recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 23456 79>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 21:11
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er HDCP der er en drillepind...
Den kan godt afspille, men jeg skal selv foretage manuelt av indgangsvalg. BD spillen slukker dog ( som den skal ), når tv'et sættes i standby. Dette sker uden Sony HDD optageren tilsluttet, men tilsluttet, så foregår alt automatisk. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2012 kl. 23:06
Nu med nye billeder på side 1.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Jeden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Jeden Jeden skrev:

Hvordan synes du den performer mhp. sortniveau kontra total mørkt rum. Er det "helt" sort billedet ?
Den er helt sort, og som bonus uden detaljetab, takket være den imponerende gråtoneskala. Dette giver en seeroplevelse, der er noget bedre end på VT30 serien.

Grunden til jeg spurgte er, at til trods for utrolig flot billede synes jeg at den sorte har et slags "skær" over sig i et helt mørkt rum. Det kommer selvfølgelig også an på kilde materialet. For hvis det bare er pauseskærm fra min pioneer eller lign. så virker det meget sort. Men synes f.eks at jeg sagtens kan se bjælkerne ved widescreen film. Eller scener ved film eller gaming hvor der kommer en overgang med helt mørkt billede at det sorte lidt "lyst. Men hvis jeg så har min lampe som står ved siden af tv'et tændt hvor der er en svag pære, så et det helt ekstremt sort.  
Når det er sagt så er det stadig et rigtig flot billede. Èt af de bedste jeg har set.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Nej da, men som du skriver, det er sommer og godt vejr. Og hvis tv'et skal nydes, skal der jo skæres fra et eller andet sted.
Jeg opdagede, at jeg også har en græsplæne med langt hår. Selv ukrudtet har den frækhed, at gro når man vender ryggen til det.
En film skulle jo også nydes i går aftes, så tiden løber hurtigt. Men selv her til eftermiddag, blev der tid til test syn ved masser af solskin. Selv i dette vejr, bliver sortniveau og farver ikke udvasket, det er ganske imponerende.
Det lyder godt, og tak for de ekstra billeder osv.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
Jamen det vil jeg glæde mig til. Husk at ta lidt billeder af nogen film fra skærmen, selvom det ikke rigtig kan bruges til noget så er det altid sjovt at se. Jeg har rimelig tålmodighed. Jeg får nok først købt skærm når det begynder at blive koldt. Dvs. om 14 dage LOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Til Jetex
 
Kan se du er holdt op med at skrive i tråden. Det er også sommer :-) Jeg håber ikke det er min skyld. Det jeg skrev var slet ikke så slemt ment, kunne aldrig finde på at kritisere en frivillig brugeroplevelse. En som gider bruge sin tid på at fortælle om sit nyindkøbte grej ta billeder osv. Synes heller ikke jeg har kritiseret, men måske har du taget det sådan og gider derfor ikke bruge din tid på det. Det kan du roligt gøre. Jeg vil selv gerne høre mere om dine erfaringer med tv´et og se flere billeder. Det tror jeg også der er flere der gerne vil. Det er trods all nok det tv de fleste herinde er interesseret i.
Jeg vil også meget gerne høre mere om Jetex´s erfaringer, det er altid spændende at høre om andres erfaringer.
 
Men kan du have lidt tålmodighed, så kommer jeg med en beskrivelse af mit 55VT50. Og hvornår den artikel kommer (enten på forsiden eller i en særskilt tråd), afhænger jo naturligvis af hvornår mit 55VT50 kommer hjem til mig. Men går det som forhandleren håber på, så har jeg mit nye panel på onsdag, og så kan min artikel med lidt held være online næste weekendSmile
 
PS. der skal meget mere end det du har skrevet, til at vælte Jetex af trådenLOL
Jamen det vil jeg glæde mig til. Husk at ta lidt billeder af nogen film fra skærmen, selvom det ikke rigtig kan bruges til noget så er det altid sjovt at se. Jeg har rimelig tålmodighed. Jeg får nok først købt skærm når det begynder at blive koldt. Dvs. om 14 dage LOL
Jamen billeder skal du nok få. Det bliver panelbilleder fra Spears&Munsil, Pioneer KURO demoBD - og Panasonic 2012 Viera 3D/2D Demonstration DiscTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 14:29
Et par linjer omkring 3D brillen er blevet tilføjet, og de er positive for brillebærere.
Og mit HDMI CEC problem, har jeg fundet løsningen på. Og nej, det hjalp ikke, at resette hverken tv eller Azur 751BD, men det gav en masse ekstra arbejde. Så gæt hvad klokken blev igen, før man kunne gå i seng. Fuglene kvidrede og lyset var begyndt at bryde frem.
Men løsningen eller fejlen var ikke min Sony RDR-HXD 870, men kommunikationen til tv fejler, hvis min Denon 4308 ikke er tændt. Det kunne tyde på, at det HDMI kabel der er forbundt fra BD afspiller til Denon'en med lydoverførsel ( HDMI 2 på afspilleren ), skal levere en HDCP besked retur. Hvis dette ikke sker, lukker BD afspilleren tilsyneladende ned for yderligere kommunikation til tv. Men så blev man så meget klogere, og lærte noget nyt. 


Redigeret af JeTex - 28-Maj-2012 kl. 14:54
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 14:37
Så røg pulsen op igen, troede jeg så en fedt plet på skærmen. I gang med fiberkluden og en blød polering, niks virkede ikke. Var det en plet bag skærmen, et skarpt lys fra en lommelygte og intet var at se.
En hånd bag skærmen/bagpanelet ud for "pletten" ( pletten anes kun tæt på, og i rette vinkel ), og den forsvandt. Med andre ord, ventilationshullerne på bagsiden lod en solstråle passere. Denne lysstråle viste sig som en lille "fedtplet", på indersiden af skærmen. 


Redigeret af JeTex - 28-Maj-2012 kl. 14:39
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 14:50
Sent i aftes blev der tid til BD film, Unknown med Liam Neeson. Vi var begge imponeret, dette tv yder simpelthen i topklasse, og alt bliver gengivet med overbevisning. De 65" giver bare så meget mere mening, end den tidligere på 55". Det er en helt anden oplevelse med den større skærm. 
 


Redigeret af JeTex - 29-Maj-2012 kl. 20:21
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2012 kl. 15:21
Godt at høre.
Jeg satser også på, at mit kommende 50" giver "meget mere mening" end mit nuværende 42" Smile At VT50 også har en høj grad af WAF, bidrager også til at overbevise "den bedre halvdel"...
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Epedemic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 15:05
Lækker anmeldelse...  Bestilte selv et 55" til demoaftenen i rødovre, og er ved at gå til af spænding ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu