recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MK Sound S150 Home Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MK Sound S150 Home Theater

 Besvar Besvar Side  <1 23456 20>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg behøver kun én blæser, så jeg kan sikkert nøjes med en noget mindre PSU, som ikke trækker så meget.

Okay så burde det ikke være noget problem :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:22
Jeg behøver kun én blæser, så jeg kan sikkert nøjes med en noget mindre PSU, som ikke trækker så meget.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:21
Hvor meget der må trækkes på et 230 volt stik på en receiver, står ved stikket, bag på.

Desuden så trækker blæsere ikke en ski'!

M.v.h.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak for svar Thumbs Up

Det var skam så lidtSmile

Det eneste jeg kan være nervøs for, er om det trækker for meget på en gang når de tændes, da blæserne starter på fuld speed ved start og derefter kommer ned i styrke. Men det burde ikke være et problemer, da den trækker max 90 watt...
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:06
Tak for svar Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Selvfølgelig vil det virke Dennis! Og jeg var hvad du skal bruge.

M.v.h.

Kan du ikke linke det som skal bruges, så kan evt jeg men også andre måske få glæde af det :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Nej, tror du misforstår - jeg tænker ikke på 12V trigger, men på 230V udgang. Mange receivere har strømudtag, så du kan tilslutte dine andre enheder (CD/DVD eller whatever) og tænde dem alle på én gang. Din har det ikke, men min har, og jeg tænker bare på om man kunne tilslutte sådan en blæser-psu til dette udtag.

Årh for pokker, ja nu er jeg med :-) 10 øren skulle lige falde på plads:-)
Jo det burde helt sikkert virke, dog skal du være OBS på et max antal watt recieveren kan smide ud den vej. mener det omkring 100watt hos marantz, men det kan vist variere fra mærke til mærke. Men ja det virker helt sikkert:-)

Kan se hvis jeg søger på Google, at din har det som du selv nævner men den har som sagt en watt begrænsing på 100 watt i output. den strømforsygning/PSU jeg har en 90Watt så det burde virke :-)


Redigeret af Vilstrup - 19-Januar-2017 kl. 22:04
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 21:12
Nej, tror du misforstår - jeg tænker ikke på 12V trigger, men på 230V udgang. Mange receivere har strømudtag, så du kan tilslutte dine andre enheder (CD/DVD eller whatever) og tænde dem alle på én gang. Din har det ikke, men min har, og jeg tænker bare på om man kunne tilslutte sådan en blæser-psu til dette udtag.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 20:27
Selvfølgelig vil det virke Dennis! Og jeg var hvad du skal bruge.

M.v.h.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Det hele bliver trukket af denne strømforsyning

http://www.coolerkit.dk/shop/ekstern-230v-psu-2397p.html

Hvor fancontrolleren bliver tilsluttet og blæseren bliver tilsluttet direkte fancontrolleren


Hej Vilstrup, jeg har lige et spørgsmål du måske kan svare på, da jeg selv overvejer at køle min receiver ned med en ekstern blæser.
Jeg forstår at du manuelt tænder og slukker dem, og at det er en fin løsning for dig. Nu er det ikke aktuelt i dit tilfælde, men hvis din receiver havde haft et AC outlet, som man normalt tilslutter andet grej til for at tænde/slukke det hele på én gang, kunne man så have sat PSU'en til det, så blæser tændte og slukkede automatisk?



Hej

Jo det er helt sikkert muligt at lave på en eller anden måde via truffet udgangen på min processor, de fleste receiver og processor i dag har en eller to trigger udgange, men du skal nok bare have en boks på som går ind og tænder for 230volt til 12 volts omformeren, men hvad den koster aner jeg ikke og om det virker ved jeg heller ikke. Men som sagt burde det kunne laves.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Det hele bliver trukket af denne strømforsyning

http://www.coolerkit.dk/shop/ekstern-230v-psu-2397p.html

Hvor fancontrolleren bliver tilsluttet og blæseren bliver tilsluttet direkte fancontrolleren

Hej Vilstrup, jeg har lige et spørgsmål du måske kan svare på, da jeg selv overvejer at køle min receiver ned med en ekstern blæser.
Jeg forstår at du manuelt tænder og slukker dem, og at det er en fin løsning for dig. Nu er det ikke aktuelt i dit tilfælde, men hvis din receiver havde haft et AC outlet, som man normalt tilslutter andet grej til for at tænde/slukke det hele på én gang, kunne man så have sat PSU'en til det, så blæser tændte og slukkede automatisk?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:00
Må vi se opdateringen med lærred mv? :-) 
MORE BASS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu