|
CA modul til YouSee |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-April-2012 kl. 17:50 |
||
Vil modulerne til Boxer (Viaccess 3.0) virke med YouSee (Viaccess 2.0)? - jeg tænker mest på at dem der bliver solgt som godkendt til Boxer sælges noget billigere end dem til YouSee (ca. halv pris). Om det er godkendt eller ej er vel i virkeligheden ligegyldigt, hvis det virker, eller er der forskel i hastighed, antal samtidige kanaler der kan dekodes osv.?
|
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kan dette billige et bruges?
|
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
|||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||
det er jo dét jeg ikke ved
![]() men lidt mere seriøst, så vil de ekstra 200 kr. nok være givet godt ud, hvis dekodningen f.eks. går hurtigere ved kanalskift. Derudover SKAL det kunne dekode 2 samtidige kanaler.
|
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
||
Du spørger om det til Boxer kan bruges til YouSee, da det er billigere. Så finder jeg et til YouSee, der er billigere end det til Boxer. Så er prisen ligegyldig.
![]() |
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
|||
||
jeg spurgte jo også til om der var forskel på de forskellige CA moduler. Men da jeg skal bruge 4 stykker er prisen da absolut ikke uvæsentlig, men skal jeg bruge dobbelt så mange CI slots (til HTPC/server setup), så er det billigere at bruge dyrere cams. Det du linker til ser da absolut interessant ud, dog er det vel ikke forkert med lidt skepsis, når der dukker et op, der kun koster 1/3 af hvad alle de andre gør? - altså om det er en god pris, eller om det er "billigere".
|
|||
![]() |
|||
||
Enig. Jeg har ikke selv CA moduler, da jeg har fire Samsung-bokse fra YouSee. Det kunne selvfølgelig være interessant, da strømforbruget til boksene er stort. Du skriver at modulet skal kunne dekode 2 samtidige kanaler - gider du forklare mig det?
|
|||
Mvh.
|||
![]() |
|||
||
jeg kan da prøve. Når du sætter et kort i yousee boksen med harddisk og bruger begge tunere (optagelse og live tv), så kan boksen/kortlæseren i boksen jo i sagens natur dekode begge kanaler. De kan de fleste CA moduler efter min opfattelse også, der opstår oftest først problemer ved mere end 2 kanaler - så skal man typisk have fat i prof. cams, som f.eks. tv udbyderne bruger, men de er rimelig dyre, så det er ikke på listen lige pt. For at forklare lidt nærmere om mit setup, så har jeg tunere fra digital devices med 2x dual tuner til et dobbelt CI modul. Dvs. 2 kort til 4 tunere. Det setup har jeg så 2 gange. I princippet er det vildt overkill, da de fleste af kanalerne i sagens natur ikke er kodet, men det er lidt bøvlet at skulle indstille den enkelte tuner til den enkelte kanal og prioriteringen af dem, hvis der ikke er kort til alle tunerne - det er ikke dér jeg gider bruge min tid. Derudover, så har jeg alligevel en cardsplitter liggende. Det startede egentlig som en konsekvens af at jeg er svært utilfreds med yousee boksene, dels pga. mit setup med en wifi-remote og dels pga. manglende deling af optagelser - det er jo ikke givet jeg på forhånd ved hvilket rum jeg kunne tænke mig at se en optagelse på. Jeg må dog sige at jeg savner tv-arkiv, start forfra og cinema - jeg ved der findes andre løsninger til cinema og tv-arkiv, men det er også primært start forfra jeg savner. Det problem er jeg dog ved at løse med en tunerpark på 8 tunere - det kræver dog lidt tid at sætte sig ind i den næste uges programmer. Planen er at bruge 4 tunere primært til optagelser og 4 tunere til live tv (3 klienter og evt. streaming via DVB-link til mobile enheder). Alle optagelser bliver så lagret central på en homeserver.
Tilbage til emnet - udover dét med 2 kanaler pr. cam, så er hastigheden på kanalskift heller ikke helt uvæsentlig, det vil irritere mig grænseløst om ½, hvis jeg kunne have givet 200 kr. mere for noget der er dobbelt så hurtigt.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |