recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lipsync på TV2 HD (Viasat sat.)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lipsync på TV2 HD (Viasat sat.)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lipsync på TV2 HD (Viasat sat.)
    Sendt: 11-Juni-2012 kl. 12:21
Dette omhandler TV2 HD på Viasat parabol.

Jeg må indrømme jeg ikke for alvor har interesseret mig for TV2 HD, men nu skal jeg da se fodbold, men... Lyd og billede passer ikke 100% sammen og specielt studieindslagene er til at blive vanvittig af. Jeg kan ikke helt afgøre om lyden er for-eller bagud, men den er ikke synkron.

Det eneste andet jeg har set på TV2 HD er Lie to Me søndag aften og jeg har altid haft en fornemmelse af at det ikke var helt rigtigt. Det er dog intet i mod deres EM studie.

Jeg har ikke problemet på de andre HD kanaler - er det TV2 eller Viasat jeg skal sætte på sagen?


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 12:41
Du kan kigge efter om de først bevæger læberne _efter_ der kommer lyd. Sådan er det nemlig som regel, og det går man ind i recieverens delay/lip-sync og indstiller forsinkelsen af lyden i millisek.
 
Nogle boxe har også muligheden, f.eks. min Triax 405 DVB-T
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 13:29
Ja, men så stiller jeg jo det globalt over alle kanaler og så ryger det ud af sync på f.eks. filmkanalerne.

Men jeg må indrømme jeg ikke har kigget på min Pace boks kan stille det individuelt pr. kanal. Det vil jeg kigge efter i aften Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Mikkel.C Mikkel.C skrev:

Ja, men så stiller jeg jo det globalt over alle kanaler og så ryger det ud af sync på f.eks. filmkanalerne.

Men jeg må indrømme jeg ikke har kigget på min Pace boks kan stille det individuelt pr. kanal. Det vil jeg kigge efter i aften Smile
Ja det problem har jeg også med min DVB-T box, så der kører jeg med et gennemsnit. I det hele taget kan man lige så godt vænne sig til fænomenet - det er jo ofte på nyhederne at lip sync ikke er til stede på indslagene, og det er billedformatet heller ikke.
 
Men med BD er det muligt at indstille 100 % korrekt, og det er så hvad jeg nøjes med.
Til top
Mikkel.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 09:13
En hurtig update. Jeg tror det har være min Pace boks der var træt. Jeg eksperimenterede så meget med lydforsinkelsen at den gik ned. Efter en reboot af boksen er den mega forsinkelse på TV2HD forsvundet og er nu tilbage til der hvor det føles som om der er noget galt, men jeg kan ikke helt sætte min finger på det.

Kan det være fordi det er noget opskaleret lyd fra 2.0->5.1 at det virker lidt forkert? Eller sender de i 5.1?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu