recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IMac panel type
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IMac panel type

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 22-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IMac panel type
    Sendt: 27-April-2012 kl. 17:45
Hey folkens 

Jeg har de sidste par måneder arbejdet med en Imac 20"/21"?? Og jeg er blevet forelsket i selve skærmen, damn den ser godt ud! Men jeg er ikke meget for resten af IMac'en. 
Så jeg vil høre om der er nogen der ved hvilket panel Apple propper i dem og om der er andre producenter der bruger samme panel?? For en skærm med den kvalitet ville dælme pynte på mit skrivebord. 

Så hvis der var nogen kloge hoveder, der kunne henvise til en specifik producent/model ville jeg blive rigtig glad :) 

På forhånd tak :) 

//Martin
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 18:07
Generelt bruger Apple IPS-paneler i deres monitors.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 19:38
Hvis det er den øverste så er ubuntu rigtig lækkert bud
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:05
Laver Ubuntu skærme?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Mr.G Mr.G skrev:

Hey folkens 

Jeg har de sidste par måneder arbejdet med en Imac 20"/21"?? Og jeg er blevet forelsket i selve skærmen, damn den ser godt ud! Men jeg er ikke meget for resten af IMac'en. 
Så jeg vil høre om der er nogen der ved hvilket panel Apple propper i dem og om der er andre producenter der bruger samme panel?? For en skærm med den kvalitet ville dælme pynte på mit skrivebord. 

Så hvis der var nogen kloge hoveder, der kunne henvise til en specifik producent/model ville jeg blive rigtig glad :) 

På forhånd tak :) 

//Martin

Det er forhåbentlig 21,5" du har arbejdet på - 20" modellen havde ikke særlig god skærm.

Apple sælger en løs 27" skærm, men den koster tæt på 8000, ellers kunne du snuppe en 21,5" iMac, og så smide Windows 7 på den, hvis det er fordi du ikke kan lide Mac OS. Selve hardwaren er også OK med de aktuelle Intel CPU'er.


Venlig hilsen
KB
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 21:03
Dell har det samme panel siddende i deres Ultrasharp-skærme. De har samme gode billedekvalitet og koster mindre - MEGET mindre.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 22:00
Dells U2711 har samme panel som Apples 27" og den kan købes hos DustinHome.dk til ca. 5000 kr.

Redigeret af Yakken - 27-April-2012 kl. 22:01
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 22:02
Nåh på den måde paneler. Ups
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hygom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 11:56
Selve OS'et gør jo også en forskel mht. billedkvaliteten - Det er påpeget tit og ofte at Mac OS X ser bedre ud end Windows på de samme skærme. Det har til dels noget med hvordan tekst fremstår, da det bliver behandlet meget forskelligt i de to styresystemer.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 12:50
Jeg har både imac og dell skærmen og selvom panelerne er ens så syntes jeg også skærmen "ser" bedre udpå imaccen, så jeg må tilslutte mig at der er mere end blot panelet
Mvh

René
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 15:25
Selvom man måske har en personlig præference, så har målinger vist, at Apples skærme desværre ikke leverer et specielt korrekt billede. Dell-skærmen er tilnæmelsesvist korrekt indstillet fra fabrikken, så et foto vist på denne burde fremstå med korrekt farvegengivelse.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
NPIversen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Marts-2011
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NPIversen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2012 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har både imac og dell skærmen og selvom panelerne er ens så syntes jeg også skærmen "ser" bedre udpå imaccen, så jeg må tilslutte mig at der er mere end blot panelet
Den eneste mærkbare forskel, ud over fejlagtig/manglende kallibrering, er at Dell skærmen bruger en (måske grynet) anti-glare overflade, mens iMac'en bruger en glas-overflade som giver et skindende billede -med alt hvad det indebærer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu