recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 7374757677 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 05:47
Mit Holfi setup er ikke længere i huset, det er en del år siden, at det blev solgt. Men jeg har da i anden anledning haft kontakt med Peter Holstein, så med lidt held, er der måske hjælp der. Han er listet i Krak, med adresse på Gurrevej i Helsingør.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 15:14
Så blev det tid til en lille udskiftning på HiFi fronten, noget skal der ske, når ferierejser og andet underholdning ødelægges og udskydes af frk. Corona.
Et stereosetup kan vel altid optimeres, og for at ændre lidt på tingene, faldt valget på en ny CD/SACD/Streamer.
Så en af de nærmeste dage vil der være indflytning, af denne lille sag fra Mark Levinson.



Redigeret af JeTex - 20-Maj-2021 kl. 15:15
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 15:38
Stort tillykke med den lille lækre sag. Det er godt nok noget lækkert grej du investere i. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Stort tillykke med den lille lækre sag. Det er godt nok noget lækkert grej du investere i. 
Jo tak, og ganske lille, kun 17 kg og knap ½ m dyb. Og livets erfaring, med hvad der deraf nogen gange følger af grimme ting, vi lever sikkert kun en gang. Og hvad er det man sparer op til, åbenbart negative renter til banken, næ du, vi må nyde det mens tid er.
Der skal ske noget, man bliver snart gal af det her nedlukning. Vores rejse er lige rykket en måned, så kan jeg bruge den måned på den nye cd afspiller.


Redigeret af JeTex - 20-Maj-2021 kl. 15:49
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2021 kl. 16:36
Ikke så ringe med de indkøb.

Ja, negative renter kan i den grad pi... mig af!
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 15:38
Sådan ! 
Nu er der næppe tale om et impulskøb - har der været andre med i kapløbet  ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2021 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Sådan ! 
Nu er der næppe tale om et impulskøb - har der været andre med i kapløbet  ? 
Kiggede lidt på MCD600, men for dyr og klodset til min reol.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Sådan ! 
Nu er der næppe tale om et impulskøb - har der været andre med i kapløbet  ? 
Kiggede lidt på MCD600, men for dyr og klodset til min reol.

Hvis det er denne: https://ktradio.dk/product-details.asp?id=6450 så forstår jeg da godt, du ikke købte den. Den der grønne grafik på frontpanelet, er da grim!!Og ja - et stort skrummel, at dømme efter på billedet...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 09:47
Tænker,at streaming delen begynder at give rigtig god mening , da der tilsyneladende er en tendens til at flere tjenester hæver kvaliteten . . Alt andet lige, så er streaming jo komfortabelt . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Sådan ! 
Nu er der næppe tale om et impulskøb - har der været andre med i kapløbet  ? 
Kiggede lidt på MCD600, men for dyr og klodset til min reol.

Hvis det er denne: https://ktradio.dk/product-details.asp?id=6450 så forstår jeg da godt, du ikke købte den. Den der grønne grafik på frontpanelet, er da grim!!Og ja - et stort skrummel, at dømme efter på billedet...
Det er den maskine, som skulle spille ganske overbevisende, men den er klodset og for dyr i mine øjne.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tænker,at streaming delen begynder at give rigtig god mening , da der tilsyneladende er en tendens til at flere tjenester hæver kvaliteten . . Alt andet lige, så er streaming jo komfortabelt . 
Streamingdelen på ML no. 5101 er fremragende, den har en yderst vellydende dac, som har en ganske positiv effekt.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 16:46
Hej jeTex

Tillykke med din nye digitale dims.

For 1 års tid siden da du udskiftede din Naim forstærkning ud med Rotel var jeg meget misundelig på både din nye forstærker samt dine SR6 Audiovector højtalere.
Nu har jeg så selv opgraderet mine SR3 til den nye R6A som jeg er virkelig begejstret over og har i den forbindelse et par spørgsmål til dig. 

På dine billeder af dine højtalere ser det ud som om de ikke står på spikes?
Jeg har mine på spikes men er en smule udfordret på afstanden til højtalerne. 
Jeg sider ca 3 meter fra og idet at diskanten sidder så højt som den gør har jeg så valgt og vinkle dem en smule fremover.
Har os prøvet og fjerne spikesene helt men syntes at bassen blev lige lovlig buldrende. 
Hvor langt sider du fra dine?

Næste udskiftning for mig bliver min integrede Luxman som ellers spiller fint men føler at højtalerne godt kunne udnytte enten mere strøm / wat eller en single ended rørforstærker. 
Har du selv overvejet noget rør grej til dine? Og hvad gjorde at du netop valgte den Rotel effekt (kan ikke huske om du og har deres forforstærkning)

Vh Niels. 


Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7374757677 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu