recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS - Lige et spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS - Lige et spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS - Lige et spørgsmål
    Sendt: 28-April-2012 kl. 10:56

De kan nu nok decode alligevel vha procesoren (en PC kan jo også godt forsøge sig uden en ordentlig HW-decoder), men det er noget bras. Eksempelvis kører Qnap med en indbygget afspiller i deres multimediedel. Det kan dog ikke klare meget mere end musik, netop pga. manglende ordentlig hardware :-) Det er den slagne vej med en afspiller. Jeg har også prøvet den indbyggede afspiller/decoder i mit Panasonic G20 TV. Det lever heller ikke op til forventningerne. Jeg ved ikke om de sidste generationer er bedre.

Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Kan en NAS decode video-filer (MKV/MP4) af sig selv, eller skal man have en medieboks a la WDTV & AppleTV?

De fleste nas har ikke noget grafikkort så du får dem ikke til at decode ret meget = du skal bruge en eller anden medieafspiller for at få billeder på tv'et..
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:23
Jeg har set lidt på en DS212+...Den har vist en 2ghz Marvel CPU.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:14
Vil mene det afhænger af NAS'en, da opgaven er rimelig krævende - så det vil nok ikke være en "discount-nas" der løser dén opgave!
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2012 kl. 20:08
Jeg vil ikke hi-jacke en tråd, så derfor oprettede jeg lige denne for at få afklaret dette:

Kan en NAS decode video-filer (MKV/MP4) af sig selv, eller skal man have en medieboks a la WDTV & AppleTV?

Jeg har lagt en del Blu-ray-film på min eksterne harddisk i MKV/MP4-format og bruger PS3 Media Server til at sende materialet til min PS3 og derfra til min fladskærm. Kan man undgå et eller flere led i kæden med en NAS? Hvis nej, kan man så køre PS3 Media Server fra en NAS?

Hvis indlægget virker forvirrende, skal jeg nok forsøge at formulere mig bedre :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu