recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-95 + lille monitor, evt. touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo BDP-95 + lille monitor, evt. touch

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af trikztar trikztar skrev:


Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Du skal lige være OBS på at skærmen nok skal understøtte HDCP for at det vil virke.
 

Tak for info! Hm. Ja, så er jeg back to square one, ser det ud til. Jeg gider ikke have en alt for stor skærm stående, bare så jeg kan styre musikken på den, og de små skærme er enten piv dyre, og/eller mangler de rette specs. 

Iiyama'en, jeg linkede til tidligere lader i hvert fald ikke til at have hdcp.

Så vidt jeg kan se, har Oppoen både component og alm. video udgange, som begge virker uden HDCP.
Hvis du er interesseret, har jeg sådan en her til overs: Kiss Coolview KST-152w
Den kan monteres på en væg og har indgang for bl.a. alm. video.

Redigeret af quarkir - 09-Juli-2012 kl. 13:32
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 13:34
Har du ikke en DVD afspiller fra en bil liggende, eller køb den billigste.
Det kræver selvfølgelig at menu på Oppoen kommer ud som komposit billede. (Det gule stik).
Det har jeg på min Anthem processor, dog kun til opsætning.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af trikztar trikztar skrev:

 

Jamen det er da godt, Otto - og thanks for stating the obvious. Jeg ved ikke helt hvorfor du kører den der semiarrogante tone, men det må du om. Hvis jeg har mistolket tonen, så beklager jeg naturligvis. 

Jeg forsøger bestemt ikke at køre en arrogant tone (ikke lige nu i hvert fald... jeg plejer at sige det ligeud når jeg er arrogant bevidst Wink), jeg formulerer mig bare kort fordi jeg har meget at lave, og spilder min tid på at diskutere B&O i en anden tråd når jeg burde bruge den hér på at give dig nogle bedre formulerede svar Smile Det er mig der undskylder.

Oprindeligt skrevet af trikztar trikztar skrev:

 Når jeg snakker overblik, så drejer det sig jo nok om hvor brugervenlige menuerne er, når det kommer til navigation på HD med en masse foldere osv. Er det nemt at navigere derhen man vil? Kan man afspille filer i random/shuffled rækkefølge? Med 7000+ filer vil det være rart med et nogenlunde brugervenligt menusystem, når man nu er nødt til at navigere med fjernbetjeningen. Jeg går ikke ud fra, at Oppo'en har en decideret search funktion, hvilket er grunden til at jeg spørger. Hvis nogen finder spørgsmålene for dumme, så er de jo ikke tvunget til at svare. 

Jeg synes ikke spørgsmålene er dumme overhovedet, jeg kan sådan set ikke svare konkret på dem alle sammen, jeg ville bare give mit besyv med om at jeg tror du forlanger for meget af den - uden at jeg kan give dig konkrete svar på de enkelte punkter, så synes _jeg_ ikke den egner sig til at være den primære musik-streamer. Jeg har ikke undersøgt mulighederne fuldstændigt til bunds, jeg mister interessen når jeg konstaterer at det er i bunken med "ikke godt nok", men mit helt ærlige svar er: Nej, det er ikke nemt at navigere i. Leg med det hvis du vil have afspilleren alligevel, men lad være med at købe den afspiller specifikt for dén funktion, så vil du blive skuffet.

Andre er naturligvis velkomne til at byde ind med deres erfaringer.
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 14:17
@Quarkir

Det lyder bedre :) Der går nok nogle måneder, inden jeg skal ud at investere, men jeg kan jo prøve at vende tilbage ved den lejlighed, og så må vi se, om du stadig ligger inde med skærmen.

@SVP03

Hvis en sådan vil virke, så er det jo til at betale, må man sige.

@Otto

No harm done Smile Og tak for uddybende svar! Du har sandsynligvis nok helt ret i, at jeg er nødt til at gå på kompromis med brugervenligheden, hvis jeg vil have den bedre lyd, jeg forventer Oppo'en vil give mig. Mit mål er at opnå noget, der bare minder om high end lyd, men til en overkommelig pris. Pt. har jeg et par hjemmebyggede højttalere (http://frequence-shop.dk/produkter/26-byggesaet-gulv/470-pca-625-rd/), en Cayin 252B forstærker, og så førnævnte Musichall DAC. Med alle sange på HD og en netbook til navigation giver det jo en fremragende funktionalitet, hvor et nummer/album bare er en simpel søgning væk. Det må jeg give køb på med Oppo'en, men hvis lyden bliver endnu bedre, end den er nu, så tror jeg, det er det værd. Det håber jeg i hvert fald.
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 15:29
En anden ting. I en anmeldelse af Oppo'en, står der følgende:

Citér this up-spec player integrates a well-regarded Rotel sourced power supply and a redesigned audio board featuring a pair of top-class ESS Sabre DACs. One runs the multi-channel analogue audio output from Blu-ray, DVD, DVD-A or multi-channel SACD discs, while the other is dedicated to delivering stereo output from its fully balanced XLR connections.

På Oppo's hjemmeside står der:

Citér The BDP-95 uses two ES9018 DAC chips - one for the 7.1-channel output, and another for the dedicated stereo output.

Jeg kan forhåbentlig med rette antage, at den til stereo dedikerede DAC også håndterer inputtet fra stereo RCA-indgangene, right?

Edit: 

Nevermind, svaret stod i en anden artikel:

Citér Oppo uses a very high-quality DAC chip (SABRE32 Reference ES9018) for a dedicated stereo audio signal that comes as an addition to the front left and right outputs that are part of the 7.1 pre-out section. This special output can be tapped by way of a pair of RCA jacks or a pair of balanced XLR connections (AKA microphone cables).


Redigeret af trikztar - 09-Juli-2012 kl. 15:47
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

  jeg formulerer mig bare kort fordi jeg har meget at lave, og spilder min tid på at diskutere B&O i en anden tråd når jeg burde bruge den hér på at give dig nogle bedre formulerede svar Smile Det er mig der undskylder.

STAY AWAY

Peter Pan er ikke til at diskutere med. 
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 16:33
Med tidligere indlæg in mente, så burde dette:   http://www.dustinhome.dk/product/5010207172/deltaco-12-1-lcd-touchscreen/#intcmp=searchProvider_dacsa  vel kunne være det, jeg søger. 


ELLER! (fanfare osv.) - dette er jo særdeles interessant: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=106974.0

(til de dovne: det påstås, at Oppo er ved at lave en android/ios app til Oppo'en. Det ville være fantastisk.)< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">


Redigeret af trikztar - 09-Juli-2012 kl. 16:39
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 09:59
En lille update. Jeg spurgte ind til en evt. smartphone app på Oppo's facebookside, og svaret var følgende:

Citér Currently in-progress for Android, should be coming very soon now...stay tuned!

Hvis funktionaliteten i den app bliver acceptabel, så er jeg jo nok nødt til at erhverve mig den kommende Nexus 7 tablet, som ikke skulle koste alverden i 8gb udgaven. Lækkert!
< id="_npwlo" ="applicationpwlo" height="0">

Redigeret af trikztar - 10-Juli-2012 kl. 09:59
Til top
trikztar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2004
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikztar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 09:30
Lige et spørgsmål: Denne: http://www.proshop.dk/Skaerm/DELTACO-7-TFT-farveskaerm-m.-Remote-2121675.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite burde vel fungere sammen med Oppo'en? 




Redigeret af trikztar - 18-Oktober-2012 kl. 09:33
Mit ydmyge setup: Pioneer Krp-500a, Cayin 252b, Oppo BDP-95, hjemmebyggede højttalere og et par computere til streaming. Stille og roligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu