recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Landsdækkende fejl på YouSee 17/4-12
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Landsdækkende fejl på YouSee 17/4-12

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 11:27
Tak Jesper. Nej, jeg aner ikke noget om det... men da tragisk systemet er så kompliceret....  men man er også bare så PISSE irriteret over det sker på netop det tidspunkt. Og nu til dags kan man ikke bare skifte over på en anden kanal eller tuner og finde det, fordi det er så få steder man kan se det.
Som Moto GP der bare forsvandt midt i sidste sæson fra TV3+ og trist da det bare er dem som har rettighederne... :-( Men det er jo en lidt anden historie....
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Sålænge det ikke sker mens der er Formel 1... Cool
+1 .-)
mvh Christian
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 15:00
Puha jeg er glad for at jeg ikke har haft TV-signal siden midt i november Smile
Ellers var jeg nok også blevet hidsig i går!

Selvom det piner mig at måtte sige det, så: "Hurra for ViaPlay!"
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 16:49
Hvordan er kvaliteten på sport på ViaPlay egentlig?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Sålænge det ikke sker mens der er Formel 1... Cool
+1 .-)

Kunne det dog ikke være sket under F! , cykelløb eller andet non action hvor kommentatoren reelt er vigtigere end filmholdet . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 17:20
De af jer, der har et TV, hvor i bruger netværks ID 100, kan med fordel bruge netværks ID 120. På den måde får I også de analoge kanaler. Et eksempel på mit eget TV: DR 1 findes på 1 og 501, TV2 på 5 og 505, TV3+ på 10 og 510. I går under fodboldkampen gik TV3+ på 510 betydeligt bedre igennem. Der var fejl, men slet ikke så mange og lange.
Når jeg har valgt at ha' TV2 på 5, skyldes det, at der er den plads TV2 har på boksene fra YouSee. Så slipper jeg for favoritlister.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2012 kl. 17:37
Hej TBC1

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Det var aspektet med at folk fik andre kanaler end dem de vælger, der gjorde at jeg syntes fejlen var så "eksotisk", at det kunne være interessant at høre mere i dybden om hvad der dog var sket i den forbindelse.

Jeg synes godt nok også det er underligt, måske kan jeg bidrage med lidt småkorn....

Jeg har lige kikket noget af det i genenm som jeg optog i går (den rå DVB-C stream på lidt forskellige kanaler) og finder det mere end lidt underligt....

Jeg har ingen lost packets, crc errors eller andre fejl på nogle af optagelserne (5 optagelser i tidsrummet 19:00 til 22:00), men på i hvert fald 3 af optagelserne har jeg flere udfald (sort skærm og ingen lyd) uden det åbenbart giver nogen fejl i DVB-C strømmen, i hvert fald ikke noget som hverken DVB-RecordingService eller TS-Doctor detekterer.

Mit gæt er derfor, at fejlen må være FØR yousee re-encoder signalet. Jeg kan simpelhed ikke se hvordan en router fejl kan undgå at give tab og/eller crc fejl, hvis det er efter en encoder, selv før skulle man tro det ville give en fejl, alt efter hvordan re-encoderen reagere på manglende input.

Jeg her desværre ikke en optagelse hvor der skiftes kanal midt i det hele, kun med udfald.

Lidt pudsigt at dette får så meget omtale, det må skyldes at det gik ud over en fodboldkamp, for det er sket før uden jeg har læst om det, men ok måske ikke så massivt som i går.

Mvh Peter

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu