recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 12:44
Jeg har bare 40 cm. Jeg har taget bagvæggen ud, og sat tvbænken 7 cm fra væggen. Skønheden må lide for kvaliteten
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 12:47
Ellers må du kigge efter yamaha A810/A820 eller onkyo 709/717 som alle er under 40cm
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Faldt lige over en RX-A1010 til 4995 SEK som jeg kom til at købe igår. Indtil videre virker det som udemærket opgradering fra min gamle Onkyo TX-SR700E.

Godt købt, jeg gave 6500,- for 4 mdr siden i elgiganten. Der kostede den 10k andre steder.
Det falder sku hurtigt i pris det skidt! ;-(
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 15:01
Ja det var min lokale MediaMarkt i Sverige som lige skulle af med de sidste Clap
Det er eller ikke ofte de er billige med noget.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Bimsen Bimsen skrev:

Jeg har bare 40 cm. Jeg har taget bagvæggen ud, og sat tvbænken 7 cm fra væggen. Skønheden må lide for kvaliteten
+1 Thumbs Up hehe
42 er mit maksimum uden bagplade og med de 10mm stoflågen giver mig! :)

Ja har også kigget på både a820 og 717. Tror det bliver en af disse to!! :)
Til top
Satoris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satoris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 10:10
Hej :-)
Jeg har købt en Yamaha A1010 for 3md. siden og er rigtig godt tilfreds med lyden og den måde som dens finish er lavet på. Det føles som god kvalitet at røre og betjene knapperne. Den kan spille for fuld brag uden at forringe det mindste. Men men men...... der er også nogle ting som ikke er som det burde være. Feks. er on screen menuen meget gammeldags og burde være mere moderne og ikke minde om en commodore 64. Men den er brugervenlig. Den App som kan downloades fra App store er meget dårlig og giver et indtryk af at den er lavet bare for at have en, men igen den virker. Til sidst giver den et bump i subben hver gang man skifter input. Men alt i alt jeg jeg da tilfreds ;-)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

  Den App som kan downloades fra App store er meget dårlig og giver et indtryk af at den er lavet bare for at have en, men igen den virker.
 
Det må siges at være en smagssag, jeg synes det er en glimrende, funktionel app uden ligegyldigt "lir" som man ikke gider bruge efter de første 3 gange man har leget med det (Pioneer, I'm looking at you). Jeg synes det er den bedste control-app jeg har set til en surround-receiver, og jeg har mange kunder der har sagt at de er rigtigt glade for den. Respekt for din mening, men jeg er stærkt uenig.
Til top
Satoris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satoris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 10:18

Som jeg skriver så virker den app. Men at de bruger ca 75% at skærmen på tlf. på at vise to højtalere og et tv og så en lille streg i bunden som volumen er ikke okay. Den skal sgu være til at bruge med store fingere. Jeg har forrersten ikke store fingre men føler man skal være meget fin på den for at skruge op og ned for lyden. Så hellere et større volume streg og mindre billed af tv og højtalere.

PS. i øvrigt en god hjemmeside du har ;-)


Redigeret af Satoris - 01-Oktober-2012 kl. 10:38
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

 Som jeg skriver så virker den app. Men at de bruger ca 75% at skærmen på tlf. på at vise to højtalere og et tv og så en lille streg i bunden som volumen er ikke okay. Den skal sgu være til at bruge med store fingere. Jeg har forrersten ikke store fingre men føler man skal være meget fin på den for at skruge op og ned for lyden. Så hellere et større volume streg og mindre billed af tv og højtalere.

 
Jeg kan nu godt følge logikken i det design. For det første, så kan du ikke hive fat i bjælken alligevel, men skal bruge +/- tasterne, så den behøver ikke være større. Det kan så diskuteres om man burde kunne det, men det ville øge risikoen for ved en fejl at skrue helt op - hvilket er lidt værre på et surround-system end på en iPod dock... Dernæst, så drejer det sig jo om at lave en ensartet brugerflade afhængigt af hvad du benytter - hvis du bruger dens DLNA afspiller, så skal der være plads til coverart dér hvor billedet af TV og højttalere er. Alternativet ville være at have forskellig størrelse og/eller placering af volumenreguleringen afhængigt af hvilken kilde du bruger, og det synes jeg ville være noget rod. Der er fordele og ulemper ved alle valg, men jeg kan godt lide de valg de har taget.
 
(Jeg taler om iPhone app'en her, jeg har ikke brugt iPad app'en i praksis).
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:32
Otto jeg troede du var holdt hos TP?
Jeg syntes heller ikke appen er 100% ok.
Jeg har desværre kun et 5.1 system, der skal en del opsætning op til at sætte det rigtigt op, men det irritere mig, at når jeg spille vil i 5.1, så står der 7.1 i display og det er også det eneste man kan vælge i appen og på reciveren.

I dsp på appen, er der en masse crap man kan vælge, plus surround decoder, men jeg kan ikke finde ud af at vælge mellem de forskellige Dolby Pro m.m. Men det kan vælge med den rigtige fjernbetjening.
Hvad syntes du om lydkvaliteten på rx-a1010

De kunne også godt trimme det interface man finder via en pc browser! ;-)
Jeg syntes ikke rigtigt at der er kommet nyt fw til den mens jeg har haft den.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:37
Jeg må godt nok melde mig i koret med Otto, og sige at Yamaha app'en overgår de andre med flere længder. Så meget, at det faktisk var en af de afgørende faktorer, da jeg skulle have ny forstærker. Jeg ved så ikke om det er gældende mere, men da jeg købte min, var Yamaha også en af de få, der kan tænde forstærkeren med app'en. Meget afgørende, når jeg gerne vil kunne høre musik fra min Sonos uden at skulle finde fjernbetjeningen til at tænder forstærkeren, og så mobilen bagefter, for at bruge Sonos. Hele fidusen i Sonos går jo lidt fløjten så.
Størrelsen på knapperne, har nok noget med iPhone at gøre. Jeg har en Galaxy Nexus, som har 4.65" skærm, men din iPhone har kun 3.5", med mindre du da lige har fået den nye? Jeg har i hvert fald ingen problemer med ar ramme knapperne.
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:39
Ja det er fedt at man kan tænde den fra mobilen, ovenikøbet begge zoner. Stort plus med zonos!!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu