recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den klassiske "hvilken receiver?" - og alligevel..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den klassiske "hvilken receiver?" - og alligevel..

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den klassiske "hvilken receiver?" - og alligevel..
    Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:51
Min fejl, det er kun 7005 der har det.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Marantz har et lille display - indtil du slår frontklappen ned.

Klaus

Hmmmm... det vidste jeg så ikke... ;o)

Også på 6006'eren?? - jeg synes ikke lige det fremgår af nogle billeder....  - har du et link til et billede evt.?


Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 21:04
Cableguy, istedet for wifi, så vil jeg klart anbefale et "kablet" netværk, hvis det da er muligt, virker HVER GANG!
Mht Remote app, så bruger jeg bla en der hedder Oremote med mine iOS enheder, koster 30kr, men kan så også styre ALT på en nyere Onkyo receiver/processor. ;-)
Mvh
Jan
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 20:10
Marantz har et lille display - indtil du slår frontklappen ned.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 19:27
Denne er nu også en del af mulighederne....

Yamaha RX-V773

http://www.av-connection.dk/?PGr=3851&ML=1386



Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 18:31
Nu har jeg fået luret lidt mere på det hele... ;o) tak for input - so far! 

Jeg kan godt se at Marantz'en har mange af de features jeg foretrækker, men jeg synes godt nok det er et meget lille display - er lidt mere til den lidt gamle stil med større display. Uden at tænke på pris ville jeg nok vælge Denon 3312 i HIFI-klubben. 

Jeg synes nu meget også afhænger af indbygget Airplay og prisen for det. Når jeg nu normalt kører Airplay via mit Apple TV 2, vil jeg så komme til at savne at det ikke er indbygget fremadrettet? 

jeg synes heller ikke jeg er stødt på nogle modeller med indbygget WIFI endnu - den dongle koster jo også hurtigt 500,-

Hvilke App løsninger kører i øvrigt bedst? - Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, Pioneer eller andet?

Håber på et par meninger fra jer...

;o)
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Uenig - onkyo lyder bedst... De får utrolig meget for pengene, den er også mere strømstærk en marantz, prøv f.eks bare at se på deres vægte...

Når alt kommer til alt handler det om lyd, der er onkyo bare utrolig velopløst og med god definition af instrumenter... Du vil blive enormt overrasket!

 
Det er sjovt at du siger at Onkyo er mere strømstærk når nu den er opgivet til maks. at suge 620W fra stikkontakten, men Marantz kan trække 650W...
 
Kilder:
 
Og så vejer Marantz så også 400 gram mere end Onkyo... (Hvis man eller skal tage vægt for et kvalitetsstempel)
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Uenig - onkyo lyder bedst... De får utrolig meget for pengene, den er også mere strømstærk en marantz, prøv f.eks bare at se på deres vægte...

Når alt kommer til alt handler det om lyd, der er onkyo bare utrolig velopløst og med god definition af instrumenter... Du vil blive enormt overrasket!

 
Det er sjovt at du siger at Onkyo er mere strømstærk når nu den er opgivet til maks. at suge 620W fra stikkontakten, men Marantz kan trække 650W...
 
Kilder:
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 07:40
Uenig - onkyo lyder bedst... De får utrolig meget for pengene, den er også mere strømstærk en marantz, prøv f.eks bare at se på deres vægte...

Når alt kommer til alt handler det om lyd, der er onkyo bare utrolig velopløst og med god definition af instrumenter... Du vil blive enormt overrasket!

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Onkyo'en er dog 1500 billigere... det er jo en del i forskel... hvorhenne er Marantz det mere værd?


Lyden.....

Klaus

Haha. Spot on. Jeg ville også gå efter Marantz. Skiftede selv min Onkyo 808 med en Marantz SR7002 + mønt til mig. Marantz er bare flere skridt foran i lyden. 

Min marantz lyder endda bedre uden effektforstærker, end Onkyo gjorde med Crown Powertech 2.1 som effekt. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Onkyo'en er dog 1500 billigere... det er jo en del i forskel... hvorhenne er Marantz det mere værd?


Lyden.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2012 kl. 21:36
Onkyo'en er dog 1500 billigere... det er jo en del i forskel... hvorhenne er Marantz det mere værd? Airplay er vel lidt af det, tænker jeg...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu