recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ca. 4000 bevilget - Hvilken Android tablet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ca. 4000 bevilget - Hvilken Android tablet

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Ang. begrænsningen må du ikke glemme Androids elendige opdaterings begrænsning! Ligeså snart producenten har lavet et nyt produkt, kan du godt glemme alt om opdateringer til dit produkt. 



Undersøg lige om din påstand holder vand.... ( det gør den ikke).


.....
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 02:22
Huh, nåede at sælge min ASUS TF101 inden jeg smadrede den i bare arrigskab. Den blev ikke rootet, hvilket måske kunne gøre en forskel. Men selv med ICS 4.03 hakkede den i browseren, så jeg var ved at blive sindssyg. Selv med en 30 mb forbindelse. Jeg kan heller ikke li æble-dynastiet, men det er desværre det  eneste der kører perfekt.
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 21:28
Har bestemt heller ikke fortrudt min Transformer Prime. Er netop hjemvendt fra Tyrkiet, hvor det blev til filmvisning ombord på flyveren ( har et 32 gb microsd kort i ) og en enkelt bog ved poolen :-)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 21:34
Jeg kan også varmt anbefale Asus Eee Pad Transformer. Har haft både en TF101 og har nu en Prime TF201.

Det er en lækker maskine med taststur, hvis man får behov for det, og med mulighed for at sætte 96 Gb lagerplads i den (32 Gb MicroSD i skærmen og 64 Gb SD i docking station/keyboard).

Og så - som sagt - kan man koble ekstern HDD på USB-porten.

Redigeret af HeartWare - 10-Juni-2012 kl. 01:16
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 19:02
Du skal købe dig en Samsung Galaxy Tab 2. Den er super lækker og kører lige så flydende som en iPad. Jeg har stået og leget med en til et arrangement hvor samsung havde dem med - det er helt sikkert den jeg ville vælge hvis jeg selv stod og skulle have en Android Tablet. :)
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 16:24
Kan kun anbefale TF201pga. dock/tastatur. Lækkert med ekstra batteri som forlænger tiden betragteligt samt muligheden for at tilslutte "stor" usb-harddisk. Har ikke fortrudt det lidt dyrere køb!
Til top
B66129 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B66129 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 10:47
Asus Transformer Prime, ligger nok lidt over budgettet hvis du skal have den med dock"keyboard" http://www.asus.dk/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_Prime_TF201/ ,  mener den rammer lige omkring 5000K for tablet OG dock"keyboard"

Redigeret af B66129 - 08-Juni-2012 kl. 11:23
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

 
7" er bare ALT for lille .
En størrele og vægt a-la A4 formatet  - på en OLED baseret skærm lyder som det optimale i mn fremtidige verden.Indtil da, minimum 10" . .
Ja, jeg har det jo så stik modsat. Hvis en tablet alligevel er stort set lige så stor som en laptop, vil jeg hellere slæbe rundt på laptoppen, som kan så meget mere.

Derfor har jeg valgt en 7" Android, som en handy løsning, der kan mere end mobilen, men fylder mindre end iPad og laptops.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 23:55
Jeg var også forudindtaget mod Ipad/Apple . Men efter et par måneder må jeg erkende at 95% af forbruget på min Ipad er endt ud  i netsurfing  , hvor den har taget fuldstændig over .Og lige der er der jo ingen begrænsninger ( flash  øhh - no problemas. . )

7" er bare ALT for lille .
En størrele og vægt a-la A4 formatet  - på en OLED baseret skærm lyder som det optimale i mn fremtidige verden.Indtil da, minimum 10" . .


Redigeret af Lennon - 07-Juni-2012 kl. 23:57
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 20:59
Jeg har lige købt en Huawei Mediapad 7" 8Gb og 3G, til at have med på ferien.

Den tager MicroSD og har 3G. Så du smider et 32Gb microsd med film i (den æder de fleste formater), supplér med et simkort, hvis du også vil på nettet på ferien.

Det er dejligt nemt at overføre film/musik, bare sæt til pc via USB og kopier over, eller sæt microSD i kortlæser.

Meget stabil konstruktion i Aluminium, skærmen er super flot 1280x800 IPS (217ppt det er bedre end iPad2). ICE cream sandwich kan hentes hos huawei. Efter opgradering til ICS kan den også bruges til telefon/sms. Virker meget smooth og hurtigere end vores Galaxy Tab 10.1.

7" er et dejligt format.

Pris 1.799 hos Elgiganten - det er en ok pris efter min mening.

PS: Huawei har ikke så mange customiseringer til Android hvorfor opgraderingerne kommer hurtigere.
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 19:20
Ang. begrænsningen må du ikke glemme Androids elendige opdaterings begrænsning! Ligeså snart producenten har lavet et nyt produkt, kan du godt glemme alt om opdateringer til dit produkt. 

Så hvis du skal bruge den i mere en ét enkelt år, vinder Apple stort på dette punkt! Bevares bare fordi, der ikke er opdateringer, kan den selvfølgelig det, som den altid har kunnet, men du er begrænset til det!

Omvendt kan en Ipad jail-breakes, og så er du fri af Apples begrænsninger.

Android tablets har dog mulighed for at udvide hukommelsen med et micro-sd kort, og så er der plads til filmene til ungerne... Denne option savner jeg på min iPad.

/Bitnissen

iPad2 16GB Wifi
Samsung Galaxy S 1
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2012 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

Hej Klaus
 
Jeg har skam kigget på Apples produkter af flere omgange, men jeg finder dem for begrænsene. Jeg vil rigtig gerne selv have kontrol med hvad jeg bruger min Tablet til. Jeg føler også man får mere for pengene med en Android tablet ift. en iPad, men det kan være at følelsen er falsk. Når det så er sagt, er Apples produkter meget attraktive designmæssigt, men jeg finder ikke forskellen så stor i dag. Planen er at min tablet skal fyldes med film, og med på ferie, så der er lidt til ungerne. Også her virker det som om at Android tabletten er mere flexibel. Derfor er valget faldet på en sådan.
 
Spørgsmålet er bare hvilken en det skal være??
 
 
Du skal jo nok alligevel have konverteret dine film, hvis de skal være på en tablet. Medmindre du gider rende rundt med en USB disk. Det er jo begrænset hvor meget plads der er på en tablet.

Jeg har ingen bud på hvilken Android tablet du skal gå efter, det kommer helt an på hvordan du prioterere. Om spec er vigtige, er design vigtigt osv.

Kan kun anbefale en tablet, den bliver let den mest brugte maskine i huset. Sådan har det været hos os.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu