recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 x 4 Ohms SUB og forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 x 4 Ohms SUB og forstærker

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Okay, jeg bliver lidt bange nu. Har skrevet til forhandleren sideløbende med tråden her. Han anbefaler at benytte monoudgangen, selvom den står til MIN 4 Ohm, og forklarer at jeg læser det forkert, således man bare ikke skal koble mere end 4 Ohm på. Er det mig der er helt galt på den. Det vil sige, at jeg kan koble lige så langt ned som jeg har lyst til, og tappe mere effekt ud, eller hvad. For er det ikke sådan det hænger sammen? Jo lavere impedans, jo mere effekt?
Jeg forholder mig ikke til hvad forstærkeren kan håndtere. Men almindelig logik er, at hvis noget er angivet med "MIN 4 Ohm", så er det alt fra 4 Ohm og opefter. Havde det været som forhandleren anfører, burde teksten jo have været " MAX 4 Ohm".
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 19:45
Det lige det jeg mener. Når det står angivet som MIN, så må det være det enheden minimum skal være, og opefter. Og omvendt med MAX.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Det lige det jeg mener. Når det står angivet som MIN, så må det være det enheden minimum skal være, og opefter. Og omvendt med MAX.
Nemlig, det er logikken med MIN/MAX angivelser. Et indregistreret køretøj på motorvejen, skal minimum lovligt kunne køre 50 km/t, det er altså ikke 45 km/t eller mindre. Derfor må en indregistreret knallert 45 ikke køre på motorvej. Det var så forklaringen omkring min/max værdierSmile


Redigeret af JeTex - 19-April-2012 kl. 20:01
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 20:01
Hæ hæ. Fin analogiLOL
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Hæ hæ. Fin analogiLOL
Ja, og en mere, man skal minimum være 18 år gammel i Danmark, hvis man skal købe alkohol på en beværtning. Som skiltet siger, ingen udskænkning af alkohol til personer under 18 år.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu