recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling søges - støjreducerende høretelefoner
    Sendt: 21-Juni-2012 kl. 12:12

Hej alle sammen,

Jeg er på udkig efter nogle aktive, støjreducerende høretelefoner (noice cancellation).

De skal bruges på stor-rumskontor, samt på flyrejser.

De vil primært skulle afspille musik fra en iPhone, men til tider også fra en bærbar computer. Jeg 

Jeg hører mange forskellige former for musik, men primært RnB, Hip-Hop, House, Klassisk musik og trance. Det er derfor et krav at høretelefonerne har en kraftig, dyb bas – uden den bliver upræcis eller mudret.

Det er en fordel, men ikke et krav, at jeg kan styre volumen og foretage opkald med høretelefonerne.

Jeg har kigget på følgende:

 - Bose QuietComfort 15 (klassikeren inde for støjreduktion)

 - Studio Beats by Dr. Dre (slår sig på at have en god bas, plus Control Talk)

 - AKG K 490 NC (kender jeg ikke så meget til...)

Hvad er Jeres vurdering – er der nogle oplagte kandidater som jeg glemmer?

Kender I et sted i København eller Nordsjælland, som fører ovenstående høretelefoner, og hvor man kan prøve dem og sammenligne lyden?

Jeg vil give op til 2.500-3.000 kr.

 

Håber I kan hjælpe og vil dele nogle erfaringer!

Vh Henrik

Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 08:07
jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.
de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tæt
på perfekt. Bassen er også rigtig god.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.
de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tæt
på perfekt. Bassen er også rigtig god.

Tak for info.

Har du hørt dem op imod nogle af de andre jeg nævner? 
Har du evt. erfaringer med andre støjreducerende høretelefoner?
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af dynrambo dynrambo skrev:

Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

jeg har et par Bose QuietComfort 15 og dem kan jeg klart anbefale.
de er simbelthen suveræne når det gælder støjreduction og pasformen er tæt
på perfekt. Bassen er også rigtig god.

Tak for info.

Har du hørt dem op imod nogle af de andre jeg nævner? 
Har du evt. erfaringer med andre støjreducerende høretelefoner?
Nej det har jeg ikke,men jeg har hørt  at Bose skulle havde den bedste
støjreduction.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
kobski Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kobski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 10:30
Jeg har selv prøvet Bose QuietComfort 15 og måtte tage dem af et par gange fordi oplevelsen når man tager dem på bare er så fed - fuldkommen stilhed! Eller i hvert fald for susen og den slags støj, for tale kan man stadigvæk høre noget af.

Med hensyn til konkurrenter, så har jeg læst flere steder at Bose er i en klasse for sig selv, når det gælder støjreduktion.

Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 13:24
Boses støjreduktion er rigtig fedt, men kun til støj der er tilnærmelsesvis stationær. 

Har testet dem på arbejde, og der synes jeg at et par lukkede hovedtelefoner kan fungere næsten lige så godt (jeg har et par Sennheiser 280 Pro).
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Boses støjreduktion er rigtig fedt, men kun til støj der er tilnærmelsesvis stationær. 

Har testet dem på arbejde, og der synes jeg at et par lukkede hovedtelefoner kan fungere næsten lige så godt (jeg har et par Sennheiser 280 Pro).

Tak for info!
Forstyrrer det musikken hvis man sidder i "ikke-stationær" støj (noget af musikken bliver maskeret eller lignende)?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 14:00
Kan også kun anbefale et sæt lukkede der isolerer godt i stedet for noise cancellation, da det har en tendens til at dræbe dynamikken samt kun virker effektivt på monoton støj.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Kan også kun anbefale et sæt lukkede der isolerer godt i stedet for noise cancellation, da det har en tendens til at dræbe dynamikken samt kun virker effektivt på monoton støj.
De lukkede er ikke rare at have på i længere tid.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 15:21
Hvis lukkede i større grad tilfredsstiller mit behov, kan I da anbefale nogle gode lukkede høretelefoner, som passer godt til den musik som jeg hører, samt lyder godt når de drives af en iPhone?
Umiddelbart er der flere der anbefaler Denon D2000 (tror jeg nok den hedder). Kender i den eller er der andre som man bør kigge på?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

De lukkede er ikke rare at have på i længere tid.

Det var noget af en generalisering. Det kommer meget an på personen samt bøfferne, ligesom jeg godt kan lide lam mens andre ikke kan fordrage det, men jeg kan ikke lide lam der smager af uld.

Oprindeligt skrevet af dynrambo dynrambo skrev:

Hvis lukkede i større grad tilfredsstiller mit behov, kan I da anbefale nogle gode lukkede høretelefoner, som passer godt til den musik som jeg hører, samt lyder godt når de drives af en iPhone?
Umiddelbart er der flere der anbefaler Denon D2000 (tror jeg nok den hedder). Kender i den eller er der andre som man bør kigge på?

Det syntes jeg du skal prøve at lytte dig frem til. Kan anbefale at smutte i HFK samt 4sound, hvor du kan teste deres sortiment. Overvej også at se om du kan lytte Audio-Technica ATH-M60, jeg har ikke hørt den men den roses rigtig mange steder.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

De lukkede er ikke rare at have på i længere tid.

Det var noget af en generalisering. Det kommer meget an på personen samt bøfferne, ligesom jeg godt kan lide lam mens andre ikke kan fordrage det, men jeg kan ikke lide lam der smager af uld.

[QUOTE 

det har nu ikke så meget at gøre om man kan lide lam.
de lukkede er ikke rare at havde på i længere tid uanset personen.
 


Redigeret af keldp - 23-Juni-2012 kl. 16:05
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu