recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer, undertekster mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVBViewer, undertekster mm.

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 718
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 12:12

Vedr. hardware understøttelse, så skal det så vidt jeg ved enten være et Technisat kort eller et kort med BDA drivere. Såfremt du har sådanne drivere installeret, så burde din hardware dukke op ved klik på Scan devices under hardware punktet i DVBViewer.

Jeg har leveret en kort ts fil til Christian fra DVBViewer.com, og han vil kigge nærmere på DR tekstproblemet.



Redigeret af digitalt.tv - 23-April-2006 kl. 12:14
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 13:07

Tak for svaret, det prøver jeg.

Jeg hæftede mig bare ved den lange liste af hardware i deres feature liste og regnede med de var native supported....

Har pt. technotrend kort, hvor der findes BDA-dirvers.

Vil det sige at det skulle gå med BDA-driver og ci-interface, som ellers normalt ikke går ved andre HTPC-programmer...

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 718
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 13:11
Ja til at det skulle virke og common interface fra engang i næste uge ser det ud til på http://www.dvbviewer.com/forum/index.php?showtopic=12227

Redigeret af digitalt.tv - 23-April-2006 kl. 13:12
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 23:57

Tippet om at anvende  BDA-drivers gav pote...

Fik afprøvet DVBviever med DVB-T med Technotrend Budget. Det skulle dog først lykkes med ældre bda-drivers vers. 4.4.10.2, og ikke 4.4.10.12 (rev PC-en ned).

 

Men dette program overrasker virkelig....

Det kan vise og optage DVB-subtitles, så er vi tilbage hvor vi skal være...

Har PIP funktion (for programmer i samme mux).

Lykkedes også at optage 2 programmer samtidig, mens det viste et tredie og med kun eet TV-kort!

 

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 15:14

Har nu også fået EPG til at virke med O2grabber.

Se tråden på deres forum under newbies.

Mangler dog C More film 2 og Canal+ film 3. Nogen idéer?

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 18:28

Prøvede lige at sætte DVBViwer til at optage DR1, DR2 og TV2 kl 18.00 via EPG.

Så live TV på Canal+.

Præcis kl 17.59 (sat til at starte 1 min før) skiftede den kanal til DR2.

Jeg kunne frit skifte kanal mellem DR1, DR2 og TV2 mens den optog. Prøvede jeg at skifte til Canal+ igen, meldte den pænt og nydeligt "No Hardware available" og blev på den kanal den var på. Imponerende.

Endnu mere imponerende er, at det er på en AMD Atlon XP 1800+ , 1.5 GHz maskine. Optager stadig de to af programmerne, mens jeg sender denne mail.

 

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 718
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 19:40
Ja DVBViewer er ikke så ringe endda  Der er ingen EPG tilgængelig på StofaXtra? Det ville jo ellers være det nemmeste. Ellers ved jeg ikke om  C More film 2 og Canal+ film 3 måske er med på nogle svenske oversigter man kan måske kan grabbe fra. Jeg er ikke lige inde O2grabber.
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 21:06

Jeg har ikke set noget EPG fra StofaXtra.

Hvordan skal indstillingerne være i DVBV for at checke dette?

Har iøvrigt tænkt på at sige mit Canal+ abonnement op og så bestille et nyt igen for at få en gratis Force dekoder (tilbud lige nu). Kan jo være meget god at have mens man eksperimenterer. Men det er jo ikke sikkert den går.

EDIT: Jeg tror simpelt hen jeg bestiller endnu et abonnement. Så kan jeg altid sige det andet op (1 måneds opsigelse)!



Redigeret af Delphi - 27-April-2006 kl. 21:15
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 718
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 21:27

Der er vist ikke nogle indstillinger i DVBV mht. EPG indlæsning, det sker automatisk såfremt de sendes. Men der er vist EPG problemer generelt hos Stofa endnu kunne det tyde på på http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=919

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 718
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 21:49

Der er for øvrigt netop kommet en ny beta. Udfra den ts stream jeg sendte Christian har han været så venlig at gennemarbejde DVB Undertekst delen med understøttelse for DR1 undertekster, så de nu ikke længere står uskarpe.

Info:

Version BETA 3.4.9.261
----------------------
[*]Change: Recorderwindow: Change timeinputfields, cause the MS control used is buggy.
[*]Removed: Removed the Recordingservice settings and codeparts again.
[*]Fix: Hardware: fixed and tested Technotrend CI and hardware handling.
[*]Fix: OSD/VMR: Fixed high systemload on HT systems.
[*]Fix: Startup: Fixed Crash on startup if no audiodevice is present.
[*]Fix: Channellist: Fixed umlauts in search.
[*]Change: complete new DVB Subtitle rendering engine. Danish subtitles are now displayed like they should and the rest are presented much more sharper.


Concerning the subtitles. This was a hard nut, since DR1 seems to use some special features which did not worked with the dvbviewer subtitle renderer. So i had rewritten it almost completely and now it works (even the sourcecode is much more smaller now).

Skærmgrab på http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1317



Redigeret af digitalt.tv - 27-April-2006 kl. 22:36
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Der er for øvrigt netop kommet en ny beta. Udfra den ts stream jeg sendte Christian har han været så venlig at gennemarbejde DVB Undertekst delen med understøttelse for DR1 undertekster, så de nu ikke længere står uskarpe.

Info:

Version BETA 3.4.9.261
----------------------
[*]Change: Recorderwindow: Change timeinputfields, cause the MS control used is buggy.
[*]Removed: Removed the Recordingservice settings and codeparts again.
[*]Fix: Hardware: fixed and tested Technotrend CI and hardware handling.
[*]Fix: OSD/VMR: Fixed high systemload on HT systems.
[*]Fix: Startup: Fixed Crash on startup if no audiodevice is present.
[*]Fix: Channellist: Fixed umlauts in search.
[*]Change: complete new DVB Subtitle rendering engine. Danish subtitles are now displayed like they should and the rest are presented much more sharper.


Concerning the subtitles. This was a hard nut, since DR1 seems to use some special features which did not worked with the dvbviewer subtitle renderer. So i had rewritten it almost completely and now it works (even the sourcecode is much more smaller now).

Skærmgrab på http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1317

Jeg har netop i går købt pro versionen af DVBViewer, fik det installeret, inkl. seneste beta, og fik også undertekster på. Sålangt så godt. Programmet er lidt 'nørdet', dvs. man skal vide noget for at komme igang, det er ikke bare ud af kassen funktionelt.

Underteksterne på TV2 står flot og er i mit tilfælde i sync, såvidt jeg kan se. På DR er der en del 'forvrængning' på specielt den øverste linie tekst og hvis der kun kommer én linie tekst, så bliver den forrige tekst's nederste linie stående oven i dne nye. Er der andre, der har oplevet lignende problemer?

Udover det, så glæder jeg mig til at få min MCE eller min Hauppauge remote til at virke.

Det er imponerende at den med kun ét kort kan vise PiP, det er en god udnyttelse af ressourcerne.

Jeg har købt et Hauppauge Nova-T PCI kort, men har opdaget at opløsningen kun er 704 * 576. Hvordan kan det være? Jeg så det godt på leverandørens hjemmeside inden jeg købte det, men regnede med at det var en tyrkfjel.

CPU forbruget er rimelig lavt og det lykkedes mig kun at få det til at gå ned en enkelt gang i går ;-)

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2006 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Jeg har købt et Hauppauge Nova-T PCI kort, men har opdaget at opløsningen kun er 704 * 576. Hvordan kan det være? Jeg så det godt på leverandørens hjemmeside inden jeg købte det, men regnede med at det var en tyrkfjel.

Hej Henrik!

DR og TV2 har valgt at udsende DVB-T i Danmark i 704 * 576 og det kan dit kort hverken gøre fra eller til. Det har også givet mig grå hår i hovedet, da min Pinnacle Studio 9 insisterer på at rendere det i 720 * 576, før den kan brænde en DVB-T optagelse på DVD - og det tager så lige 2½ timer per times video (på min PC)

Heldigvis kan Nero Vision Express (en del af Nero Burning Rom pakken) lave smart-rendering i 704 * 576 også, og så tager det kun 10 minutter at rendere 1 times DVB-T til DVD

Med venlig hilsen
Anders

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu