recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken surround receiver ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken surround receiver ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ogodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken surround receiver ??
    Sendt: 26-April-2012 kl. 11:38
Hej,

jeg skal til og købe et sæt Jamo D500 http://www.av-connection.dk/?PGr=4092&ML=1031 og en
ny surround receiver, jeg havde først tænkt på Marantz NR1602 http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=744, men er kommet i tvivl om den er god nok til højtalerne ??

Nu har jeg så kigget på en Pioneer VSX-921 http://www.av-connection.dk/?PGr=4991&ML=1814 som en løsning, og så er den endda billiger og jeg har læst en masse godt om den.

Jamo højtalerne er jo THX godkendte er det vigtigt at receiveren også er det, eller er det lige meget.

Receiveren skulle gerne indeholde Airplay til alt vores apple udstyr :-)

Jeg håber der nogen der har lidt forslag.

/Ole
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 14:52
Om den er THX-certificeret eller ej, betyder intet.
Med det sagt, skal jeg ikke gøre mig klog på om Marantz'en eller Pioneer'en vil være bedst til de højtalere.
Jeg ville dog nok gå efter en model med lidt flere kræfter.

Skal det være nyt, eller har du mod på brugt?
Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ogodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 14:55
det skal nok gerne være nyt, da jeg gerne vil have airplay, DLNA osv. med, tror du ikke Pioneer'en har nok kræfter ??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:00
Jeg er sikker på at den nok skal kunne få lyd ud af højtalerne, men du vil ikke få det maksimale ud af dem.

Men tag evt. Pioneer'en til en start, og skulle du engang blive træt af den, så er det ikke mange basseører du vil have tabt på den erfaring.

Det er jo også helt og holdent et spørgsmål om ambitionsniveau.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:03
Men at bruge over 16.000 på højtalere, og så spise dem af med en reciever til 3.000, virker som en forkert prioritering i mine øjne...

Jeg tror at du ville komme noget længere ved at bruge eks. 12-13.000 på højtalere, og så 6-7.000 på reciever...
Til top
ogodt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ogodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:03
hm, jeg vil være lidt MEGET træt af og købe en som jeg bliver hurtig træt af, så hellere sprænge mit budget og få det rigtige fra start.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 15:13
Hvis vi skal holde os til Marantz og Pioneer, ville jeg som minimum gå efter Marantz 5006, eller Pioneer VSX-2021 .

Og du skal ikke se dig blind på ogivelserne af Watt. De er lige så misvisende som regeringens valgløfter.
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 19:50
Hejsa,

Jeg fik en Marantz SR5006 ind af døren i forgårs, tidligere havde jeg en Pioneer VSX forbi, læs http://www.mos-eisley.dk/display/familieblog/2011/12/09/Been+there%2C+done+that+VSX

Min primære begrundelse er også features, jeg vil påstå min gamle HK AVR 250 spiller MINDST lige så godt som de 2 ovennævnte, men ingen HDMI video, Airplay etc etc.

Som skrevet er Pio'en faktisk rigtigt, rigtig fint, og som sådan syntes jeg bestemt ikke at Marantzen er det dobbelt værd, så p.t. er jeg lidt i limbo - vi har bl.a. ret specielle krav til udssende og evt display farve - og Marantz'en har næsten for lidt i displayet, men viser heldivis en masse direkte på TV'et. Men det er altså ikke altid helt ligeså praktisk...

Min størte anke mod Pio var DNLA delen, hvor jeg skrev:

"Når musikken spiller via DLNA - og det gør den fint - er der ikke noget nice looking screens(h)aver eller lignende, bare verdens grimmeste pixel-text på skærmen - PIONEEER - SKAM JER at levere noget sådant!!"

Det er noget pænere på Marantz'en og fungerer ret godt (som DLNA nu kommer til). NetRadio virker rigtigt fint og har f.eks ANR fra heroppe, det er nice.

Jeg har samme HDMI control problem med min Sony DB som med VSX'en, så det er vel BD'en der er dum eller inkompatibel...resten af HDMI control virker rimeligt (som HDMI control nu kommer til)

Håber det gav lidt info - denne er under overvejelse som alternativ: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-5597p.html

Redigeret af mos-eisley - 26-April-2012 kl. 20:05
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2012 kl. 20:04
Nå - AVR  460 er ikke under overvejelse, ingen Ethernet etc... Dead
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu