recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediacenter/gamerpc hvilket grafikort ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mediacenter/gamerpc hvilket grafikort ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mediacenter/gamerpc hvilket grafikort ?
    Sendt: 08-Maj-2012 kl. 21:36
Hej

Min nevø har bedt mig om at bygge en ny pc til ham, men da jeg ikke er en gamer , så ville jeg lige kaste en føler ud hvor meget kræver krævende spil nu om stunder af cpu kraft og hvad skal man gå efter ati eller nvidea chips og så hvor kraftigt skal grafik kortet være og med det i mente at det også skal fungere fuldt ud som media center. jeg bygger pc'er er princippet stabil value for money, så det må i godt tag med i overvejelsen og så snakke vi ikke om grafik kort til 2000 kr ;-) media center delen har jeg fuld ud styr på, så det kun hvad jeg yderliger skal til for at kan bruge det til spil også :-)

på forhånd tak
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 22:55
det kommer vel helt an på hvor meget gamer vi snakker om. Altså f.els. hvilke spil, der er jo meget stor forskel på hvad der kræves
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 14:58
Spørgsmålet er om du vil have et mediecenter som kan game, eller en gaming pc som også benyttes til medicenter?
 
Hvis du vil have et medie center som kan game rimeligt, så er ASUS F1A75-I Deluxe + AMD A8 3850 et godt bud. Der er basis for en lydløs pc med forholdsvis lavt strømforbrug.
 
Er det en decideret gaming pc, så er det jo bare at at finde det grafikkort man ønsker, og tage udgangspunkt i det.  
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 21:50
Som casual gamer, med hang til skyd alt der rør sig spil, vil jeg anbefale:
CPU: Intel Core i3 2120: koster ca 830,-
Begge til omkring 1000-1100,-,. Jeg vil tro at AMD/ATI 6950, giver mere smæk for pengene, men hvis man hellere vil have nVidia (som mig), så er GTX560 rimeligt godt, hvis man ikke vil ofre det vilde.
 
8GB RAM, det koster ca 325,- husk 2 stk 4GB, 1333MHz.
8 Fase PSU, rigeligt. Du kan lave en god gamer pc til ca 4000,- med kabinet, en lille HD/SSD, kabinet, og DVD brænder. Kabinet kunne være: http://www.edbpriser.dk/kabinet/cooler-master-elite-342-id-794799.aspx
og så en 500-600Watt PSU, i en rimelig kvalitet f.eks. http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/cooler-master-gx-lite-600w-id-6537285.aspx
Så det jeg har nævnt koster ca 4000-4100,-
Billigere end det, med en reel Gamer ydelse, bliver svært.
Mvh Gigabyte


Redigeret af gigabyte - 13-Maj-2012 kl. 22:38
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 16:23
Ovenstående er et godt bud på en pc som kan køre de fleste spil i medium detaljer og med en fornuftig opløsning.

Hvis du vil køre alle nye spil i en 1080p opløsning, så skal du nok ikke gå lavere end Nvidia GTX580.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 19:07
Ellers er der det nye GTX670, til ca 3200,- og så en i5 2500 CPU, det er ca 3000 extra ialt, men så er der også smæk på.
 
 
Mvh Gigabyte


Redigeret af gigabyte - 13-Maj-2012 kl. 22:39
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 22:20
Win7 32 Bit = 4 GB alt større er spildt,
Win7 64 Bit undytter ram som anbefalet.
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 00:43
Jeg har lige været igennem det med at bygge en gamer-pc til min lillebror her til aften.
Målet: en pc som kan trække de nyeste spil uden at hakke, og giver mest bang for the buck. Budget på 7-8000, men gerne under.
 
Core i5 3450 (4x3,1GHz, Ivy)
Gigabyte Z77M
8GB RAM
550W PSU
Asus Geforce GTX560 TI  til 1300kr - Under FurMark: rimelig stille (jeg er allergisk over for blæserstøj)
 
Hardwaren blev valgt ud fra at grafikkortet kan opgraderes om 2-3 år (til samlet den samme pris som et high-end koster nu), og resten stadig kan følge med om 4-5 år...
Grafikortet blev valgt efter gennemgang af "117" benchmarks og tests. Det skulle kunne trække spil som er på markedet nu, på high quality (med enkelte undtagelser på medium quality - afhængig af genre).
Det eneste den mangler er en SSD Tongue
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg har lige været igennem det med at bygge en gamer-pc til min lillebror her til aften.
Målet: en pc som kan trække de nyeste spil uden at hakke, og giver mest bang for the buck. Budget på 7-8000, men gerne under.
 
Core i5 3450 (4x3,1GHz, Ivy)
Gigabyte Z77M
8GB RAM
550W PSU
Asus Geforce GTX560 TI  til 1300kr - Under FurMark: rimelig stille (jeg er allergisk over for blæserstøj)
 
Hardwaren blev valgt ud fra at grafikkortet kan opgraderes om 2-3 år (til samlet den samme pris som et high-end koster nu), og resten stadig kan følge med om 4-5 år...
Grafikortet blev valgt efter gennemgang af "117" benchmarks og tests. Det skulle kunne trække spil som er på markedet nu, på high quality (med enkelte undtagelser på medium quality - afhængig af genre).
Det eneste den mangler er en SSD Tongue

Efter min mening kan det ikke betale sig at opgradere grafikkort på den måde. Der er ikke noget at spare ved at købe et medium kort og så 2 år efter opgradere til et medium kort.
Det medium kort du køber om 2 år er ikke meget hurtigere end et hi-end kort du køber nu og prisen for 2 medium kort er næsten den samme som et hi-end. Desuden er det ikke sikkert du kan udnytte resten af hardware optimalt om 2 år.

Min filosofi er:  køb den største computer og skift den om 4 år. Ellers sidder du altid med en stump som ikke performer maksimalt.
Så hellere have glæden ved en super hurtig computer hver gang man skifter i stedet for at man ikke mærker en opgradering, når man hen ad vejen køber nye stumper.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg har lige været igennem det med at bygge en gamer-pc til min lillebror her til aften.
Målet: en pc som kan trække de nyeste spil uden at hakke, og giver mest bang for the buck. Budget på 7-8000, men gerne under.
 
Core i5 3450 (4x3,1GHz, Ivy)
Gigabyte Z77M
8GB RAM
550W PSU
Asus Geforce GTX560 TI  til 1300kr - Under FurMark: rimelig stille (jeg er allergisk over for blæserstøj)
 
Hardwaren blev valgt ud fra at grafikkortet kan opgraderes om 2-3 år (til samlet den samme pris som et high-end koster nu), og resten stadig kan følge med om 4-5 år...
Grafikortet blev valgt efter gennemgang af "117" benchmarks og tests. Det skulle kunne trække spil som er på markedet nu, på high quality (med enkelte undtagelser på medium quality - afhængig af genre).
Det eneste den mangler er en SSD Tongue

Efter min mening kan det ikke betale sig at opgradere grafikkort på den måde. Der er ikke noget at spare ved at købe et medium kort og så 2 år efter opgradere til et medium kort.
Det medium kort du køber om 2 år er ikke meget hurtigere end et hi-end kort du køber nu og prisen for 2 medium kort er næsten den samme som et hi-end. Desuden er det ikke sikkert du kan udnytte resten af hardware optimalt om 2 år.

Min filosofi er:  køb den største computer og skift den om 4 år. Ellers sidder du altid med en stump som ikke performer maksimalt.
Så hellere have glæden ved en super hurtig computer hver gang man skifter i stedet for at man ikke mærker en opgradering, når man hen ad vejen køber nye stumper.


I agree:

Gigabyte GA-X79-UD3, 1449kr
Corei7,2000kr
GTX680 EVGA, 3600kr
RAM 8gb, 350kr
Chieftec A-135 Series APS-550S 527kr

ca 7950kr


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu