|
Ny bærbar til kæresten |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Maj-2012 kl. 14:50 |
|
Min kæreste mangler en ny bærbær.
Det skal være en bærbar for at den ikke skal stå fremme i hjemmet(plads) og ikke fordi den skal frem og tilbage mellem skole og hjem osv.
Hun skal bruge en der starter hurtigt, er stabil og til en fornuftig pris, da den kun bruges til lidt web, netbank og udskrift fra word og adobe.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så er det vel en netbook til ca. kr. 2000 i Bilka eller Elgiganten hun skal gå efter.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
|
Jeg vil foreslå én af disse. ASUS er stabile. Og de har InstantOn, så den er meget hurtig i gang, hvis den ikke har været lukket helt ned. Desuden er der Microsoft Office 2010 Starter med, som er gratis. En bekendt har lige købt en ASUS X54C 15.6" med 4 GB ram og Intel Celeron 1.6 GHz for 3200 kr. Den skal bruges til det samme som din kærestes, og jeg synes den virker udmærket til det brug. InstantOn er meget hurtigt.
Redigeret af Brixen - 30-Maj-2012 kl. 15:17 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 6683 |
|
Nej, ikke en Netbook. Hellere en af de billige ASUS til ca. 3000 kr. Netbooks er altså langsomme. Det er denne her jeg mener:
Redigeret af Brixen - 30-Maj-2012 kl. 15:15 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
min fejl, skal have 14 - 15 " skærm. glemte jeg at oplyse. Hun er ved at få spat af den 10" hun har.
|
||
![]() |
||
|
15,6" er den mest økonomiske at købe. Hvad med prisen? 3000 kr. - eller op til 6000 kr.
Den jeg linker til er 15,6" og vejer 2,6 kg. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Prisen omkring 3 er fin, gerne billigere uden at gå for vildt på kompromis. NetBook er no go og 14,6 er også fint. Som sagt en stationærbærbar
|
||
![]() |
||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
|
Prøv at se om du kan finde en 15,6" med 7200 rpm harddisk. Dem med 5200/5400 rpm er ret lang tid om at starte op, kan se at hurtig starttid var et krav.
De koster en smule mere, men den lille ekstraudgift er efter min mening givet godt ud. Denne kunne være et bud: |
||
![]() |
||
|
hvad nu hvis: man dropper ideen med en bærbar, men i stedet kigger efter en lille smart stationær, som kan afløse min a.c ryan mini.
Den skal være lydløs, min ps3 fat larmer for meget til jeg gider se film på den, lydløs er et must.
Hvad skal jeg ellers kigge efter, overvejer om det kunne være en mulighed og så med plex eller xbmc eller lignende.
Hvad retning skal man kigge efter for at finde sådan en maskine.
|
||
![]() |
||
|
evt bare med linux som styresystem, hvis bare det er lækkert og nemt.
|
||
![]() |
||
|
14,5" starter ved 6.307 kr. Det er kun HP Envy i den størrelse på EDBpriser. Men de har så også hurtigere harddisk på 7200 omdr./min. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Genoptager lige tråden en gang. Hvilken type af processor skal man kigge efter i dag. Er i3 fint nok eller skal man op i i5. Kan man få amd processorer som er fine nok til bærbar eller? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |