recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JeTex's Setup nu med Dynaudio Confidence 50

 Besvar Besvar Side  <1 6465666768 79>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 21:45
Nu er svineri måske lige en kende for unuanceret, men elektronikbranchen/tv og streamingtjenester/udbydere, driver åbenbart gæk med hinanden og forbrugerne.
Hvis vi bare kigger på de sidste tre sæsoner, med introduktionen af 4K i starten, ja der kunne købes 4K tv, men kunne de vise det. Nej, Sony og Philips leverede en boks efterfølgende ( Sony mod betaling, til 9005A modellen ), Philips var mig bekendt uden beregning.
Så kom de næste modeller, de kunne nu vise Netflix 4K, men nu ville YouTube spille med. Kunne 2014 modellerne så vise YouTube 4K, ikke for alles vedkommende. Så blev HDR introduceret, kender vi resten af historien?
Og det der så kan undre, når en producent introducerer Android/Google tv, så må de forskellige instanser da for h...... snakke sammen. For Google er jo gået i en retning med VP9 profile, og videreudvikler med version 2/HDR. Men Sony med Android /Google tv, de skal da i 2016 tidligt forårs model (XD93/94), udstyre de to top modeller med 2015 hardware, og dermed kan de ikke vise YouTube HDR. Hvem er til grin? Inden for mindre en måned efter udgiver Sony en 7 og 8 serie, som sammen med den endnu senere udgivne ZD9 model, alle kan opdateres til sidste nye skrig. Ja, der er den rigtige hardware, så nogle i 2016 er heldige, andre i samme år med anden modelserie, de er til grin.
XD94 er nærmest umulig at opdrive, hvis den ikke er udgået og erstattet af 75ZD9, XD93 modellerne foræres jo nærmest væk ( i forhold til introprisen ). Og ja, prisen afspejler måske, at modellen ikke kan det hele udi 4K HDR.
Jeg valgte mit nye tv, ud fra en del forskellige overvejelser, og hånden på hjertet, var da ked af, at skulle afskrive DV og HLG. Men for en gangs skyld, har man åbenbart været heldig. For opdateringer sikrer mig nu DV, HLG og VP9.2, fordi hardwaren til al held forefindes i rette version.

Redigeret af JeTex - 13-Januar-2017 kl. 21:52
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 22:23
Ja, nu er du heldig med visse af de nye features, men 4K og HDR løber så hurtigt lige nu, så du vil også sakke bagud snart. Det kunne eksempelvis være manglen på Rec.2020 farverum. Det nytter ikke noget at hidse sig op over det man går glip af - dit TV bliver jo ikke ringere af, at der er kommet noget nyt
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 22:27
Jeg er nu ganske rolig, der skal sgu mere til før blodtrykket stiger. Men man kan føle sig til grin, men kan jo også beslutte, at sidde med stearinlys og en 20" sort hvid crt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Ja, nu er du heldig med visse af de nye features, men 4K og HDR løber så hurtigt lige nu, så du vil også sakke bagud snart. Det kunne eksempelvis være manglen på Rec.2020 farverum. Det nytter ikke noget at hidse sig op over det man går glip af - dit TV bliver jo ikke ringere af, at der er kommet noget nyt

Har da ellers indstillinger i Videofunktioner > Farvespektrum > Auto >sRGB/BT.709 > DCI > BT.2020.
Det kan da godt være, at jeg tager fejl med kært barn og mange navne, men rec 2020 / BT.2020 er vel ens.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 09:08
Skærmen kan ikke vise farverummet, uagtet at du indstiller den til det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


VP9 Profile2 kan ikke firmware-opdateres. Det er hardware-dekodning, ligesom HEVC er det. Det er der skrevet stolpe op og stolpe ned om allerede, så det kunne du da have sparet din forhandler tid for Smile Panasonic har allerede bekræftet, at de ikke har VP9 Profile2 hardware-acceleration i 2016 TV og UB900. Nåh, altså ligesom da Pana AX800 ikke kunne få en HEVC opdatering, men fik det af underfundige årsager alligevel. Jeg mener bestemt at jeg kan huske, at I skrev om det på din hjemmeside, at der ikke kom HEVC på AX800. 

HEVC er en hardware-chip. Det havde AX800 fra starten. Det var der ingen, der skrev ikke var tilfældet. En producent kan ikke tilføje HEVC med software, ligesom du ikke kan opdatere en MPEG4-dekoder til HEVC-dekoder.... Det Panasonic meldte ud var, at AX800 ikke ville fået Netflix i 4K på trods af at den havde HEVC-dekoder. Efter pres ændrede de mening.

VP9-Profile2 kan ikke tilføjes med software med mindre der sidder en VP9-Profile2 hardware-chip i skærmen fra start. Det er ikke nok, at der sidder en VP9-dekoder.

Det har jeg jo allerede forklaret dig, hvad... 3-4 gange efterhånden?


Redigeret af Rasmus Larsen - 19-Januar-2017 kl. 10:19
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 20:31
Som nævnt i anden tråd, er jeg nu hoppet på oled vognen. Jeg bearbejder stadigvæk oplevelsen, men kan kun sige, prøv det.
Hvis nogen er i tvivl om tv køb, oled vs lcd, så er min anbefaling køb et oled.
Et lille stemningsbillede.


Redigeret af JeTex - 13-November-2017 kl. 22:25
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Som nævnt i anden tråd, er jeg nu hoppet på oled vognen. Jeg bearbejder stadigvæk oplevelsen, men kan kun sige, prøv det.
Hvis nogen er i tvivl om tv køb, oled vs lcd, så er min anbefaling køb et oled.

Jeg er også hoppet på Sony Oled...dog ikke leveret endnu...håber du beretter om dine oplevelser...indstillinger med mere...Smile
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2017 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af allando allando skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Som nævnt i anden tråd, er jeg nu hoppet på oled vognen. Jeg bearbejder stadigvæk oplevelsen, men kan kun sige, prøv det.
Hvis nogen er i tvivl om tv køb, oled vs lcd, så er min anbefaling køb et oled.

Jeg er også hoppet på Sony Oled...dog ikke leveret endnu...håber du beretter om dine oplevelser...indstillinger med mere...Smile

Glæd dig til et fantastisk billede.
Jeg bruger indstillinger fra avforums, men skal have en rigtig kalibrering.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 12:19
Tillykke med det.
Nu kan man jo ikke påstå du gik ned på udstyr med din Z9, så vidst ingen tvivl om hvis du mener et skift kan give en på opleveren, ja så er OLED i den grad det værd.
Kunne nu være fedt at høre lidt om forskellen, som du oplever.
Til top
Coolsmarti Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Coolsmarti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 12:37
Samme historie her. Hentede et 65" A1 i forgårs. Skifter fra et 3 år gammelt LG 65" kantbelyst IPS TV. Sikke en forskel ... :D
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2017 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Tillykke med det.
Nu kan man jo ikke påstå du gik ned på udstyr med din Z9, så vidst ingen tvivl om hvis du mener et skift kan give en på opleveren, ja så er OLED i den grad det værd.
Kunne nu være fedt at høre lidt om forskellen, som du oplever.

Takker.
 
Den meget korte forklaring er, at oled har "uendeligt" kontrastforhold. Uanset , som i mit topklasse lcd ZD9 med bagbelysning, hvor der ikke ses fejlbelysning i hjørner og kanter osv, men alligevel må der ske "overbelysning" som helhed. Det ser man ikke, og alt ser perfekt ud, lige indtil, at der står et oled side by side.
Og ingen hemmelighed, at jeg elskede mine gamle plasma tv billeder, hvor jeg altid syntes, at lcd på en eller anden måde så kunstigt ud. Dette fænomen blev dog mindre med tiden, og syntes ej heller længere det var et problem. Men igen, når der kan sammenlignes side by side, så er der stadigvæk forskel ( for her virker oled som plasma ). 
Som alle sikkert ved, så er oled også en teknologi uden begrænsninger i betragtningsvinkler. 
Er oled så bedre end de gamle plasmaskærme jeg har ejet ( seneste en 65"VT50 ), ja uden diskussion.
Og igen, også langt bedre end alle lcd tv jeg har set.
  
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6465666768 79>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu