recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skolecomputer til fornuftig pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skolecomputer til fornuftig pris

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skolecomputer til fornuftig pris
    Sendt: 07-Juli-2012 kl. 01:18
jeg står og skal bruge en ny computer til mit studie, nu hvor jeg har været en klovn at ødelægge min nuværende. Så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
Den skal helst opfylde følgende:

  • Kunne holde 5+ timer strøm.
  • Være 11-13" stor.
  • Kunne bruges til at surfe og utube.
  • Kunne bruges til at skrive opgaver på.

Hvad jeg kan forstå på folk, så er de helt små, billige computere ikke værd at købe, da man i sidste ende alligevel kommer til at bande over deres uduelige multitasking evner, så derfor søger jeg altså som sagt efter en computer der også er i stand til at kunne surfe og sådan lidt, uden at det er en belastning.

Prisen er ikke fastlagt, men bare 'fornuftig' - dvs ikke en Macbook Air eller tilsvarende. Helst vil jeg have så billig en computer så mulig, da jeg har en tendens til at behandle dem lidt dårligt, omvendt har jeg nogle krav der godt må dækkesLOL

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 07:34
Køb en 3 års all risk garanti sammen med den næste.   

Alle nuværende bærebar pc opfylder dinne krav. Dog det med strømmen kommer til at være et problem.


Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 09:56
Her er nogle ASUS. Jeg synes ASUS har et godt ry i øjeblikket, og kender også flere der har købt en af dem.

Her er nogle at vælge imellem:

Og U36SG er kun 19 mm tyk, og med Intel i5 cpu:


Redigeret af Brixen - 07-Juli-2012 kl. 10:01
Venlig hilsen
KB
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 19:14

ASUS U32U RX007V til 3400kr kunne nemt blive det jeg søger efter. :)

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ASUS U32U RX007V til 3400kr kunne nemt blive det jeg søger efter. :)


Den ser egentlig ok ud, men jeg ved ikke hvordan AMD er i forhold til Intel.

http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/U32U/#specifications

Asus siger 10 timers batteri, så mon ikke den holder en dag på studiet. Og der står at den har InstantOn. Det virker udmærket, dvs. den starter på et par sekunder, fordi den ikke er helt slukket, når man klapper låget i. Jeg kender det fra en ASUS med Intel Celeron cpu, som er det langsomste man kan få. Det er måske derfor man har lavet InstantOn, men det virker.






Redigeret af Brixen - 08-Juli-2012 kl. 19:48
Venlig hilsen
KB
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ASUS U32U RX007V til 3400kr kunne nemt blive det jeg søger efter. :)


Hvis dine behov virkelig er som du beskriver, altså ikke noget med gaming eller Photoshop eller noget, så tror jeg at den er fin til dine behov.

I budgetbærbar klassen får du ikke strålende performance og lang batterilevetid. Det er simpelthen umuligt til prisen. Men dine behov for lidt Office-pakke arbejde og internetsurf skulle gerne kunne dækkes med den Asus.


Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ASUS U32U RX007V til 3400kr kunne nemt blive det jeg søger efter. :)


Efter min mening er den her et bedre køb;


Bedre cpu, grafikkort og større harddisk. 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

ASUS U32U RX007V til 3400kr kunne nemt blive det jeg søger efter. :)


Hvis dine behov virkelig er som du beskriver, altså ikke noget med gaming eller Photoshop eller noget, så tror jeg at den er fin til dine behov.

I budgetbærbar klassen får du ikke strålende performance og lang batterilevetid. Det er simpelthen umuligt til prisen. Men dine behov for lidt Office-pakke arbejde og internetsurf skulle gerne kunne dækkes med den Asus.




Den skal udelukkende kun bruges i skolen og da jeg er i gang med at læse til fysioterapeut har jeg ikke brug for en computer der kan klare krævende billedbehandlingsprogram(mer). Jeg har desuden en stationær gaming-computer.

Hvis computeren kan holde 4-5 timer ville det være fint nok. Smile
Til top
Doghead Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Danamrk
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doghead Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2012 kl. 21:42
Øh er der nogen grund til at den er ny. Du kan faktisk få en professionel Lenovo x61 maskine med portreplikator og ekstra skærm. for en fornuftig penge. X modellerne er små og ret fede, og så har de en titanium ramme så de kan tåle ret meget.
 
Men se her, der er også andre modeller til fornuftige priser.
 
 
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 12:42
Jeg er åben overfor alle foreslag. Jeg kan se at man kan få den der X61s model til 2300kr og der medfølger dvd til OS - er der også et drev i computeren?. Det er ret fristende.

hvordan plejer IBM computere at være mht forudinstallerede programmer? Min nuværende asus har brutalt mange ligegyldige programmer og andet ubrugeligt, som genveje til ebay, på skrivebordet.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Jeg er åben overfor alle foreslag. Jeg kan se at man kan få den der X61s model til 2300kr og der medfølger dvd til OS - er der også et drev i computeren?. Det er ret fristende.

hvordan plejer IBM computere at være mht forudinstallerede programmer? Min nuværende asus har brutalt mange ligegyldige programmer og andet ubrugeligt, som genveje til ebay, på skrivebordet.

Vi brugte x61s på mit gamle arbejde for et par år siden. De var rigtig fede maskiner. Man er selvfølgelig hæmmet af de manglende drev, men de er af en rigtig god byggekvalitet. Hardwaren er selvfølgelig ikke state of the art, men en topmodel fra dengang er med garanti fint til dine behov!

Går du efter sådan en, så husk at kigge på DBA også. Og læg i en ny harddisk i budgettet også.


Redigeret af Davidp - 16-Juli-2012 kl. 19:03
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 19:05
Et drev ville bare være bonus, men jeg forventede det ikke taget størrelsen i betragtning. Jeg regner med at købe en senere på måneden. 2300kr for en computer der hovedsageligt vil blive brugt til skole, er helt helt okay. Er jeg af en eller anden grund træt af den om 2 år, så har omkostningerne ikke være for store uanset. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu