recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.
 
Sjovt som folk - ofte ejere af omtalte udstyr - ikke tror på udtalelser, som kommer fra branchefolk! Dead
 
M.v.h.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.

søg på onkyo problems så får du side op og ned med problemer med de enkelte model nr som fx http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1339186



KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Hvis du vælger Onkyo så ville jeg købe den i en fysisk butik og ikke online eller i udlandet Wink


Hvorfor dog det?Wink


he heBig smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Sjovt som folk - ofte ejere af omtalte udstyr - ikke tror på udtalelser, som kommer fra branchefolk! Dead
 
M.v.h.


Synes ikke at prædikatet "branchefolk" berettiger til at komme med udokumenterede påstande, navnligt som administrator på et forum.Dead

Sjovt som folk, der slynger påstande ud ofte tager fejl - men når nu det interessere dig så gevaldigt, så er min nuværende primære receiver en YamahaWink


Redigeret af Kasper_J - 16-April-2012 kl. 19:05
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Jeg gad godt se nogle dokumentationer for alt det der bliver påstået, f.eks at Yamaha er mere strømstærke? Fejlrate osv?


Enig, navnligt det med fejlraten er simpelthent for billigt at slynge ud fuldstændigt udokumenteret.
 
Sjovt som folk - ofte ejere af omtalte udstyr - ikke tror på udtalelser, som kommer fra branchefolk! Dead
 
M.v.h.


Måske fordi diskussionen omkring Onkyo's fejlrate, er total ude af provationer.
Og når der skrives mere Onkyo, så kunne det også tænkes, at det er fordi mærket er blandt de mest solgte surround receiver.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 19:12
@BaSsE - tillykke med dit valg, jeg er meget glad for min Yamaha 1010 og det tror jeg også du bliver.

Hvilke højttalere bliver tilsluttet ?
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

@BaSsE - tillykke med dit valg, jeg er meget glad for min Yamaha 1010 og det tror jeg også du bliver.

Hvilke højttalere bliver tilsluttet ?

Ja jeg har ikke nogen highend højttaler endnu, det må blive næste projekt...
Jeg har i øjeblikket nogle 

Cerwin Vega Ve-8f  som front

Cerwin Vega Ve-5c  center

Cerwin Vega RL28W  sub

og nogle små jamo højttaler til bag

Tongue
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 20:34
Nogle ganske fine højtaler til prisen... Havde selv lignende højtalerserie i 2 år (med VE5 som bag), og var egentlig gang på gang forbavset over hvor godt de lød - kontra pris. CV er ikke highend, men VE 8 giver altså meget lyd for pengene... Specielt ved filmlyd Smile OG deres look er bare mega old school når de står uden frontstof! Savner dem lidt engang i mellem (selvom det nuværende anlæg spiller lysår bedre), men det gør kæresten ikkeLOL Wonder why... De første højtalere man selv køber fra ny betyder bare noget... Og de huskes som sagt til at spille fremragende. Gad vide hvad jeg ville synes i dag?
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af jonas47 jonas47 skrev:

Nogle ganske fine højtaler til prisen... Havde selv lignende højtalerserie i 2 år (med VE5 som bag), og var egentlig gang på gang forbavset over hvor godt de lød - kontra pris. CV er ikke highend, men VE 8 giver altså meget lyd for pengene... Specielt ved filmlyd Smile OG deres look er bare mega old school når de står uden frontstof! Savner dem lidt engang i mellem (selvom det nuværende anlæg spiller lysår bedre), men det gør kæresten ikkeLOL Wonder why... De første højtalere man selv køber fra ny betyder bare noget... Og de huskes som sagt til at spille fremragende. Gad vide hvad jeg ville synes i dag?

Ja jeg synes nu også det spiller helt fint til prisen, men som du selv siger, har du prøvet noget bedre, så vil de nok ikke synes af meget... Men hvad ville være at fortrække??  

er det her sæt noget værd
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 21:57
Jeg hopppede på en Onkyo 906 og kombinerede det med CM-serien fra B&W med de små CM1'er som front... Valget var en forstærker til den lyse side kombineret med højtalere der har en varm og lidt tilbagelænet klang... Har haft mit setup i over 2 år, og er super glad for både udseende og lyd... Skulle det udskiftes bliver det til indbygningshøjtalere ved huskøb (når jeg da engang køber husCool)...
 
Smider da lige et link til anlæggetWink:
 
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 22:05
Henrik b:
Ja - med så mange maskiner de spytter ud, så vil der automatisk være flere tråde. Den med at hvad branchefolk siger stoler jeg ikke så meget på. Spørger du hifiklubben om nad f.eks så påstår de at de ikk er særlig meget på værksted. Omvendt søger du på nad og stabilitet ser det langt værre ud end for onkyo.

Det er jo immervæk bare gætteværk, når man ikke har nogle konkrete tal. Specielt også det med effekt måling?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 22:20
Lidt interessant læsning her:

http://www.hometheater.com/content/onkyo-tx-nr609-av-receiver-ht-labs-measures

http://www.hometheater.com/content/yamaha-aventage-rx-a1000-av-receiver-ht-labs-measures

Her kan man se at Yamaha r1010 får måling på ca 60 watt og at onkyoen den noget mindre model 609 bliver målt højere? Det da ikke ligefrem prangende... Nu tager jeg altid målinger med et gran salt, men giver da en indikation? Desuden vejer yamahaen 3,5 kg mindre end 809eren.. Det tegner da heller ikke godt, selvom det ikke siger noget konkret!

Det ikke fordi jeg på nogen måde mener Yamaha er et dårligt produkt, tværtimod... ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu