|
Kan engangskamera fremkaldes digital? |
Besvar |
Forfatter | |
ridderen
Bruger Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juni-2012 kl. 13:33 |
HEJ REC
Jeg fandt lige en 5 år gammel engangkamera, som vi har fået fyret af til den seneste fest, spørgsmålet er så nu, om den kan fremkaldes digital istedet for jeg får dem i fysiks form ? så kan billeder suppleres med dem fra digital kameraret, i en mappe. og hvad pris leje vil dte ligge i ? jeg har søgt google rundt og synes ikke lige jeg kan finde noget. på forhånd tak. mvh Ridderen
|
|
sodaha
Super bruger Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.click.dk/analog-billedfremkaldelse
Her kan du få dem leveret på en CD-rom |
|
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke fremkaldte film har vist en begrænset levetid. Står der dato på camera?
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis billederne efter fremkaldelse ikke ser så godt ud, så KAN det jo rettes til en vis grad i et billedbehandlingsprogram.
Men normalt så skal filmen helst fremkaldes hurtigst muligt efter at sidste billede er taget.
5 år kan MÅSKE gå, men måske kan nogle af billederne gøre sig godt i Sort/Hvid, fordi farverne holder ikke så godt når filmen har været opbevaret ufremkaldt i længere tid. Her kan du se, hvordan det gik med en farvefilm, som havde ligget i kameraet i mere end 5 år: http://theplanet.dk/mnn/Galleri+Espio.php Men det ser nu ikke så slemt ud i Sort/Hvid, vel?
De blev ændret til Sort/Hvid i et billedbehandlingsprogram.
Redigeret af turbo2 - 03-Juni-2012 kl. 14:20 |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
For nogle år siden kunne man hos bl.a. Føtex for en digital kopi af sin 35mm film på en CD når man skulle ahve den fremkaldt. Om man stadig kan det er ikke godt at vide. Og jeg mener heller ikke at opløsningen var specielt god.
|
|
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan i hvertfald stadig få sine film fremkaldt ved at indlevere dem i Kvickly - dog får man papirbilleder med, disse kan IKKE fravælges. vælger du at gå i Kvickly, så husk altså at sætte kryds ud for CD ROM.
|
|
ridderen
Bruger Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tak for alle svar..
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |