recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nagash' Stuebio og andet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nagash' Stuebio og andet.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 03:47
Jeg har skam ikke rigtig brug for de andre funktioner PS3'en har, da jeg netop har HTPC og ripper mine blu-rays på min server.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 14:33
Okay, ja så er der jo unægteligt ikke meget fidus i det;)

Noget helt andet, hvad er dit "motiv" for at købe BeoLab? Er det lyden? Designet, eller en kombination?

Antager det som sådan er ligegyldigt for dig de er aktive, da du jo alligevel har en ekstern DSP, og derfor ikke sparer en enhed, som jeg kommer til, givet jeg køber aktive højttalere;)

Det ville være nice hvis man kunne få en DSP der kunne køre på HDMI med ARC, og så havde indbygget trigger, og bare var en lilel boks der kunne skjules.
Så ville man kunne opnå det som er indbygget i Bang & Olufsen og Loewe på alle TV:)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2012 kl. 21:00
Det må være kombinationen. For de ville være løgn, hvis ikke udseendet havde noget at sige. Men ser man lige bort fra de små modeller som Beolab 6/8000, 3 og 4, så lyder de jo også godt. Igen, det er en smagssag, men jeg synes de klarer sig ret godt. Især fordi deres opbygning med en forstærker til hver frekvensområde, giver en bedre kontrol over bassen. Noget som jeg netop også mener, der er meget vigtigt i min genre.
Så jo, at de er aktive er faktisk en meget vigtig detalje for mig, men det er jo netop på grund af det aktive delefilter. Min forstærker har også en 12v trigger, så de kan tænde og slukke sammen det øvrige system.

Det tætteste man kan komme det du snakker om, må jo være en surround processor, eller en forforstærker, som det også hedder. Men de er sgu dyre og fylder bestemt ikke mindre, end en ægte forstærker.

Men når den tid kommer, så bliver forstærkeren og HTPC'en også gemt af vejen, så skal der simpelthen ikke være et tv-bord foran tv'et mere.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 11:59
Jeg er helt enig, dog vil jeg sige at BeoLab 3, i samspil med en BeoLab2 er et fantastisk setup hvis plads er et problem, stadig god lyd, omend der mangler lidt i nogle frekvensområder.
BeoLab 4 er klart underpowered, men en fin køkkenhøjttaler;)
BeoLab 6000 og 8000 har jeg faktisk aldrig hørt, som dem kan jeg ikke udtale mig om.

Det var lidt det jeg mente, ville være fedt hvis der var nogle lavet en DSP/processor, som ikke fyldte som et hifi komponent, og ikke havde al mulig elektronik til level adjust, source select osv.
Selve elektronik kan jo klares med ganske få komponenter, og behøver ikek at fylde ret meget.
Så kunne man måske have en OSD menu til lige et lave gain kontrol, justere siddeafstand osv.
På den måde kunne du skjule boksen i en sokkel eksempelvis, eller på bagsiden af dit fjernsyn, og have et system der fungerede ala B&O.

Præcis! Er nøjagtig sådan jeg har det, lige nu har jeg et 40" AlfaView, der står på et de der røde IKEA metalskabe, med PS3, AppleTV 1st gen med OpenELEC flashet til, HDMI-switch, Gigabit switch, controllere osv.

Med mit nys fjernsyn er planen blot at have det stående på mtorfoden, og så have et skab ved siden af min sofa, med alt elektronikken i, og så løber HDMI og IR-repeater kabler hen til TV'et bag sofaen.

Tager lige et billede af mit nuværende setup på et tidspunk, og hvordan det kommer til at se ud efter, til sammenligning, giver lidt mere mening;)

Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2012 kl. 17:24
Det var nu egentlig heller ikke for at jeg har noget imod de omtalte Beolab'er. Jeg ville bare aldrig bruge dem som fronthøjttalere i et surround setup, eller som stereopar i et rigtig stereo setup. Som køkken/badeværelse/soveværesle/ekstraværelse/etc. no problem. Jeg kan bare ikke bruge et sæt højttalere, der ikke kan spille tilfredsstillende bas på egen hånd, i et hovedsetup. Jeg har konsekvent noget imod musik med subwoofer. Men det er nok igen det her med kontrolleret bas til metal :)

Jeg har dog ikke helt besluttet mig for, hvilke Beolab der kommer til at pryde fronten i mit system endnu. Der er mange overvejelser at tage med. Men bagkanalerne bliver nok prydet af Beolab 4000, og center bliver nok Beolab 10 eller måske 7-4. Hvis det bliver en BEO-sub, så bliver der 2'eren med sikkerhed, da jeg synes 11'eren er desideret GRIM! :D

Men ja, tag da lige et billede. Kunne være sjovt at se før/efter :)
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 21:32
Det forstår jeg skam udemærket:)

Well, du har jo udelukket de fleste, så der er vel kun BeoLab 5, BeoLab 9 og Penta tilbage?;)
Jeg synes 11'eren er rigtig flot, og kunne sagtens forestille mig den som bund til et sæt 8000 i et køkken/alrum, foyer eller lignende:)

Will do, bliver én af de kommende dage, så kommer der også lige et billede af mit kontorhjørne af stuen, og min DVD reol i soveværelset;)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 08:17
Hehe, ja enhver sin smag. Den 11'er har bare aldrig vundet min interesse. Ud over dem du nævner, er der også Beolab 1. Det ligner mest af alt om en forvokset 6000.
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 13:30
BeoLab 1 er også et godt bud, men de kommer sjældent til salg.
Har godt nok lige været et sæt på Lauritz.com, og ellers er der et sæt hos bbuy.dk, men de er bordeaux!:O

Men de spille væsentligt bedre og mere fyldigt end 6000, ligger lunt imellem Penta Mk III og BeoLab 9 i kvalitet og fylde:-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 15:28
Der er faktisk en hel stribe af dem på dba nu, og synes egentlig aldrig jeg har haft svær ved at finde nogle. Men jeg kan dog ikke huske lyden på dem. Jeg hørte dem hjemme ved noget svigerfamilie, da de lige var kommet i 2000, så jeg skal lige finde en der har dem, så jeg kan få lyttet til dem, med noget heavy :) Jeg har jo sjovt nok ikke lige samme svigerfamilie, som jeg havde da jeg var 18..
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 21:38
Mente også mere de var ssvære at finde hos forhandlere, tog ikke rigtig stilling til brugt situationen på dba:)

Well, det er vel ikke en selvfølge?:)

For the record, i 2000 fyldte jeg 11, you do the math;-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 21:41
Fik du forresten lyttet til min liste? Synes det er spændende at høre om du fandt noget du ikke har hørt før?:-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af sirgadget sirgadget skrev:

Mente også mere de var ssvære at finde hos forhandlere, tog ikke rigtig stilling til brugt situationen på dba:)

Well, det er vel ikke en selvfølge?:)

For the record, i 2000 fyldte jeg 11, you do the math;-)

Nej, det er ikke nødvendigvis en selvfølge, men jeg har vist skiftet et par gange siden.

Men ang. højttalere, så kigger jeg altid brugt først, fordi man får mest for pengene den vej. Og lige netop Beolab 1 er gået ud af produktion, så der er ikke så meget andet at gøre.

Har ikke fået lyttet til den endnu, men skal lige få det gjort i aften, når jeg får sendt truntebarnet i seng. (Ja altså min kæreste) :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu