recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv, LCD eller Plasma??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt tv, LCD eller Plasma??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Hvis man går med en idé om at tilslutte sin HTPC til skærmen, er valget noget nemmere - LCD....

Så igen - hvad skal skærmen bruges til? Det vil lette valget lidt


1:1 pixelmapping siges jo at være det bedste hvis man vil tilslutte en PC så derfor bør man vælge et tv som understøtter det.

Men hvordan står et TV uden dette 1:1 på en PC ? 

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 10:37

ZackGem.....nej...der er ingen som er større end mig!!!!!!!

Formel 1 freak....

Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Hvis man går med en idé om at tilslutte sin HTPC til skærmen, er valget noget nemmere - LCD....

Så igen - hvad skal skærmen bruges til? Det vil lette valget lidt



Hvorfor gør det valget lettere? Kan godt være jeg er noget uvidende, men jeg har da min HTPC (Med Linux og MythTV) tilsluttet min 42" LG plasma. Syntes det står kanon, tekster er til at læse og har ikke haft nogen problemer med after-images eller burn-in.
Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 11:14

Jeg har ikke dokumenteret viden om det, men synes at vide at LCD klarer sig bedst ved tilslutning til computer.

Den skulle være bedre til at vise stillbilleder og fungere lidt mere som en computerskærm

Til top
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Hvis man går med en idé om at tilslutte sin HTPC til skærmen, er valget noget nemmere - LCD....

Så igen - hvad skal skærmen bruges til? Det vil lette valget lidt


1:1 pixelmapping siges jo at være det bedste hvis man vil tilslutte en PC så derfor bør man vælge et tv som understøtter det.

Men hvordan står et TV uden dette 1:1 på en PC ? 

Nu kan langt de fleste klare 1:1 pixelmapping over VGA porten, men de færreste klarer det over HDMI porten.
Mit indtryk er bare at hvis man skal bruge sit TV ifm computer(HTCP) bør man vælge LCD... Som jeg nævnte før er det ikke dokumenteret viden, men nærmere et indtryk ved at læse diverse fora.

Til top
Crash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af blinxdk blinxdk skrev:

Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Hvis man går med en idé om at tilslutte sin HTPC til skærmen, er valget noget nemmere - LCD....

Så igen - hvad skal skærmen bruges til? Det vil lette valget lidt



Hvorfor gør det valget lettere? Kan godt være jeg er noget uvidende, men jeg har da min HTPC (Med Linux og MythTV) tilsluttet min 42" LG plasma. Syntes det står kanon, tekster er til at læse og har ikke haft nogen problemer med after-images eller burn-in.



Præcis, Har selv en Lg 42px5 Plasma, og bruger den til computer og intet problem her, og synes billedet står kanon klar...
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 20:23
Jeg vil da også tillade mig at komme med mit "ikke særligt tekniskfunderede" bud :)

Jeg har lige selv bestilt en af Panasonicerne fra fælleskøbet, og i den forbindelse gik jeg ned og talte med chefen på vores værksted/laboratiorie - da vi har haft en del forskellige skærme til test, og også har 3-4 skærme hængende rundt i virksomheden (bl.a. en 50" Viero Panasonic plasmaskærm, savle)

Hans indtryk var, at til almindeligt kabeltv var plasma bedre - billedet ser knapt så "grovkornet" ud. Vi kiggede på philips 42" LCD (kan ikke huske modelnavnet) og der så f.eks. Motor Tv frygteligt ud. De udsender så også med en temmelig lav bitrate - men kønt var det ikke.

Hvad burnin osv angår, har jeg hørt at man ved lette burnins kan fjerne det igen ved at se et billede med meget bevægelse, eller evt. "filmmer" fra en ikke tunet kanal... om det passer ved jeg ikke...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 22:52

er Panasonic noget af det bedste inden for plastma og lige denne model 37PV60E et rigtig godt valg - der står da også at det ha' mini pc indgang, så kan det vel vise pc-billed som er okay?

er også mega fan af F1, så plastma er vel havd det skal være?

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 23:41
Jeg glæder mig i hvert tilfælde til at se Schummi (der gröesere) komme tilbage i løbet af sæsonnen, i sin røde italienske racer :)

Det bliver guld med Formel på 42" Panaplasma :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 06:58

Det lyder som om at man skal holde sig fra LCD,hvis man skal nyde sit FORMEL 1..!!

Jeg har ihvertfald endnu ikke mødt en,som kan fremvise en LCD helt uden "efterslæb" i billedet ved hurtige bevægelser(schumi)-og ved panoreringer.

Plasma må det blive-med mindre der pludselig sker en revulution på den front...(LCD).

Håber sku bare ikke at jeg får burn-in......så skriger jeg!

Jeg har ikke endnu her på siden hørt om burn-in fra Pana ejere....er det mon mere "almindeligt" på Pioneer skærme?

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 07:13

Det lyder på mig som om der IKKE burde være tvivl om det skal være LCD eller Plastma - Plastma er lidt foran LCD hvad alm tv og dvd visning angår.

er Panasonic noget af det bedste inden for plastma og lige denne model 37PV60E et rigtig godt valg - der står da også at det ha' mini pc indgang, så kan det vel vise pc-billed som er okay?

hvad er den store forskel på 37PA60 og 37PV60E.........og feks i 42" er den model uden "E" dyrer - hvorfor?



Redigeret af Stay_Bamboocha - 11-April-2006 kl. 07:20
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2006 kl. 07:44
Er der ikke en højere opløsning på pv60?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu