recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af DMR-E95 - slut.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af DMR-E95 - slut.

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 00:40

Jeg kunne godt tænkes at være med på en 95'er til 6.999 kr.

Jeg undrer mig dog over hvorfor Panasonic DMR-E 100 holder sin pris så godt, at den nu faktisk koster mere end 95'eren?

Er det mig den er helt gal med, eller er 95'eren ikke lige så god eller bedre end 100'eren på alle punkter? Og er der i det hele taget punkter hvor 100'eren er bedre end 95'eren?

Hvor mange er med på det fælles indkøb og hvor længe skal man evt. vente før det kan blive til noget?

På forhånd tak!

Til top
MMJ741 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2004
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 00:46
Hvis vi kan få den ned i 6.999 er jeg efter alt at dømme også med
Til top
s1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 03:29

Lyder som en fin pris på en et glimrende stykke elektronik. Problemet er nok at jeg (som mange andre) ikke helt kan overskue hvor sej maskinen egentlig er - eller vigtigere hvad den mangler.

Var det ikke en fantastisk idé at lave en anmeldelse på maskinen, så man har en god idé om hvad man køber. Håber drengene fra recordere.dk kommer forbi denne tråd og tilfældigvis kunne komme med lidt gode objektive råd.

Det må I (recordere.dk) gerne opfatte som en stor ros til jeres øvrige anmeldelser.

Til top
s1000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 03:56

Burde denne tråd i øvrigt ikke flyttes til Fællesindkøb, så de ligger lidt samlet?

Nu bliver man pludselig også lidt varm på JVC'en - nu bliver det rigtig svært...

Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 11:53

God idé - men rækkefølgen er efter min mening lidt forkert. Når vi har erfaret en god anmeldelse af maskinen, synes jeg det er helt ok, og jeg vil selv være en mulig køber. Men så længe der ikke foreligger tests af maskinen, er der ikke den store interesse fra min side. Tænk hvis nu JVC eller Panasonic har ændret ved / sparet noget på de nye modeller, som brugerene ikke synes om - det ville da være ærgeligt.

Men kort sagt: idéen er brandgod - timingen er blot forkert!
- men fordi jeg har den holdning, skal andre da bestemt ikke afholde sig fra at melde sig på listen, hvis de uforbeholdent synes om idéen.

-------------------------------
Websurfer

 



Redigeret af Websurfer11
Til top
Websurfer11 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 12:37

 

Jeg tror man overtolker lidt for meget på den umiddelbart mindre interesse på Panasonic DMR-E95 i forhold til JVC DR-MH30.

Det kunne jo også tænkes, at de potentielle købere af en dvd-recorder straks hoppede med på vognen, da JVC-recorderens pris blev dumpet.
Kommer der flere tilbud vil efterspørgslen ikke stige tilsvarende, fordi de, der har gået i overvejelser omkring køb, netop har købt nu.
Ang. kvalitet og performance på dvd-recordere tror jeg da nok, at Panasonic kan følge med JVC - men det kan så give anledning til en hel anden diskussion.

------------------------
Websurfer

 

 

 



Redigeret af Websurfer11
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 13:52

DMR-E95 har PCMCIA indgang, ikke?

dvs. den kan kobles på trådløst netværk og der dermed kan overføres filer fra PC. er det korrekt forstået? og kan der overføres begge veje?

absolut en fordel ift. JVC´en der også er på fælles indkøbsliste!

Auri

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 14:15

Hej Auri

Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

DMR-E95 har PCMCIA indgang, ikke?  dvs. den kan kobles på trådløst netværk og der dermed kan overføres filer fra PC. er det korrekt forstået? og kan der overføres begge veje?

Nej, den har kortlæser for memory cards. Så man kan se fotos fra digital kamera.

Der er ingen mulighed for netværk eller anden PC-link.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 14:25

Hej Websurfer

Oprindeligt skrevet af Websurfer11 Websurfer11 skrev:

Men kort sagt: idéen er brandgod - timingen er blot forkert!

Tja, omvendt tror jeg at et fællesindkøb af denne størrelsesorden kun kan lade sig gøre med denne timing - altså her før modellen kommer på markedet. Om 4 måneder ville der ikke være den samme vilje fra jer, forhandlerne og JVC til at få dette op og stå. Der ville ikke være den samme grad af entusiasme fra alle sider.

Men jeg kan da sagtens forstå dig og andre, som mere forsigtigt siger at i ikke tør købe en ny model. Men kun en model som har nogle måneder på bagen, så reaktionerne er kendt og der måske er kommet et par anmeldelser af den. Omvendt, så er det jo heller ikke helt forkert hvad nogen skriver: At du får MH30 så billigt at du næppe har noget at tabe. Hvis du ikke syntes om den, kan den formentlig sælges videre uden tab.

JVC modellerne før MH20+MH30, de rene DVD-optagere DR-M1 og DR-M10 har et godt ry. Det samme har Panasonic (hvis de dog bare kunne se at give os en bedre timer!), Pioneer og Sony m.fl. Man køber ikke katten i sækken, ved at forudbestille nogen af de mærker.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 14:31

Hej MMJ

Oprindeligt skrevet af MMJ741 MMJ741 skrev:

Jeg undrer mig dog over hvorfor Panasonic DMR-E 100 holder sin pris så godt, at den nu faktisk koster mere end 95'eren?

Er det mig den er helt gal med, eller er 95'eren ikke lige så god eller bedre end 100'eren på alle punkter? Og er der i det hele taget punkter hvor 100'eren er bedre end 95'eren?

Det kunne tænkes at E100 holdt prisen, fordi E95 ikke er på markedet endnu.

Det kunne også tænkes at E100 holdt prisen, fordi det stadig efter E95 er introduceret, vil være top-modellen. Altså den model hvor der er kælet mest for kvaliteten i de små detaljer.

Hvis E95 ikke er bedre end E85, så er E100 stadig det bedste køb hvis kvalitet vægtes højere end features.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 14:44

På godpris.dk står der at DMR-E95 har PC-kort! og desuden SD-kort indgang!

Hvad vil det så sige hvis det ikke er PCMCIA indgang?

Er der nogle recordere i dette prisleje der har PCMCIA el. skal man vente på DMR-E500H for at få denne feature?

 

AURI

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2004 kl. 15:16

Oprindeligt skrevet af s1000 s1000 skrev:

Var det ikke en fantastisk idé at lave en anmeldelse på maskinen, så man har en god idé om hvad man køber. Håber drengene fra recordere.dk kommer forbi denne tråd og tilfældigvis kunne komme med lidt gode objektive råd.

Panasonic DMR-E95 er grundlæggende som en E85, med en større harddisk (160GB), DV-indgang (for digitalt videokamera) og kortlæser for memory cards (SD-card/PC-card) som giver adgang til at se fotos på TV'et via den.

Der er ingen grundlæggende forskelle imellem E85 og E95, så anmeldelsen af E85 kan bruges til at vurdere køb af E95 også.

Vi vil såmen gerne anmelde E95 også, men dels kan vi næppe skaffe et eksemplar af den lige nu, og så er der også så mange andre modeller vi gerne vil anmelde. JVC's og Pioneers nye modeller f.eks.

Oprindeligt skrevet af s1000 s1000 skrev:

Det må I (recordere.dk) gerne opfatte som en stor ros til jeres øvrige anmeldelser.

Tak for roserne, på hele holdets vegne! Smile

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu