recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <12345 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?
Den er helt sort, og som bonus uden detaljetab, takket være den imponerende gråtoneskala. Dette giver en seeroplevelse, der er noget bedre end på VT30 serien.


Redigeret af JeTex - 27-Maj-2012 kl. 16:14
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Nej da, men som du skriver, det er sommer og godt vejr. Og hvis tv'et skal nydes, skal der jo skæres fra et eller andet sted.
Jeg opdagede, at jeg også har en græsplæne med langt hår. Selv ukrudtet har den frækhed, at gro når man vender ryggen til det.
En film skulle jo også nydes i går aftes, så tiden løber hurtigt. Men selv her til eftermiddag, blev der tid til test syn ved masser af solskin. Selv i dette vejr, bliver sortniveau og farver ikke udvasket, det er ganske imponerende.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
Så sandt som det er skrevet, jeg er meget hårdførLOL
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 16:03
Mit surround receiver og BD setup skulle ommøbleres, det gav ventilationsproblemer ( 48 grader ), efter en hylde blev rykket længere ned. Så den videre anmeldelse af tv'et blev lidt udskudt, sengen blev først ramt kl. 04.00 i morges. Der ryger jo lidt plads, når et tv bliver 24 cm. bredereBig smile
I mangel af kabler lange nok, måtte en uddateret RDR-HXD870 fjernes til lageret, og pladsen blev erstattet af min Azur 751 BD.


Redigeret af JeTex - 27-Maj-2012 kl. 21:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 16:34
Tak for en god, velskrevet og relevant subjektiv gennemgang. Tit og ofte siger disse mig mere end diverse tests, hvor jeg alligevel ikke fatter halvdelen af de anvendte fagtermer :) Teknikaliteter er underodnet for mig, faktisk brug er helt centralt :D

Glæder mig meget over at læse, at tv'et klaret sig godt ift genskin. Netop dette punkt er med stor sandsynlighed udslagsgivende for mit køb af vt50 vs gt50. Er det en "særlig thx"-mode, man anvender om eftermiddagen, hvor der i sagens natur er mere lys?

Hvad med lyden? Jeg er absolut ikke kritisk og vil derfor blot høre, om den er til at leve med? (Jeg har ingen eksterne højtalere tilkoblet mit nuværende panasonic og synes, det er ok)

Redigeret af KeWa - 27-Maj-2012 kl. 16:36
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Tak for en subjektiv gennemgang. Tit og ofte siger disse mig mere end diverse tests, hvor jeg alligevel ikke fatter halvdelen af de anvendte fagtermer :) Teknikaliteter er underodnet for mig, faktisk brug er helt centralt :D

Glæder mig meget over at læse, at tv'et klaret sig godt ift genskin. Netop dette punkt er med stor sandsynlighed udslagsgivende for mit køb af vt50 vs gt50. Er det en "særlig thx"-mode, man anvender om eftermiddagen, hvor der i sagens natur er mere lys?

Hvad med lyden? Jeg er absolut ikke kritisk og vil derfor blot høre, om den er til at leve med? (Jeg har ingen eksterne højtalere tilkoblet mit nuværende panasonic og synes, det er ok)
Ja, den hedder THX Bright Room ( og den sparker igennem ), men min oplevelse indtil videre er, at pro1 er mere end rigeligt til at opretholde et flot billede. Det nye filter virker efter hensigten, sortniveau og farver udvaskes ikke.
 


Redigeret af JeTex - 27-Maj-2012 kl. 16:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 17:15
Må have byttet min GT50 til VT50.
Min GT50 er nærmest ubrugelig i dagslys.

THX Bright Room synes jeg ikke er helt overbevisende.

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Må have byttet min GT50 til VT50.
Min GT50 er nærmest ubrugelig i dagslys.

THX Bright Room synes jeg ikke er helt overbevisende.

Samme opfattelse, minder om profilen Dynamisk, men med korrekte farver. Jeg er mere end tilfreds med filteret på VT50, og fastholdelse af pro1 eller thx cinema. Pro1 er "kun" valgt fordi pixelorbiter kan vælges "Til" og ikke kun "Auto".
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Tak for en god, velskrevet og relevant subjektiv gennemgang. Tit og ofte siger disse mig mere end diverse tests, hvor jeg alligevel ikke fatter halvdelen af de anvendte fagtermer :) Teknikaliteter er underodnet for mig, faktisk brug er helt centralt :D

Glæder mig meget over at læse, at tv'et klaret sig godt ift genskin. Netop dette punkt er med stor sandsynlighed udslagsgivende for mit køb af vt50 vs gt50. Er det en "særlig thx"-mode, man anvender om eftermiddagen, hvor der i sagens natur er mere lys?

Hvad med lyden? Jeg er absolut ikke kritisk og vil derfor blot høre, om den er til at leve med? (Jeg har ingen eksterne højtalere tilkoblet mit nuværende panasonic og synes, det er ok)
Jeg så ikke i første omgang, at du spurgte til lyden. Lyden er godkendt til hverdags brug, og marginalt bedre end på VT30.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 17:51
Tak for afklaringerne. Så krydser jeg blot fingre for, at fælleskøbet resulterer i en god pris/rabat på 50vt50, så jeg kan slå til :)
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 20:27
Man tror, at man er blevet sindssyg.
Hold da kæft, man spilder tiden.
Så virker HDMI CEC fra Cambridgen til tv'et ikke længere. Det havde jo virket, både tænd, sluk og betjening med pana remote.
En total reset af Cambridgen, var det mon den nye firmware. Næ, hjalp heller ikke, og VT50 påstod ingen HDMI enheder var tilsluttet. Cambridgen ud fra hylden, ind i alrummmet, kontrol på et andet tv og vupti alt virkede. Var det mon det nye tv?
Den just afmonteret Sony HDD recorder, tilbage med den i stuen. Tilslut til de HDMI indgangsstik der ikke "virker" på tv'et, hvad dælen alt spiller. Altså ikke tv'et der er defekt.
Cambridgen tilsluttes igen, og hvad pokker, nu virker det hele igen. Hvad dælen sker der lige, den havde jeg ikke set komme.  

Redigeret af JeTex - 27-Maj-2012 kl. 20:29
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Online
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 20:37
Ganske rigtigt, når Sony'en frakobles, virker HDMI CEC til Cambridgen ikke. Måtte jo lige kontrollere igen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu