recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-95 + lille monitor, evt. touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-95 + lille monitor, evt. touch

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-95 + lille monitor, evt. touch
    Sendt: 08-Juli-2012 kl. 22:35
Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig en Oppo BDP-95 indenfor en overskuelig fremtid, og så vil jeg lige høre de kloge hoveder her på sitet, om de kan hjælpe mig i den forbindelse.

Da jeg ikke er interesseret i at skulle tænde for tv'et, hver gang jeg vil høre musik, så leder jeg efter en løsning med en så lille skærm som muligt. Jeg har pt. kig på denne: http://www.cinemagic.dk/shop/lenovo-thinkvision-lt1421-185557p.html, primært pga. prisen. Sådan en vil vel sagtens kunne fungere med en Oppo uden problemer, eller hvad?

Det mest optimale ville være, hvis man kunne slutte en touch skærm til oppo'en, så man slap for at bruge fjernbetjeningen, men det er vel ikke en mulighed?

På forhånd tak, 

- Troels

Edit: Nå, skærmen jeg har linket til har kun usb input, hvilket vel nok udelukker den i forhold til det, jeg skal bruge den til.< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">


Redigeret af trikztar - 08-Juli-2012 kl. 22:39
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2012 kl. 23:07
Skal du bruge en blu-ray afspiller udelukkende til musik, eller hvordan skal det forståes?
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Skal du bruge en blu-ray afspiller udelukkende til musik, eller hvordan skal det forståes?

Nej, OP vil nok gerne bruge den ene HDMI-udgang til det store setup med tv og den anden til en monitor til at navigere musik med..Wink

OP: Hvor ser du den er touch? - du kan vælge hvilken som helst skærm bare den kan tage DVI eller HDMI.
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Skal du bruge en blu-ray afspiller udelukkende til musik, eller hvordan skal det forståes?

Nej, OP vil nok gerne bruge den ene HDMI-udgang til det store setup med tv og den anden til en monitor til at navigere musik med..Wink

Lige præcis! ;)


Citér
OP: Hvor ser du den er touch? - du kan vælge hvilken som helst skærm bare den kan tage DVI eller HDMI.
 

Den jeg linkede til er ikke touch - skulle det være touch, er jeg ude i noget som nedenstående. Det er jeg dog muligvis alligevel, da det umiddelbart ikke er så let at finde små, billige monitorer. Desuden er den hvid, hvilket passer fint til resten af mit system. Men tak for svaret :)< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">

< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">

Redigeret af trikztar - 09-Juli-2012 kl. 09:56
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Skal du bruge en blu-ray afspiller udelukkende til musik, eller hvordan skal det forståes?

Både og - oppo'en bliver min primære afspiller til lyd (dvs. cd, sacd, flac, wav og i enkelte tilfælde mp3). Dog skal den naturligvis også fungere som en slags mediaplayer, så alle mine film på disc eller hd bliver afspillet via den.
< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">

Redigeret af trikztar - 09-Juli-2012 kl. 11:09
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af trikztar trikztar skrev:



Det mest optimale ville være, hvis man kunne slutte en touch skærm til oppo'en, så man slap for at bruge fjernbetjeningen, men det er vel ikke en mulighed?

Nej.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 11:00
Du skal lige være OBS på at skærmen nok skal understøtte HDCP for at det vil virke.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Du skal lige være OBS på at skærmen nok skal understøtte HDCP for at det vil virke.
 

Tak for info! Hm. Ja, så er jeg back to square one, ser det ud til. Jeg gider ikke have en alt for stor skærm stående, bare så jeg kan styre musikken på den, og de små skærme er enten piv dyre, og/eller mangler de rette specs. 

Iiyama'en, jeg linkede til tidligere lader i hvert fald ikke til at have hdcp.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 11:23
Helt ærligt, så lad under alle omstændigheder være med at bruge Oppo'en som stream-afspiller. Det er en sekundær feature, som betjeningsmæssigt er milevidt fra dét du kan få ved f.eks. at bruge en Squeezebox med iPad/Android app, eller andre tilsvarende løsninger.
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Helt ærligt, så lad under alle omstændigheder være med at bruge Oppo'en som stream-afspiller. Det er en sekundær feature, som betjeningsmæssigt er milevidt fra dét du kan få ved f.eks. at bruge en Squeezebox med iPad/Android app, eller andre tilsvarende løsninger.

Ok - for lige at være sikker på, at vi ikke snakker forbi hinanden, så vil jeg lige præcisere, hvordan jeg har tænkt mig at bruge oppo'en.

Først skal det lige gøres klart, at jeg ikke er interesseret i at afspille hverken film eller lyd trådløst.

Mht. til afspilning af film, så klarer jeg det i øjeblikket med en bærbar, der via hdmi sender film (primært mkv eller BD-iso) til tv'et. Det fungerer udmærket. Jeg har tidligere benyttet en WD-HDTV live til samme formål, men den har ikke rigtig imponeret mig. Oppo'en giver mig, så vidt jeg kan se, mulighed for det samme, dog sandsynligvis med bedre resultat på billedsiden - ret mig endelig, hvis jeg tager fejl. Desuden vil den også kunne afspille fysiske DVD eller Blu-ray discs, hvilket mit nuværende setup ikke tillader.

Min primære grund til at ervherve mig en Oppo er dog lyden. I øjeblikket lader jeg en netbook styre afspilningen via en Musichall DAC http://www.musichallaudio.com/detail.php?p=68, hvilket indtil nu har været en ganske udmærket løsning. Igen er jeg ikke i tvivl om, at Oppo'en kan forbedre lydoplevelsen mærkbart, og desuden giver den mig også mulighed for at afspille SACD, hvilket jeg savner. Det eneste "problem" i denne forbindelse kan dog være brugervenligheden i forhold til navigation, når jeg skal have afspillet flac/wave/whatever, men det har jeg ikke det store overblik over. Det er der muligvis andre, der kan fortælle nærmere om?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af trikztar trikztar skrev:

Det eneste "problem" i denne forbindelse kan dog være brugervenligheden i forhold til navigation, når jeg skal have afspillet flac/wave/whatever, men det har jeg ikke det store overblik over. Det er der muligvis andre, der kan fortælle nærmere om?

Jeg synes ikke der er så meget at få overblik over - den er designet til at blive betjent med fjernbetjeningen via on-screen display, og that's it.
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg synes ikke der er så meget at få overblik over - den er designet til at blive betjent med fjernbetjeningen via on-screen display, og that's it.

Jamen det er da godt, Otto - og thanks for stating the obvious. Jeg ved ikke helt hvorfor du kører den der semiarrogante tone, men det må du om. Hvis jeg har mistolket tonen, så beklager jeg naturligvis.

Når jeg snakker overblik, så drejer det sig jo nok om hvor brugervenlige menuerne er, når det kommer til navigation på HD med en masse foldere osv. Er det nemt at navigere derhen man vil? Kan man afspille filer i random/shuffled rækkefølge? Med 7000+ filer vil det være rart med et nogenlunde brugervenligt menusystem, når man nu er nødt til at navigere med fjernbetjeningen. Jeg går ikke ud fra, at Oppo'en har en decideret search funktion, hvilket er grunden til at jeg spørger. Hvis nogen finder spørgsmålene for dumme, så er de jo ikke tvunget til at svare.

Men tak for info mht. muligheden for at bruge touch skærm. Jeg regnede ikke med, at det var en mulighed, og det er nu blevet bekræftet.
< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">
< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">

Redigeret af trikztar - 09-Juli-2012 kl. 13:19
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu