recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fausing's Setup's
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fausing's Setup's

 Besvar Besvar Side  <1 4748495051 71>
Forfatter
Besked
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 21:58
Følger lige med her,men har lige et spørgsmål.
Er det temperatur styret,så det tænder og slukker efter behov?
Mvh.


Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 22:22
Øhhh, øverst side 48.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Øhhh, øverst side 48.


Det havde jeg ikke set.Thumbs Up
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 00:18
Den havde jeg også lige misset. Tak for info, men det kan jo så desværre ikke bruges for os andre der ikke har sådan en fancy reciever Smile
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2012 kl. 09:36
Vil du dække dine indbygningshøjttalere med troldtekt?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Den havde jeg også lige misset. Tak for info, men det kan jo så desværre ikke bruges for os andre der ikke har sådan en fancy reciever Smile


Smile jeg synes også det er en lækker feature. Til det jeg bruger det til er det super, i stedet for alle mulige relæer, følere osv osv.

Mvh. Rasmus

Smile
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Vil du dække dine indbygningshøjttalere med troldtekt?


Yes, det vil jeg. Smile
Meen ikke uden at have undersøgt lidt på det.
Metoden jeg vil bruge er den samme som TroldTekt selv bruger på deres originale plader, med indbygningshøjtalere i.

Pladen er 25 mm tyk. Jeg gør så det at jeg tager en overfræser, og fræser den ned på 5 mm ud for enhederne. På den måde er det minimalt hvad der bliver "ædt" af lyd. Mit øre kunne ikke høre forskel og selv med mine prøver med hele pladens tykkelse synes jeg ikke der var nogen forskel. Men, for at være sikker, vælger jeg som sagt at fræse den ned på 5 mm.
På den måde vil pladens underside (den synlige) fremstå som alm, men der vil nu ligge en lækker højtaler og spille ned gennem pladen. = 100 % skjult montage. Ingen rammer, gitre eller lign. Smile

Det er naturligvis meget vigtigt at HT slutter tæt til pladens bagside, og at lyden ikke skal forsvinde hen og væk, i stedet for ned.

Det klarer jeg ved at jeg har monteret HT således at rammens underkant ligger 1 mm fra loftets underside. Her imellem kommer så en 3 mm gummi liste, der sørger for at gøre det så tæt så muligt.
Grunden til den lille luft mellem ramme og plade er at så vil "eventuelle rystelser" ikke forplante sig. Har sikkert ingen reel effekt, men det lyder godt Wink

Nu er sådan en TT plade jo ret porøs, og derfor vælger jeg at den udfræste del indvendigt, bliver lukket til den fugemasse. Altså at jeg i "spartler" det lukket med fugemasse. Ja, nok lidt svært at se sig ud af, men der kommer billeder når jeg får fræst og lavet pladen klar.

Loftet er faktisk færdigt, lige på nær de 2 sidste plader, hvori HT skal monteres.

Billeder af loftet kommer inden længe. Smile

Ja, lige et billede at HT og en afstandspind der viser det jeg beskriver ovenfor. Det pinden støder op til i sin venstre side, er TroldTekt pladen.


Mvh. Rasmus


Redigeret af fausing - 26-August-2012 kl. 13:59
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:




Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Vil du dække dine indbygningshøjttalere med troldtekt?


Yes, det vil jeg. Smile
Meen ikke uden at have undersøgt lidt på det.
Metoden jeg vil bruge er den samme som TroldTekt selv bruger på deres originale plader, med indbygningshøjtalere i.

Pladen er 25 mm tyk. Jeg gør så det at jeg tager en overfræser, og fræser den ned på 5 mm ud for enhederne. På den måde er det minimalt hvad der bliver "ædt" af lyd. Mit øre kunne ikke høre forskel og selv med mine prøver med hele pladens tykkelse synes jeg ikke der var nogen forskel. Men, for at være sikker, vælger jeg som sagt at fræse den ned på 5 mm.
På den måde vil pladens underside (den synlige) fremstå som alm, men der vil nu ligge en lækker højtaler og spille ned gennem pladen. = 100 % skjult montage. Ingen rammer, gitre eller lign. Smile

Det er naturligvis meget vigtigt at HT slutter tæt til pladens bagside, og at lyden ikke skal forsvinde hen og væk, i stedet for ned.

Det klarer jeg ved at jeg har monteret HT således at rammens underkant ligger 1 mm fra loftets underside. Her imellem kommer så en 3 mm gummi liste, der sørger for at gøre det så tæt så muligt.
Grunden til den lille luft mellem ramme og plade er at så vil "eventuelle rystelser" ikke forplante sig. Har sikkert ingen reel effekt, men det lyder godt Wink

Nu er sådan en TT plade jo ret porøs, og derfor vælger jeg at den udfræste del indvendigt, bliver lukket til den fugemasse. Altså at jeg i "spartler" det lukket med fugemasse. Ja, nok lidt svært at se sig ud af, men der kommer billeder når jeg får fræst og lavet pladen klar.

Loftet er faktisk færdigt, lige på nær de 2 sidste plader, hvori HT skal monteres.

Billeder af loftet kommer inden længe. Smile

Ja, lige et billede at HT og en afstandspind der viser det jeg beskriver ovenfor. Det pinden støder op til i sin venstre side, er TroldTekt pladen.


Mvh. Rasmus




Det er jo dejlige detaljer du laver .

Jeg får ret, du bliver færdig før mig.

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 14:45
Mange tak. Smile
 
Ja, med mindre mine arme falder af imorgen bliver jeg nok færdig før dig. Wink
Mvh. Rasmus
 
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 21:24
SÅ blev jeg endelig færdig med loftet. Smile

Det trak lidt ud da jeg skulle låne en overfræser til at fræse ud for HT.

Men godt er det blevet, og HT er som tidligere beskrevet 100 % skjult. Smile

Der kommer en lille billedserie med tekst som sædvanlig.


Her ses TT pladen's bagside, med udfræsning der svarer til rammen rundt på HT.
Ja, 1 cm mindre end rammen, da der jo skulle lukkes tæt med gummi liste mellem ramme og TT.



Et lille close-up at udfræsningen, forseglet med fuge for at lede lyden den rigtige vej. Wink


Endnu et close-up der her viser dybden af udfræsningen.
Det blev til lige under 20 mm da mine prøver viste at det var bedre.



Sidste billede i denne omgang viser loftet set nedefra, op langs væggen.
Se om i kan spotte hvor HT sidder Wink Men kig længe, for det er ikke synligt.

Mvh. Rasmus


Redigeret af fausing - 28-August-2012 kl. 21:32
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 21:29
NiceThumbs Up Det er laekkert lavet det der!
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 21:49
høre du virklig ingen ændringer i lyden om du spiler" frit" eller igennem troldtekt , slet ikke ?
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4748495051 71>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu