recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Lidt interessant læsning her:

http://www.hometheater.com/content/onkyo-tx-nr609-av-receiver-ht-labs-measures

http://www.hometheater.com/content/yamaha-aventage-rx-a1000-av-receiver-ht-labs-measures

Her kan man se at Yamaha r1010 får måling på ca 60 watt og at onkyoen den noget mindre model 609 bliver målt højere? Det da ikke ligefrem prangende... Nu tager jeg altid målinger med et gran salt, men giver da en indikation? Desuden vejer yamahaen 3,5 kg mindre end 809eren.. Det tegner da heller ikke godt, selvom det ikke siger noget konkret!
 
Ja, og hvis man så finder mere seriøse målinger af ONKYO'en, hvor man også måler med belastning på (fasedej m.v.), så får man pludselig et andet billede af 809'erens effekt.
 
Det er kun godt et år siden, der var en masse debat herinde på recordere, hvor nogle ONKYO-modeller havde HDMI-problemer, specielt ved tilslutning til Pana plasma. Der var ingen af de andre, som havde lignende problemer. Dertil kommer ONKYO's nylige tilbagekald af receivere, med fejl.
 
Når jeg taler fejlrate, er der selvfølgelig taget højde for salgstallene! Jeg taler procentvis!
Det taler vist for sig selv, når man ikke har haft én eneste Yamaha-receiver retur til rep., i flere år!
 
M.v.h.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2012 kl. 22:33
Ja bestemt gør det da det, og det da rart som forhandler og køber. Jeg tror bestemt også onkyos har været mere på værksted end Yamaha har desværre. Ja onkyo har haft en kritisk periode med noget HDMI - men det de døjer med nu, altså nogle modeller der selv slukker ned, skulle eftersigende ikke være et så stort antal, min egen var heller ikke blandt disse.

Ja det kunne være interessant at finde flere målinger på dem, det altid hyggelig læsning ;)
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 14:06
Jeg har købt RX-A1010, men jeg kan på ingen måde blive tilfreds med lyden, hverken stereo eller surround.
Min gamle Yamaha spillede meget bedre.
Jeg har indtillet den med med medfølgende mikrofon.
Jeg ved ikke om den kan være defekt, ja enten mic. eller amp.
Håber i kan hjælpe mig.

Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Jeg har købt RX-A1010, men jeg kan på ingen måde blive tilfreds med lyden, hverken stereo eller surround.
Min gamle Yamaha spillede meget bedre.
Jeg har indtillet den med med medfølgende mikrofon.
Jeg ved ikke om den kan være defekt, ja enten mic. eller amp.
Håber i kan hjælpe mig.


hvordan ikke tilfreds og hvilke ht skal den drive og hvilken yamaha havde du før 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 14:30
Front - audiovector s1, med audiovector Ki sub, nogle ældre BogW bag højtaler.
Min gamle Yamaha var:rx-v2400
 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 14:41
Ok tror sku du har nedgraderet ,den 2400 var en god reciever,du skal nok op i 3010 for at få en bedre yamaha ,det er langtfra altid at de nye modeller lyder bedre end de gamle de kan bare mere .
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 14:55
3010, er vel den sammen men bare med flere wat og kanaler, som jeg har læst det.
Jeg håber sku ikke jeg har netgradered, syntes jeg undersøgte markedet godt, og spurgte ind til netop disse ting hos en masse forhandlere.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 15:44
Du har bare købt forkert, surt.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

3010, er vel den sammen men bare med flere wat og kanaler, som jeg har læst det.
Jeg håber sku ikke jeg har netgradered, syntes jeg undersøgte markedet godt, og spurgte ind til netop disse ting hos en masse forhandlere.


Din 2400 var den næststørste i v serien og den du har nu er nr 3.Hvad er du utilfreds med.Lyder den ok i direkt stereo,føler du at der mangler kraft eller Confused
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 18:26
Der er stor forskel på lydkvaliteten på 1010 og 3010, det er ikke bare "flere watt". Lydkvalitet kan ikke læses af specs, det lyder som om du har lært det på den hårde måde (forudsat at du har sat det rigtigt op).
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 07:43
Det er nærmere reglen end undtagelsen ved samtlige brands, at nr. 3 i rækken ikke kun har færre watts men også ringere komponenter andre steder...

Så det kan jo nemt være downgrade, men kender desværre ikk selv modellerne!
Til top
Valagar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valagar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 10:13
Jeg skiftede selv min 10år gamle yamaha rx-v2400 ud med en rx-v2067. Lydmæssigt var der ikke rigtig noget at hente. Det var egentlig en ret dyr opgradering eftersom jeg kun bruger 1 HDMI og netværksdelen i rx-v2067(hvilket dog fungere utrolig godt). Pure direct var dog noget lort på 2400'eren, yamaha fik først rettet op den fra rx-v2500...

Som de andre skriver så har du nok downgradet desværre.

evt. hvis du har mulighed for levere den tilbage til forhandler og få modellen større rx-a2010 eller den helt store 3010.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu