligvis er mere tidssvarende, men hvor man måske betaler mere for at få noget som er nyt, men som nødvendigvis ikke er en bedre løsning?

Hvad ville i anbefale? Hvor for jeg mest for pengene og hvad giver den bedste oplevelse?

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 19:51
Prøve at find Peter pan sider her på forum han har lavet noget forskelle måde at gøre det på anden gå iPod og iPhone
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:31
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80082&PN=6&title=rd-for-tilslutning-af-aktive-beolab-hjttaler
Til top
S.Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-April-2012
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:52
Tak for svarene, men jeg syntes ikke rigtig det besvare min egentlige problemstilling som gik ud på hvilken opstilling, som er den bedste, og ikke hvordan tilslutningen skulle foregåSmile

Men tak fordi du henviste til Peter Pan, ham har jeg skrevet til nu.
Hører selvfølgelig også stadig gerne fra andre hvis de også skulle have et bud.
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2009
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 08:31
Umiddelbart vil jeg skyde på, at BeoSound 8 giver den bedste lyd ud fra det du selv har foreslået. Men BeoCenter 2300 er en super god forstærker, og hvis du evt. ville ofre en smule mere og få fat i nogle BeoLab 4000 eller lignende, ville dette give dig en væsentlig bedre lyd. Husk også, at du med BeoCenter 2300 får radio, cd og fjernbetjening med. Desuden har du mulighed for at parre den med eksempelvis en Airport Express eller lignende, hvis du gerne vil have Airplay.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 12:18
Den bedste lyd får du fra de bedste højttalere. Så det må blive den første løsning. "So ein ding" testede Beosound 8, med ikke særlig godt resultat!
Til top
Rfrichg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-April-2012
Sted: Struer, Danmark
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rfrichg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 22:36
Er det nødvendigt med Beocenter 2300?? - vil mene at et par beolab med der rigtige kabel kan gøre tricket ;D
Ligesom der beskrives i den tråd som michael79 linker til.

Du skal dog så benytte volumen kontrollen på dine enheder iphone/macbook. 

Er ikke sikker på det men skulle mene det kan løses således.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu