recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 7475767778 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2021 kl. 17:52
Hej Niels
Tillykke med de nye Audiovectors, og det har vel givet et stor løft til lyden.
Du har helt ret, de står ikke på spikes, men står på afkoblingspuder. Jeg har dog IsoAcoustic Gaia ll på tegnebrættet, men har bare ikke fået taget mig sammen endnu. Det er også afkobling, men med mere stabil “påhæftning” til gulvet, og de skrues på som spikes. De vil dog som minimum øge højden med ca. 3 cm. så lytteafstanden skal være i orden.
Jeg har omkring 3,3 m lytteafstand, men er 2 m høj, så det går lige. Men jeg fik dog langt bedre lyd, da det nye sofasæt kom til. Med friske fjedre, skum og nyt læder, sidder jeg nok 10-15 cm højere end før, og det kan jeg godt høre. Det er også den nye sofa der gør, at jeg kan kigge på Gaia, jeg var tidligere betænkelig med den øget højde.
Jeg valgte Michi af mange årsager, formidable reviews ledte mig i retning af Michi, fremragende komponent kvalitet, et kraftværk med massive ressourcer og alligevel en nærmest engleblid lyd. Og du finder ikke noget til prisen, der kan hamle op med Michi pakken effekt/forforstærker S5 og P5.


Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 17:30
Så blev lyden opgraderet, fik endelig taget mig sammen til, at "investere" i IsoAcoustic Gaia ll. En lille times arbejde for to mand, men det er umagen værd. 
Var ikke klar over, at de højttalere kunne spille så dybt, og med mere tryk end før. De har heller aldrig spillet så rent som nu, ej heller så luftigt, med et langt bedre perspektiv.
Jeg tøvede længe med et køb, for var jo nærmest overbevist om, at det bliver nok ikke meget bedre. Men for pokker, lyden er godt nok blevet løftet.


Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 17:53
Jamen så var det jo et super køb. Tillykke med det.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2021 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen så var det jo et super køb. Tillykke med det.
Takker, men gik og var lidt nervøs for, at det var penge ud af vinduet. Men jeg er mere end overrasket over, at det giver så meget på lyden. Så ja, det er pengene værd.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 16:20
Så er ventetiden endelig ovre, har lige modtaget et længe ventet opkald, en Mark Levinson No 5101 bliver afleveret på hjemmeadressen i dag. En ting har corona tiden da lært os, at tålmodighed stadigvæk er en dyd. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Så er ventetiden endelig ovre, har lige modtaget et længe ventet opkald, en Mark Levinson No 5101 bliver afleveret på hjemmeadressen i dag. En ting har corona tiden da lært os, at tålmodighed stadigvæk er en dyd. 

Jamen jubiii...

Tillykke med dimsen, Og jo, da jeg ville købe stereo grej, så kunne jeg jeg bare ikke købe det som jeg ville have.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 14:52
Takker.
Ja hende Corona har ødelagt meget, går også og venter på ny firmabil, den er også forsinket grundet materialemangel.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 07:25
Tillykke med din nye investering 🙂 men skal lige høre til dine højttalerfødder, kan du høre/mærke ændringer i tilstødende rum, hvis du har sådanne rum? Grunden til mit spørgsmål er at i min stue er bassen blevet tæmmet, men på vores 1. sal, du godeste!!! Har du bemærket en ændring i resten af din bolig når du giver den gas ?

Frank
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Tillykke med din nye investering 🙂 men skal lige høre til dine højttalerfødder, kan du høre/mærke ændringer i tilstødende rum, hvis du har sådanne rum? Grunden til mit spørgsmål er at i min stue er bassen blevet tæmmet, men på vores 1. sal, du godeste!!! Har du bemærket en ændring i resten af din bolig når du giver den gas ?

Frank
Jeg har tilstødende rum til stuen, dog ikke en førstesal. Jeg vil prøve på, at beskrive lyden efter monteringen af fødderne.
Jeg vil inden dog slå fast, at det er den største lydforbedring nogensinde, når snakken falder på tweaks. Beskrivelsen af forbedringerne, skal jo også ses i lyset af, at der ikke kunne opnås noget (set i mine øjne), når oplevelsen i forvejen var fantastisk lyd.
Bassen går langt dybere og mere detaljeret, uden nogen former for bulder. Havde ikke indtryk af, at der var basbulder før, men det afslørede Gaia ll.
Der er et bedre perspektiv, og helt generelt bedre lydbillede, som i dybde, bredde, højde og dermed oplevelse.
Lyden er langt mere ren, og hørte ikke før monteringen, at lyden fremstod “uskarp”. Denne renhed i lyden, har medført, at lydindtrykket på en måde virker mindre anmassende, men alligevel er der kommet mere af det hele.
Al dette kan tilskrives, at højttalerne nu nærmest 100% er afkoblet fra gulv, og dermed farves lyden ikke. Kabinettet får også afledt resonanser til fødderne, som ikke returneres, hvilket også forbedrer lydbilledet væsentligt.
Jeg har ikke været generet af bulder i andre rum før, og ej heller nu. Men jeg kan garantere dig for, at lyden fremstår lige så god i alrummet som i stuen (adskilt af dør). Da fødderne var monteret, ville jeg lige holde en pause i alrummet, men satte musik på inden. Da jeg nåede alrummet startede musikken, første tanke var, det er løgn det her, og gik tilbage i stuen. Men det var nu ganske sandt, kæben var nær røget i gulvet, og min skepsis manet i jorden.
I min bedste overbevisning, hvis højttalerne afkobles gulvet så effektivt som her (spikes gør det modsatte), vil uønskede resonanser i resten af huset minimeres.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 19:44
Spændende og læse om dine nye Gaya fødder. 
Så du mener altså at ulempen ved den ekstra højde på højtalerne bliver udlignet ved den positive effekt af fødderne?

Jeg syntes jo selv at mine Audiovector er lige høje nok og har derfor tiltet dem en anelse forover. 
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2021 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Spændende og læse om dine nye Gaya fødder. 
Så du mener altså at ulempen ved den ekstra højde på højtalerne bliver udlignet ved den positive effekt af fødderne?

Jeg syntes jo selv at mine Audiovector er lige høje nok og har derfor tiltet dem en anelse forover. 
Den ekstra højde, vel i omegnen af 4 cm, bliver først en ulempe hvis diskant og ørehøjde ikke er et match. Alle de ekstra fordele med Gaia fødderne, kan ikke opveje ulempen hvis højttalerne bliver for høje, i forhold til lytteposition. Højttalerne med Gaia fødder løftes en del i lydkvalitet, men det må jo ikke ødelægges af, at diskanten spiller hen over hovedet på lytteren.
Så hvis du skal have det rigtige højdeforhold, må højttaleren eller lytteren placeres længere bagude, eller lytteren sidde lidt højere. Mit højdeforhold blev løst med en ny og noget højere sofa, den gamle skulle skiftes alligevel, den nærmede sig noget der mindede om en hængekøje.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2022 kl. 19:49
Så kom min hifi leverandør forbi, så nu står der en Rega Planar 8 med en Apheta 3 PU med en Aria MK3 RIAA og spiller. 

 

 



Redigeret af JeTex - 22-Juni-2022 kl. 20:02
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7475767778 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu