recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil CI modul til afkodning af Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil CI modul til afkodning af Boxer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ustabil CI modul til afkodning af Boxer
    Sendt: 09-Maj-2012 kl. 15:27

Jeg har nu i et par måneder kørt med Hauppauge! Smart CI USB + Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-Diversity, Dual-DVB-T, USB2.0, Radio, Retail. Jeg bruger det til at afkode TV2 signalet (kun Tv2) på DVB-T.

 

Jeg har installeret de nyeste driver og fået det til at fungere. MEN det sker ofte at jeg får fejl der siger at kanalen er krypteret og ikke kunne optages. Jeg bruger W7 (32bit) MCE til at optage og afspille.

 

Jeg kan for det meste tvinge den til at kryptere signalet ved at skifte til en anden krypteret kanal og tilbage igen. Men det hjælper jo ikke på mine optagelser, som jo gerne skulle virke selvom jeg ikke er der. Jeg har gjort det et par gange at jeg koder maskinen til at optage 1 min af en anden krypteret kanal lige inden den skal optage på TV2, men det er jo også lidt besværligt og øger bestemt ikke WAF faktoren.

 

Er der andre der har / haft samme problemer og fundet en løsning?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 16:24
Har to dvb-t TV-kort.
Det ene er et technotrend t1500 med ci-interface (PCI-kort). Det fungerer meget stabilt med DVBviewer.
 
Har tidligere anvende hauppauge wintv CI USB-interface. Selvom det fungerede syntes jeg alligevel set for ustabilt.. (Det kan virke med en række dvb-t tv-kort)
 
Det er udskiftet med Anysee e7 t2c. Det er et USB-tv-kort med ci-interface. Ved at lade det
være tændt hele tiden, virker det rimeligt stabilt (det har sin egen strømforsyning, som forbliver tilsluttet selvom PC-en går i standby)
 
God signalkvalitet kan også virke stabilrende for setup...
 
 
 
 
 


Redigeret af avh - 09-Maj-2012 kl. 16:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2012 kl. 15:02
Jeg vil da helst ikke skulle til at investere 1600,- på et andet kort/CI. Men den ide med at der altid er strøm på kan måske udnyttes ved at montere en USB switch med 230V strømforsyning mellem boksen og kortet, så der altid er strøm på.
 
Er der nogen der har prøvet noget lign.?


Redigeret af Stub - 14-Maj-2012 kl. 15:11
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 19:49
Er der slet ikke nogen der har prøvet at holde strøm på CI modulet med en switch ?
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 10:55

Det ser ikke ud til at hjælpe...

Så jeg må nok ende med at skulle smide flere penge efter et nyt kort.
Er der nogen der har erfaringer med de her:
- Anysee E7 TC CI
- Terratec H7
- Anysee E-30 COMBO
Det skal kunne fungere stabilt med Boxer og med flere andre tunere (det er nok med 1 tuner til Boxer).
Det er for øvrigt ikke lykkedes mig at finde nogen steder hvor jeg kunne knytte Hauppauge CI modul til en bestemt tuner i MCE – skal man kunne det?
 



Redigeret af Stub - 18-Juni-2012 kl. 11:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu