recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mpeg2 TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mpeg2 TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 20:48
og hvad hedder den model du købte?
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 20:44
man kunne ikke købe mpeg2 skærm fra philips for 2 år siden. så tror lige dit tv er lidt ældre. og overhovedet ikke til en pris af 7000kr.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 18:38
HBB TV er noget, som DR i øjeblikket tester, hvor man skulle kunne tage DR Nu på sit TV, hvis dette understøttes, og hvis TV'et er tilkoblet internettet. Her, en artikel fra Flatpanels: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1337060695 
 
Og nej, jeg jokede ikke med "dyrt".Smile
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Gør som anbefalet: Køb en boks m. DVB T2. Dit dyrt indkøbte TV... Er du ellers tilfreds med dette, udover længst forældet MPEG2? Her tænkes på lyd/billede. Tænk også på, at hvis du køber et nyt, flot, dyrt TV, så vil dette også inden for ganske få år være forældet. Og Smart-TV... Hvis du tænker på HBB TV, så ved vi jo ikke, på hvilke TV, og evt. modtagerbokse det vil virke endnu. Har vi glemt at nævne UHD? Det er jo håbløst!!LOL



HBB TV,, hvad er nu dette for noget Wink  i gang med google igen kan jeg se.

JA, mit philips står rigtigt flot, jeg er meget tilfreds med det ellers, det for lov at køre til det er
i udu, overvejer om det kunne sælges som fremviser til en der allerede har en tuner boks, da
det står flot i film eller via PC, ved ikke om du laver sjov med DYRT,,, men 7000- er vældig mange
penge i min verden og kontra løncheck :-)   så den slags penge til TV skal helst holde 4-5 år.
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 17:52
Fra i hvert fald oktober 2006 var nogen Antenneforeninger begyndt tale om man først ville begynde fordele HDTV via kabler når det var som MPEG4.
Og DR skrev om man ville afvente lukningen af det analoge signal, Før man ville begynde sende i HD, fra samme måned i 2006.

Redigeret af skyking - 31-Maj-2012 kl. 17:54
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Du er skrap, men konkluderer på samme basis som de de kriminel serier i tv, de finder ud af alt ud ad ingen ting Wink
MEN jeg viste intet på købstidspunktet, da jeg købte TV et var det nok omkring der jeg begyndte at læse mere om disse sager her på forum.... men skidt med det, jeg har datoer osv og afventer en afslutning en dag. Og stadig, jeg ville ALDRIG have brugt så mange penge hvis jeg viste det kun virkede i så kort tid...
Men nu var det ikke for at få tilsagn herinde, den sag mellem EG og det salg, skal jeg nok selv klare på den ene eller anden måde,,, bare høre om andre står i samme sted, og høre hvad de gør/vil..

Nu er jeg noget i tvivl, første gang man oplevede en  kanal der normalt kunne ses analogt, og nu alene bliver sendt digitalt. Hvad gjorde man dengang? Og fremfor alt hvad gjorde man da 1/3 af UHF båndet hos YouSee blev digitaliseret (jeg mangler dato)?
Min bekendte som mistede NRK1 spurgte mig end ikke til råds om han kunne købe noget ekstra (han havde fuldpakken).
Eneste jeg lige kommer i tanke om er DK4 som beklagede sig over blive "Forvist til en digital placering" men det var så det.
 
Grunden til DVB-T2 vil blive lidt anderledes er at "dette fordeles ikke via Kabel  og  at man normalt forventer samme DVB-T2 programmerne som separat betalt service, lig med d y r t". Desuden er det trods alt fortsat MPEG4 som fordeles og det var det virkelige problem for Køberne.


Redigeret af skyking - 31-Maj-2012 kl. 17:35
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 20:42
Gør som anbefalet: Køb en boks m. DVB T2. Dit dyrt indkøbte TV... Er du ellers tilfreds med dette, udover længst forældet MPEG2? Her tænkes på lyd/billede. Tænk også på, at hvis du køber et nyt, flot, dyrt TV, så vil dette også inden for ganske få år være forældet. Og Smart-TV... Hvis du tænker på HBB TV, så ved vi jo ikke, på hvilke TV, og evt. modtagerbokse det vil virke endnu. Har vi glemt at nævne UHD? Det er jo håbløst!!LOL
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 19:13
Du er skrap, men konkluderer på samme basis som de de kriminel serier i tv, de finder ud af alt ud ad ingen ting Wink
MEN jeg viste intet på købstidspunktet, da jeg købte TV et var det nok omkring der jeg begyndte at læse mere om disse sager her på forum.... men skidt med det, jeg har datoer osv og afventer en afslutning en dag. Og stadig, jeg ville ALDRIG have brugt så mange penge hvis jeg viste det kun virkede i så kort tid...
Men nu var det ikke for at få tilsagn herinde, den sag mellem EG og det salg, skal jeg nok selv klare på den ene eller anden måde,,, bare høre om andre står i samme sted, og høre hvad de gør/vil..

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2012 kl. 03:05
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hejsa

Jeg er ikke særligt vidende om TV kodes, ...

Men jeg bliver ved til EG kommer med en eller anden løsning, eller er det sidste TV jeg henter hos dem. Wink

Edit:  dato er ca datoer...


Du skriver ikke hvilket fjernsyn du har, om du anvender antenne eller fx youSee eller ?

Det dur heller ikke med ca datoer - du skal have alle breve og alle svar med nøjagtige datoer.
Er der ikke sket noget ganske hurtigt, skal man altid gå i  - 'jeg skal samle beviser, der holder i retten' mode.
Det er afgørende, at du har klaget skriftligt inden 24 mdr efter fakturadato - Email kan muligvis  være OK,  hvis du har modtaget et svar.  Men mindst et  anbefalet brev er nu normalt en god investering.

Der er flere ( men ikke alle) sager, som forretningerne har tabt i forbrugerklagenævnet - og en MPEG-2/antennesag som er blevet udvalgt og indbragt for  landsretten. Der  tabte  forretningen (Expert et sted på Sjælland) klart.

Dansk Erhverv og forretningen(Expert)  har anket til Højesteret, så der kommer ikke noget svar før om 12-24 mdr.
Det er vist aftalen, at Højesterets afgørelse vil være model og vil blive efterlevet i de øvrige sager, hvor der foreligger en klage indenfor 24 mdr.

Du skal være opmærksom på, at  stort set alt kan modtages hos youSee med DVB-C/MPEG-2.  Hd kanalerne modtages så i SD format.

Når jeg læser dit indlæg og ser sagen fra Elgigantens side, så kan du have et problem med at være i god tro, når du har være på her på recordere i så mange år.   'God tro' skal du være overbevisende omkring overfor klagenævn /dommer.  
Hvis du har købt, efter man skiftede hos youSee i september 2009, hvor de tre pakker blev sendt ukodet inkl HD kanaler eller hvis du er antennebruger har købt  efter det nye signal via antenne var i luften (1 september 2009) - vil jeg tro, uden at være jurist - at du ikke kan overbevise mange om at du intet vidste.     youSee sendte HD kanaler med MPEG-4 og MUX2 via antenne var fra starten MPEG-4 komprimeret og sendte bla. DR-HD.

Der var udsendt personlig mail til alle youSee brugere om digitalt tv - og der var husomdelt 'Det nye Signal'  til alle.  

Her på recordere og i alle aviser mv. var der mange og lange artikler og indlæg om kravene til modtageudstyr -  og du var jo bruger her og postede indlæg. 
Jeg siger ikke at du vidste noget. Jeg siger, at du vidste, hvor der var information at finde og derfor måske ikke burde have været uvidende.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Hmm ja, måske det er løsningen,, er snart lidt varm på en nyt smart tv, men vil ikke købe før der er en afslutning på den verserende sag, og svarer de ikke mere igen, så er det ikke hos dem jeg køber mere..


Du kan få en kompensation så du kan modtage Mpeg4 - det vil sige købe en boks.

Du er klar over at langt de fleste forretninger yder "sælgerservice" på El-gigant-nivau? Og dem der yder høj service ofte har et mere begrænset udvalg og højere priser?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 17:09
Hmm ja, måske det er løsningen,, er snart lidt varm på en nyt smart tv, men vil ikke købe før der er en afslutning på den verserende sag, og svarer de ikke mere igen, så er det ikke hos dem jeg køber mere..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 12:21
Hos El giganten kan du være sikker på at komme hjem med den vare der har den største avance.
 
Om de sælger bananer eller elektronik bekymrer ikke deres sælgere.
 
Kun hvad de kan få solgt af ekstra forsikringer.
 
Køb en DVB-T2 boks og glem El giganten.
 
Fremover kan du som forbruger vælge at handle et andet sted.SmileSmileSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu