recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray digital copy.. øv bøv, ikke på Mac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray digital copy.. øv bøv, ikke på Mac

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray digital copy.. øv bøv, ikke på Mac
    Sendt: 05-Maj-2012 kl. 14:13
Har lige købt en hel række Blu-ray film og så frem til at gøre brug af muligheden for at få en 'Digital Copy' som der med stor skrift reklameres for på coveret. Jeg har tidligere brugt det fra region A udgaven af 'Juno' uden problemer - her fik jeg bare en iTunes kode, hvor jeg så kunne hente filmen. Så let skal det åbenbart ikke være mere.

Filmen 'Hall Pass' - Understøtter kun Windows Media Player - Hmm Ok - dét i sig selv er helt hovedløst når der er ganske fine muligheder for DRM på Mac, under iTunes hvis det er dét de bekymrer sig om. Jeg forsøger så at hente den på en Windows PC fra Warners skandinaviske hjemmeside - Nu får jeg så beskeden at indholdet/tilbudet er 'udløbet' - Dét på trods af at der på voucheren står 'Expires 30/09/2012'

Filmen 'Alice in Wonderland' (Depp udgaven) - På bagsiden står der 'Se din Blu-ray eller DVD film hjemme og tag din Disney Digital Copy med på turen' - Herunder afbilledet tre grafikker, en laptop en iPod Classic (jeg kan ikke se hvad det ellers skal være) og en telefon(?) og så et Windows Media Player logo. - Nej, der står ikke 'iTunes' men når der er et piktogram af en iPod, så forventer jeg den fungerer på en Mac. Der står i øvrigt heller ikke at den _ikke_ virker på en Mac. Smider den medfølgende 'Digital Copy' skive i iMac'en, og finder en.. '.EXE' fil Dead

Jeg tænker lidt... HVORFOR skal det være så svært?!?!? - Jo, jeg kan bare rippe BD'en men er det ikke det der er hele pointen? - At undgå at folk ripper filmen og lige pludselig sidder med en kopi i fuld kvalitet uden DRM? 
Tape Connection MKII
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 14:51
Det' en fis i en hornlygte.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 15:08
Den digitale kopi er vel heller ikke i BD-kvalitet? De film jeg har, hvor der er en digital kopi med, så er det en SD version man kan downloade.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2012 kl. 15:18
Jep!

Der er ikke noget nyt i det. DRM er een stor pestilens der alene tjener til at pestilere dem der har betalt. At digital copy så fungerer så elendigt som du beskriver, gnider blot salt i såret.
Piraterne er totalt lige glade, da ALT er tilgængeligt alligevel og ikke er begrænset i måden man kan anvendet det eller hvor man kan afspille det.
Jeg tror simpelt hen ikke at det er forstået at man skal tilbyde noget til dem der betaler, som piraterne ikke får. - Andet end god samvittighed - for at få bugt med pirateriet.

MVH

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu