recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1234 79>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Men Moderator må da godt flytte mit indlæg til hjemmebiosektionen, så kan jeg jo bygge videre derfra med andre nyheder til setup'et. Det kan jo ikke udelukkes, at man får nyt henad vejen, der ikke direkte vedrører tv'et. 
Ja for du har jo allerede smidt nogle flotte billeder op i "Postkasse tråden", som det her. Og så ville det også være rart for overskuelighedens skyld..
 
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 13:45
Jo men det er rigtig som du siger. Du giver det kritik på de områder du omtaler. Som du også rigtig siger så er det nok mest ang. billedet jeg bed fast i at du syntes alt var helt fantastisk. Det er der heller ikke noget galt i, og det er også rart at læse om de positive ting end kun at læse om alle de fejl et tv har. Gennemgåelse af fejl har vi jo de mere seriøse testsites til. På de sider er der ikke altid så meget til drømmen om et godt billede. Så derfor er det rart med brugeroplevelser der adskiller sig fra det andet og fokuserer på det der er godt, og den almindelige brug og brugers oplevelser i hverdagen. Nu har du jo jo også kun haft det kort tid og det er jo bare en hurtig gennemgang af din oplevelse af produktet.
Det jeg egentlig tænkte da jeg læste din beskrivelse af billedet var at du måske ikke stillede så store krav, da du syntes alt var fryd og gammen, men igen som Hother siger så er det din oplevlese som helhed af tvét og i det store hele er du jo bare super tilfreds, og som helhed skal billedet jo opleves og er der ingen større fejl som ødelægger det hele så er alt jo godt. Jeg har ikke selv set vt50. eller jo i butikker men det er svært at regne med det korte jeg har set kan jeg ikke vurdere noget på i forhold om jeg ville blive glad for tv´et.
Det du/i skal forstå er at jeg har haft 3 panasonic tv og har hvergang solgt det igen fordi jeg bare altid bare ender med at være 25% utilfreds med det. Lover mig selv hvergang at jeg ikke skal købe panasonic igen Big smile Omvendt er der så mange gode ting ved panasonic´s billede som jeg sætter pris på, at hvergang der kommer en ny model så får jeg igen lyst til at købe en. Men af bitter lærdom så tør jeg ikke rigtig. Når du så siger det er så godt som det er har jeg bare svært ved at tro det, og her tænker jeg på i forhold til mine tidligere erfaringer og har svært ved at tro den er så forskellig fra vt30.
 
Men hvad siger du selv i forhold til vt30 ? Der er nogen ting i forhold til billedet jeg ikke kan spørge om for ved simpelthen ikke hvordan jeg skal beskrive det, men Kan spørge om en nemmere ting som hvordan er lysstyrken f.eks i forhold til vt30.
Hvor meget bedre oplever du billedet på 50´eren i % bare sådan på et helhedsindtryk når du sidder og ser en film f.eks ?
 
Er der mere pop i billedet end 30´eren hvis du ved hvad jeg mener. Altså mere dybde farve kontrast skarphed uden det bliver unaturligt selvfølgelig.
 
Ved f.eks dvd på vt30 opleved jeg ved 16:9 altså hele skærmen fyldt med billed at det var noget dunkelt blødt og slapt det hele, og det var kun en 50" jeg havde. Kan bare ikke forstå hvis din 65" på dvd ikke skulle være i samme stil eller værre pga størrelsen.


Redigeret af Japer - 26-Maj-2012 kl. 14:17
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker meget for din gennemgang af 65VT50, det er sgu da lige før at jeg dropper min "brugeroplevelsesartikel" til siden herLOL. Er i øvrigt ved at skrive de generelle afsnit til artiklen, hvor i mod afsnit omkring funktioner og billede må vente til mit 55VT50 reelt sidder på min væg.
 
Har i øvrigt fundet ud af forskellen i sortniveau mellem ST og VT modellen. ST modellen viser naturligvis et meget flot sort, men et meget bastant sort der ikke giver samme forskelle i "sortskala" som VT50 giver.Smile
Mon ikke det hænger sammen med, at VT50 har langt bedre gråtoneskala?
Jo, det gør det sandsynligvis. Men forskellen er meget tydelig, når man har ST og VT modellerne side big side, og med det samme billedesignalSmile
Det var det samme jeg observerede ved fremvisningen i Rødovre, men til prisen er ST50 en formidabel performer.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 14:41
Lidt positivt herfra også. Da jeg havde vt30 og den havde kørt nogen timer og jeg havde bøvlet en del med indstillingerne for farveskalen osv. Har ikke set fodbold i hd fra 6´erne bedre end på dette tv. Oplevede ikke noget 50hz eller andet træls. Flydende billeder og super farver kontrast og skarphed. Havde efterfølgende sony hx923 hjemme, kunne slet ikke følge med på de fodboldvinsinger. Det var så også 5"tommer større. Det var faktisk selvom det var lcd ikke så skarpt. Havde banding og virkede en smule for udvasket i de lyse farver og så derfor lidt slapt ud. Det sidste her kunne man selvfølgelig stille på. Shadow detalil på sony heller ikke god, medmindre man vil ofre en del sortniveau. Hx923 stadig en rimelig skærm især på 2:35 film på bluray. Dog ser den ud til at ha flere gamma problemer end almindelige og billiger lcd/led skærme. Sikkert local dimming skærme der har sværere ved at holde en god gamma kurve pga teknologien.
 
En anden ting er at flatpanels skrev om lille lysstyrke på den ved 3d. Tror han har glemt at slå en funtion fra inde i menuen. For der er rigeligt med knald på. Et lidt mere uroligt billede på 923 i forhold til panasonic men meget mere lysstærk og skarpt. Jeg foretrækker klart 923 i forhold tl panasonic på 3d. Synes faktisk næsten panasonic er dårlig på 3d. Det er så dunkelt hvis man ser en mørk 3d film at man sidder og kæmper med øjnene for at få nogen informationer med. Virkelig anstrengende. Forstår faktisk ikke de vinder som bedste 3d fjernsyn. Lysstyrken er simpelthen for lav der.


Redigeret af Japer - 26-Maj-2012 kl. 14:46
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 16:06
Der er to ting der har/kan ændre lysintensiteten, den ene er THX Bright Room som vil være et aktivt valg. Det andet er det langt bedre skærmfilter, som nu ved højlys dag har vist sin effekt. Ved PRO1 indstillingen ( den jeg bruger, effekten vil også være på andre indstillinger ), kan jeg tydeligt se, at VT50 performer langt bedre end VT30. Sortniveau og farver udvaskes ikke i samme stil som tidligere plasma tv ( VT20, VT30). Og hvis den udvaskes på VT50, er det ikke noget man bemærker.
Det langt bedre sortniveau på VT50, giver større dybde i billedet og tilfører resten af oplevelsen positive elementer. Detaljer som skarphed har ikke ændret sig fra min forrige 55", men det kan måske tilskrives en 10" større skærm. Men den var iøvrigt detaljemæssigt skarp nok.
Hvis du oplever problemer med et "blødt" billede, så er det vel lcd'ens kunstigt optegnet skarphed, du finder bedst. I min optik er lcd teknologien for kunstig at se på.
Den væsentligste ændring er sortniveauet og det bedre filter, men hvad giver det i %. Hvis sortniveauet er 10 gange så godt, giver det jo ikke et 10 gange bedre billede. Men dybden som følge deraf, trækker dig med ind i billedet og giver en bedre oplevelse.


Redigeret af JeTex - 26-Maj-2012 kl. 17:20
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 16:40
tillykke med den og øv du frister ydeligere til jeg må eje sådan en

kan kun være enig med dig
at et tv kan vise helt sort og samtidig beholde shadow detail
er alfa og omega for et godt billede
har jeg ellers skrevet 1000 gange, hvor nogen heldigvis har samme mening
netop grunden til mit valg af en pio 500M
3D er jeg hammer ligeglad med, det skal ses på et stort lærred i bio

har desværre ikke set et om aften, da det er primært der jeg ser tv
men hvis der kun slipper en smule lys ud, så må det næsten være en afløser til efteråret


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2012 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tillykke med den og øv du frister ydeligere til jeg må eje sådan en

kan kun være enig med dig
at et tv kan vise helt sort og samtidig beholde shadow detail
er alfa og omega for et godt billede
har jeg ellers skrevet 1000 gange, hvor nogen heldigvis har samme mening
netop grunden til mit valg af en pio 500M
3D er jeg hammer ligeglad med, det skal ses på et stort lærred i bio

har desværre ikke set et om aften, da det er primært der jeg ser tv
men hvis der kun slipper en smule lys ud, så må det næsten være en afløser til efteråret


Hva... har du et 500M?LOL Sorry, ku ikke lade væreEmbarrassed
Nu kan jeg ikke huske hvor du bor, men hvis i nærheden af Kastrup, så skal du være velkommen til at komme og kiggeTongue

Redigeret af Hother - 26-Maj-2012 kl. 16:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 06:35
Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?


Læs Flatpanels test af GT50, her får du svaret.
E.L.
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?


Læs Flatpanels test af GT50, her får du svaret.

Har jeg gjordt. Jeg har også selv VT50. Det var for at få hans mening
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 14:35
Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu