recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 777879
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2022 kl. 21:25
Jeg må nok krybe til korset og tilstå, at jeg er imponeret på et højt niveau. Jeg var på mange områder meget glad for mine Audiovectors, men nu kommer tilståelsen, Dynaudio Confidence 50 tørrer gulv med dem.
Det er ikke blot graden af endnu flere detaljer, med en diskant af den anden verden, og en mellemtone samt basgengivelse, der i min stue ikke er hørt bedre, men hele måden det gengives på. Ganske kort, det er nærmest helt vildt, og en fornøjelse med musiklytning. 


Redigeret af JeTex - 29-September-2022 kl. 21:38
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2022 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jeg må nok krybe til korset og tilstå, at jeg er imponeret på et højt niveau. Jeg var på mange områder meget glad for mine Audiovectors, men nu kommer tilståelsen, Dynaudio Confidence 50 tørrer gulv med dem.
Det er ikke blot graden af endnu flere detaljer, med en diskant af den anden verden, og en mellemtone samt basgengivelse, der i min stue ikke er hørt bedre, men hele måden det gengives på. Ganske kort, det er nærmest helt vildt, og en fornøjelse med musiklytning. 

Det er jo fedt for dig og kan faktisk godt følge dig idet at jeg ligeledes os var glad for både min Audiovector SR3 og den store R6 men mine Sonus Faber som koster det halve af R6 er bare SÅ meget bedre. 
Større lytte sweet spot og i det hele taget meget mere musikalske end Audiovector. 

Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2022 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jeg må nok krybe til korset og tilstå, at jeg er imponeret på et højt niveau. Jeg var på mange områder meget glad for mine Audiovectors, men nu kommer tilståelsen, Dynaudio Confidence 50 tørrer gulv med dem.
Det er ikke blot graden af endnu flere detaljer, med en diskant af den anden verden, og en mellemtone samt basgengivelse, der i min stue ikke er hørt bedre, men hele måden det gengives på. Ganske kort, det er nærmest helt vildt, og en fornøjelse med musiklytning. 

Det er jo fedt for dig og kan faktisk godt følge dig idet at jeg ligeledes os var glad for både min Audiovector SR3 og den store R6 men mine Sonus Faber som koster det halve af R6 er bare SÅ meget bedre. 
Større lytte sweet spot og i det hele taget meget mere musikalske end Audiovector. 

Det er dog alligevel nærmest utroligt, at der er så stor forskel på ydelse/lyd i samme prisklasse, og i dit tilfælde endda billigere.
Det bedre/større sweetspot både hos dig og her, kan tilskrives brugen af domediskanter, og en placering noget længere nede i kabinettet, altså i ørehøjde ved normal lytteposition.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2022 kl. 22:32
Der er lidt synd for dem, som mener at deres Audiovector er så fantastiske. De går glip af så meget. 😉
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2022 kl. 09:18
Jeg tror at du har ret i at dome diskanter er medvirkende til der større sweet spot men ikke at højden har noget med det og gøre. Jeg oplevede det samme med de 2 forskellige versioner af 3 serien som jeg har haft. 
Nu skal det heller ikke forstås således at jeg ikke har været glad for Audiovector. Så længe man sidder i sweet spottet er de jo på mange måder mere detaljerede end mine nuværende Sonus Faber, og i et surround setup mener jeg stadig at Audiovector er at foretrække. 
Audiovector er også lettere og sætte sammen med en lav wats rørforstærker kva deres høje følsomhed. 

I 2014 hvor jeg købte mine første Audiovector fandtes min nuværende version af Sonus Faber slet ikke. Den kom først i 2018. 

I mine “ører” var Audiovector best lydende serie SR serien. Syntes mellemtonen i den nyeste R serie er realistisk og vellydene som et spejl af virkeligheden men den er også enormt kedelig og ikke ligeså musikalsk som Sonus Fabers. 

En helt anden ting som skiller de 2 højtalere ad er at Audiovector er meget lettere og placere i et rum hvor man ikke kan rykke dem væk fra bag og sidevæge. Sonus Faber kræver meget mere plads. 


Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2022 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Der er lidt synd for dem, som mener at deres Audiovector er så fantastiske. De går glip af så meget. 😉
Det kan man vel sige om alle højttalermærker, der er vel altid noget der lyder bedre/anderledes. Audiovector er på mange områder en rigtig god højttaler, om prissætning er korrekt, kan man så måske diskutere.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2022 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Jeg tror at du har ret i at dome diskanter er medvirkende til der større sweet spot men ikke at højden har noget med det og gøre. Jeg oplevede det samme med de 2 forskellige versioner af 3 serien som jeg har haft. 
Nu skal det heller ikke forstås således at jeg ikke har været glad for Audiovector. Så længe man sidder i sweet spottet er de jo på mange måder mere detaljerede end mine nuværende Sonus Faber, og i et surround setup mener jeg stadig at Audiovector er at foretrække. 
Audiovector er også lettere og sætte sammen med en lav wats rørforstærker kva deres høje følsomhed. 

I 2014 hvor jeg købte mine første Audiovector fandtes min nuværende version af Sonus Faber slet ikke. Den kom først i 2018. 

I mine “ører” var Audiovector best lydende serie SR serien. Syntes mellemtonen i den nyeste R serie er realistisk og vellydene som et spejl af virkeligheden men den er også enormt kedelig og ikke ligeså musikalsk som Sonus Fabers. 

En helt anden ting som skiller de 2 højtalere ad er at Audiovector er meget lettere og placere i et rum hvor man ikke kan rykke dem væk fra bag og sidevæge. Sonus Faber kræver meget mere plads. 


Det der går igen omkring den nye R6 serie er, at det er en langt bedre konstruktion end SR serien (anmelderes udsagn), men imo stadigvæk en fejlplaceret diskant. Den bagudvendte ekstra mellemtone, gør det også nødvendigt, at højttaleren placeres omkring en 1 m fra bagvæg. Og hvis bagvæg kan være vinduesparti på den ene højttaler, og trævæg på den anden, så bliver man udfordret. Designet af kabinettet er smalt og lækkert, helt som Dynaudio Confidence, men Audiovectors manglende stabilisering af foden gør, at den ikke står urokkeligt fast. Når kabinetter har så smalle “fodaftryk”, kræver det stabilisering a la foden på Dynaudio, som også bruges af andre producenter når kabinet skal stå fast.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 777879
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu