recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A1010 Vs. Onkyo TX-NR809

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

Som jeg skriver så virker den app. Men at de bruger ca 75% at skærmen på tlf. på at vise to højtalere og et tv og så en lille streg i bunden som volumen er ikke okay. Den skal sgu være til at bruge med store fingere. Jeg har forrersten ikke store fingre men føler man skal være meget fin på den for at skruge op og ned for lyden. Så hellere et større volume streg og mindre billed af tv og højtalere.

PS. i øvrigt en god hjemmeside du har ;-)
 
Man kan justere volumen med de fysiske volume knapper på selve telefonen (har en HTC) istedet for på skärmen. Fungerer udemärket.
Men kan godt fölge dig i prioriteringen af det som vises på skärmen kunne väre bedre.
 
 
 
Til top
Satoris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satoris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 15:03
Godt vi er så forskellige ;-) ellers havde vi jo ikke noget at snakke om ;-) Der var en som skrev lidt om hvordan den lyder. Her syntes jeg at den leverer et flot stykke arbejde men er stærkt utilfreds med det bump som kommer fra supwooferen når man skifter indput. Har i andre samme problem ???
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 15:13
Ikke her
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Kjelstrup Kjelstrup skrev:

Ikke her
 
+1
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 17:32
Sidder lige og lytter til musik, det er sku for sjældent jeg gør det.
Men det er egentligt ikke her jeg ikke kan fange den lyd jeg ønsker, det er nok mere når jeg ser film! ;-()
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

Godt vi er så forskellige ;-) ellers havde vi jo ikke noget at snakke om ;-) Der var en som skrev lidt om hvordan den lyder. Her syntes jeg at den leverer et flot stykke arbejde men er stærkt utilfreds med det bump som kommer fra supwooferen når man skifter indput. Har i andre samme problem ???
 
Jeg har aldrig oplevet det og heller aldrig hørt om det fra en kunde. Hvilken sub, hvilket kabel, har du jordforbindelse på noget af udstyret?
Til top
DBear Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DBear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 18:57

Jeg har fuldt lidt med ang. disse 2 og har haft en Onkyo TX-SR606 førhen og ville gerne ha en nyere.

Mit valg stod imellem Yamaha og Onkyo 810/520 (som jeg var meget glad for, synes den har en god bas) men faldt over en Yamaha RX-A1010 på ELG til 5,5k og var ude og læse om dem begge, hvad de kunne hver for sig og div. bestemte mig for Yamaha´en og har IKKE fortrudt noget siden hen, Yamaha´en har godt nok ikke Onkyo Bas, men synes også til tider førhen at det kunne godt blive for meget bas, der synes jeg Yamaha´en har en pæn lyd, selvom jeg IKKE har sub på.
Yamaha´s App er noget af det bedste jeg har hentet til, suverænt lavet til iPad.
 
Satte min Yam op først med Mic og fik rodet så meget de første par timer, at jeg måtte gå tilbage til Factory på både mit TV og Yam´men, sætte den op uden Mic derefter og synes personligt selv at den/det hele spiller bedre sammen nu, det tog dog lidt tid at få både Scener og andet til at kører, men næste gang vil jeg nok vælge Yamaha fremfor Onkoy, men kan li dem begge..
www.varekurv.dk
Til top
Satoris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satoris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 19:21
Kablet er et Argon 5085s og er købt i HI-FI klubben. Højtalerne er Harman Kardon HKTS11
Der er ikke stel eller jord forbindelse til den, men det sagde ikke noget bump med min gamle sony reciver.
I HI-FI klubben mener de at det er forstærkeren (Yamaha A1010)
Til top
Satoris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Satoris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2012 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Satoris Satoris skrev:

Godt vi er så forskellige ;-) ellers havde vi jo ikke noget at snakke om ;-) Der var en som skrev lidt om hvordan den lyder. Her syntes jeg at den leverer et flot stykke arbejde men er stærkt utilfreds med det bump som kommer fra supwooferen når man skifter indput. Har i andre samme problem ???
 
Jeg har aldrig oplevet det og heller aldrig hørt om det fra en kunde. Hvilken sub, hvilket kabel, har du jordforbindelse på noget af udstyret?
Kablet er et Argon 5085s og er købt i HI-FI klubben. Højtalerne er Harman Kardon HKTS11
Der er ikke stel eller jord forbindelse til den, men det sagde ikke noget bump med min gamle sony reciver.
I HI-FI klubben mener de at det er forstærkeren (Yamaha A1010)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu