recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 7071727374 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ser lækkert ud, skriver du ikke lidt om det når du har modtaget og lyttet 🙂

Frank
Jeg fik leveret mit Michi setup i torsdags, og har fået lyttet et par timer, og kan komme med en lille statusopdatering. Men inden da, lidt om opsætningen, som minimum kræver to mand. 
Jeg har fornyet møblementet til stereosetup, og købt et Norstone spider rack med bambushylder, da bambus er tæt på resonansdødt og dermed ikke bidrager til mislyd. Men resonansafkoblingen til selve metalstellet, er medfølgende “gummifødder”, som “kun” er sat til 50 kilo. Jeg fik derfor medleveret SD afkoblingspuder, der klarer 50-100 kilo til effektforstærkerens hylde, og spurgte leverandøren af udstyret (som hjalp til med opsætning), om der var en top/bund side. Der var svaret nej (mente han ikke), så puderne blev blot lagt på spiderstellet. Men nej, dagen efter under oprydning så jeg indpakningen, og der er en blank side, der skal vende op. Så med en “indhyret” hjælper, kunne jeg skille alt ad igen, racket løftes af i sektioner, og enhederne fjernes, til bunden og effektforstærker nås. Og efter slid og slæb, kunne det konstateres, at en pude skulle vendes. Om der er forskel, aner det ikke, men nu ligger de som foreskrevet.
Lydindtryk skal ses som en sammenligning med mit tidligere Naim setup, da det selvfølgelig står klarest i erindringen. Men vil nok også gælde for mine andre setups, som måske minder meget om et typisk setup.
Michi S5 og P5 spiller med stor autoritet, og kan uden tvivl tøjle de mest effekthungrende højttalere, du har lyst til at spænde efter.
Lyden er så luftig, at du bogstavelig talt har svært ved, at pege på højttalerne som kilden til lyden, men selvfølgelig ikke på bekostning af perspektiv. Lyden hænger i lokalet, luftig og utrolig veldefineret til mindste svage detalje. Bassen er et kapitel for sig, afgrundsdyb, slagkraftig, detaljeret som aldrig før hørt, og utrolig stram og tør.
Lyden er ekstremt veldefineret og opløst, men på ingen måde kold og analytisk, og ingen tendens til lyttetræthed. Det var heller ikke et problem med Naim, men her blev lyden gengivet med en helt anden spillestil, som er svær at beskrive for ikke “Naim’ere“. Det tætteste jeg kan komme på beskrivelsen af Naim lyd, er et ihærdigt drive der minder om “boogielyd”, der giver alle indspilninger et indtryk af ekstra livlighed.
Lige nu tester jeg lidt på, om dac’en i min Roksan er bedre lydende, end dac’en i Michi P5. Michis dac har måske på yderste decimal, lidt tydligere gengivelse af mikrodetaljer, men Roksan CD gengiver (måske) på en lidt mere behagelig måde, jeg fristes til at sige lidt mere analogt. Ikke fordi Michis dac lyder kold og uden krop, og på papiret er Michis dac bedre. Men vi er nede i så små detaljer, at det nok er dagen der afgører, hvad der foretrækkes.
Og til de der mener, at kabler er uden betydning, de kan blot springe dette afsnit over. 
Der bruges Supra kabler, der gælder for ovenstående lyd/lytteindtryk. Pre og effekt er forbundet med 1 m Supra Sword - ISL Anniversary Bifilar Wound Interconnect, et tilsvarende kabel på 0,8 m bruges på analog overførsel fra cd til pre. Der bruges et Supra TRICO-RCA Coaxial Digital 75 Ohm Cable, til dac i Michi P5.
Der bruges en Ansuz Mainz8 X-TC Power Distribution, med IsoTek EVO3 Sequel og Supra LoRad 2.5 SPC Anniversary Edition strømkabler.
Når jeg får tid, og tændt for pc, med mulighed for billedkomprimering, vil et par billeder blive lagt op.






Redigeret af JeTex - 19-Juli-2020 kl. 13:57
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 12:31
Mange tak for tilbage meldingen. Lyder særdeles spændende også den omkring  kabler. Glæder mig til fotos.

Hyg dig med det.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mange tak for tilbage meldingen. Lyder særdeles spændende også den omkring  kabler. Glæder mig til fotos.

Hyg dig med det.
Er i fuld gang.
Og nu med lidt billeder.


Redigeret af JeTex - 19-Juli-2020 kl. 13:58
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Mange tak for tilbage meldingen. Lyder særdeles spændende også den omkring  kabler. Glæder mig til fotos.

Hyg dig med det.
Og nu med lidt billeder.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Ser lækkert ud, skriver du ikke lidt om det når du har modtaget og lyttet 🙂

Frank
Jeg fik leveret mit Michi setup i torsdags, og har fået lyttet et par timer, og kan komme med en lille statusopdatering. Men inden da, lidt om opsætningen, som minimum kræver to mand. 
Jeg har fornyet møblementet til stereosetup, og købt et Norstone spider rack med bambushylder, da bambus er tæt på resonansdødt og dermed ikke bidrager til mislyd. Men resonansafkoblingen til selve metalstellet, er medfølgende “gummifødder”, som “kun” er sat til 50 kilo. Jeg fik derfor medleveret SD afkoblingspuder, der klarer 50-100 kilo til effektforstærkerens hylde, og spurgte leverandøren af udstyret (som hjalp til med opsætning), om der var en top/bund side. Der var svaret nej (mente han ikke), så puderne blev blot lagt på spiderstellet. Men nej, dagen efter under oprydning så jeg indpakningen, og der er en blank side, der skal vende op. Så med en “indhyret” hjælper, kunne jeg skille alt ad igen, racket løftes af i sektioner, og enhederne fjernes, til bunden og effektforstærker nås. Og efter slid og slæb, kunne det konstateres, at en pude skulle vendes. Om der er forskel, aner det ikke, men nu ligger de som foreskrevet.
Lydindtryk skal ses som en sammenligning med mit tidligere Naim setup, da det selvfølgelig står klarest i erindringen. Men vil nok også gælde for mine andre setups, som måske minder meget om et typisk setup.
Michi S5 og P5 spiller med stor autoritet, og kan uden tvivl tøjle de mest effekthungrende højttalere, du har lyst til at spænde efter.
Lyden er så luftig, at du bogstavelig talt har svært ved, at pege på højttalerne som kilden til lyden, men selvfølgelig ikke på bekostning af perspektiv. Lyden hænger i lokalet, luftig og utrolig veldefineret til mindste svage detalje. Bassen er et kapitel for sig, afgrundsdyb, slagkraftig, detaljeret som aldrig før hørt, og utrolig stram og tør.
Lyden er ekstremt veldefineret og opløst, men på ingen måde kold og analytisk, og ingen tendens til lyttetræthed. Det var heller ikke et problem med Naim, men her blev lyden gengivet med en helt anden spillestil, som er svær at beskrive for ikke “Naim’ere“. Det tætteste jeg kan komme på beskrivelsen af Naim lyd, er et ihærdigt drive der minder om “boogielyd”, der giver alle indspilninger et indtryk af ekstra livlighed.
Lige nu tester jeg lidt på, om dac’en i min Roksan er bedre lydende, end dac’en i Michi P5. Michis dac har måske på yderste decimal, lidt tydligere gengivelse af mikrodetaljer, men Roksan CD gengiver (måske) på en lidt mere behagelig måde, jeg fristes til at sige lidt mere analogt. Ikke fordi Michis dac lyder kold og uden krop, og på papiret er Michis dac bedre. Men vi er nede i så små detaljer, at det nok er dagen der afgører, hvad der foretrækkes.
Og til de der mener, at kabler er uden betydning, de kan blot springe dette afsnit over. 
Der bruges Supra kabler, der gælder for ovenstående lyd/lytteindtryk. Pre og effekt er forbundet med 1 m Supra Sword - ISL Anniversary Bifilar Wound Interconnect, et tilsvarende kabel på 0,8 m bruges på analog overførsel fra cd til pre. Der bruges et Supra TRICO-RCA Coaxial Digital 75 Ohm Cable, til dac i Michi P5.
Der bruges en Ansuz Mainz8 X-TC Power Distribution, med IsoTek EVO3 Sequel og Supra LoRad 2.5 SPC Anniversary Edition strømkabler.
Når jeg får tid, og tændt for pc, med mulighed for billedkomprimering, vil et par billeder blive lagt op.





Er det ikke mere reglen end undtagelsen, at når man sætter noget nyt op, så finder man dimsen som skulle have været monteret som det første, bedst som det hele er samlet 😉 men godt du kom i mål og som du beskriver lyden, så er din nye investering ikke skudt forbi 🙂 tillykke med din vellykkede investering...er nysgerrig, hvilken musik spiller/lytter du til?

Frank
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 15:48
- kan du ikke krydre indlæg med både billeder og lyd Wink 
Gad godt høre "Because" fra Abbey Road remaster . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 17:02
Det er nok ikke første gang i historien, at noget har været samlet forkert, men her spurgte jeg inden.
Musik der bliver lyttet til spænder meget vidt, men klassisk og jazz, hører ikke til kategorien. 
Der er den gode gamle rock fra 1960'erne, den hårde rock fra 1970'erne, og alt muligt nyt og gammelt derimellem, til komplette samlinger med Elvis og Johnny Cash. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- kan du ikke krydre indlæg med både billeder og lyd Wink 
Gad godt høre "Because" fra Abbey Road remaster . .
Musikken kan vel kun gengives retfærdigt, når man sidder med anlægget 😁
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- kan du ikke krydre indlæg med både billeder og lyd Wink 
Gad godt høre "Because" fra Abbey Road remaster . .
Jeg kan berette, at det lyder formidabelt, og især basguitaren giver den gas. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 18:50
Hej og tillykke med det nye SmileSmile

Kan se at du stadig har dine "små"  Audiovector stående fremme.
Hvad er grunden til dette? Du spiller vel ikke på alle 4 på en gang Smile

Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Hej og tillykke med det nye SmileSmile

Kan se at du stadig har dine "små"  Audiovector stående fremme.
Hvad er grunden til dette? Du spiller vel ikke på alle 4 på en gang Smile

Takker. 
Der er et sæt SR6 Avantgarde Arreté (sort) til stereosetup, ved siden af er det Mentor 6, som bruges i surroundsetup. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2020 kl. 19:44
nåå ok. Men kan dine Audiovector ik bruges i surround da?
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7071727374 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu