recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste antivirus software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bedste antivirus software

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 12:25
jeg endte i samme boldgade som tidligere, købte kaspersky internet security igen.. vi kører pop3 mail og modtager mange filer fra kunder så jeg tør ikke risikere ikke selv at have scanner på og tro at mailserveren fanger noget.
 
Men tak for buddene :)
Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 21:39
Hvem kører pop3 i 2012.
For det første er det "clear text" password du tømmer med. Så enhver der har adgang til netværket kan sniffe din kode.

Du kan da i det mindste køre krypteret imap. Thumbs Up

Hvilken udbyder har i?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af kylle_one kylle_one skrev:

http://elektronik.guide.dk/Computer/Sikkerhed/Tilbeh%C3%B8r/Test_Find_det_bedste_antivirusprogram_2746596


Jeg kan ikke anbefale Avira som får bedst i test. Deres betalingsudgave har lige smadret Windows på rigtigt mange maskiner pga. falske positiver.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 17:46
Cybergyen: det er via tdcwebmore
Mvh

René
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Cybergyen: det er via tdcwebmore


Som for over et år siden skiftede navn til TDC hosting.

De skriver på deres hjemmeside:
"Et TDC Hosting Mailhotel har indbygget antivirus og antispam"

Så du behøves ikke at bekymre dig voldsomt om et antivirusprogram der scanner mails.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 09:35
Muffeh:
Hvis AVG skulle være irriterende at bruge, kunne det vel være pga. at du ikke havde indstillet det til at fjerne sporingscookies automatisk. Som standard er det indstillet til, at det spørger brugeren, hvad der skal ske - dette kan ændres. Belastende... For computeren, eller dig?Smile Scanninger kan også indstilles til, både at søge efter antirootkit, sporingscookies, selvfølgelig virus, osv. i én og samme scanning.
 
 
 
Cyberguyen:
Mon ikke de fleste antivirus-producenter har prøvet at smadre Windows? Mener nemlig, at Norton og Norman også har været ude i noget skidt en gang. Shit happens - desværre! AVG har da også før udsendt en ikke så heldig opdatering, der så senere hen blev rettet.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Cybergyen: det er via tdcwebmore


Jeg kan se at de tilbyder "hosted exchange" så kan i jo få collaboration på jeres e-mail og benytte Outlook og kalender på jeres mobiler til at booke møder osv.

Hvordan kan et firma klare sig uden?

Under alle omstændigheder, så understøtter tdc hosting også at man benytter secure imap istedet for det pop3 i nu benytter.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 13:08

det går nu udmærket Wink

Vi er en grafisk virksomhed som modtager ganske store mængder data pr email, og jeg tænker imap hvor mailene bliver liggende på serveren hurtigt bliver ret store mængder data.. når vi har processet dataen vil vi gerne de forsvinder og ikke ligger og fylder, det gælder både ind og ud.. dvs vi gerne vil gemme emails uden filer, men ikke grafikfiler.
 
vil gætte på vi får 8000-10000 mails med rimeligt tungt indhold ind og ud om året fordelt på 5-6 arbejdsstationer (primært pdf filer billedfiler samt adobe CS filer), foruden de tekstbaserede mails.
 
og nu dæmrer det... jeg slog virusscanneren fra ved tdchostløsningen fordi vi oplevede at kunders mails forsvandt.. eller vedhæftede filer var fjernet... så derfor valgte vi en løsning hvor vi selv var mere i kontrol på arbejdsstationen.. end tdcsløsning som nogle gange fjernede mere end godt var.... men derfor stiller det jo også krav til vi så selv har en god scanner til de indgående mails lokalt.


Redigeret af rhsin - 27-Maj-2012 kl. 13:13
Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

det går nu udmærket Wink

Vi er en grafisk virksomhed som modtager ganske store mængder data pr email, og jeg tænker imap hvor mailene bliver liggende på serveren hurtigt bliver ret store mængder data.. når vi har processet dataen vil vi gerne de forsvinder og ikke ligger og fylder, det gælder både ind og ud.. dvs vi gerne vil gemme emails uden filer, men ikke grafikfiler.
 
vil gætte på vi får 8000-10000 mails med rimeligt tungt indhold ind og ud om året fordelt på 5-6 arbejdsstationer (primært pdf filer billedfiler samt adobe CS filer), foruden de tekstbaserede mails.
 
og nu dæmrer det... jeg slog virusscanneren fra ved tdchostløsningen fordi vi oplevede at kunders mails forsvandt.. eller vedhæftede filer var fjernet... så derfor valgte vi en løsning hvor vi selv var mere i kontrol på arbejdsstationen.. end tdcsløsning som nogle gange fjernede mere end godt var.... men derfor stiller det jo også krav til vi så selv har en god scanner til de indgående mails lokalt.

Har i overvejet at benytte en ftp server, som resten i branchen, til jeres tunge data?

Jeg arbejder som system administrator på et af danmarks 10 største arktrykkerier og vi udveksler over ftp til størstedelen af de faste kunder og en stor del af dem som kommer ind fra gaden.

Hvordan tager i backup af jeres mail når i tømmer dem fra serveren og lægger dem på en enkelt maskine?

Det er også rimeligt usikkert at slå antivirus fra hos udbyderen, de scanner som regel med flere forskellige virusscannere. Hvorimod du kun har en enkelt scanner at stole på.
Hvis den scanner ikke har den rigtige virus signatur, så får du slettet alt på maskinen og mister hele din korrespondance medmindre du har backup.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 14:00
vi har backup af hver arbejdsstation, samt server, dernæst flyttes vital data over i egne systemer ret hurtigt, hvor der er daglig backup onsite/offsite
 
vi trykker udelukkende logoer og lidt tekst, og ftp vil være for omstændigt for størstedelen af vores kunder hvor mails alligevel kan holdes under 10mb i fleste situationer, vi har mange kunder i udlandet som foretrækker vores service på email.
 
well det er muligt det er mere usikkert med det er ikke godt der forsvinder mails i deres system.. og lave om på tdc´s system er noget nær umuligt.... 7-9-13 så har vi indtil nu ikke haft virus indenfor dørene
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu