recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er de totalt debile hos DR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er de totalt debile hos DR

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi betaler licens til DR, så skal de sq også sende noget ordentligt.


24 timer i døgnet alle ugens 7 dage, på alle 4 kanaler?

Hvor meget var det du ønskede licensen skulle stige til?


Klaus
Det har jeg ikke forlangt noget om. Men med alt det sport blir' der dårligt nok råd til andet end genudsendelser 24/7 Dead

Redigeret af Kampus - 22-Juli-2012 kl. 22:08
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Hvad i al verden er meningen med at fukke en god film op, ved at lægge teksterne under billedet, så man hindres i at zoome op til fuld skærmstørrelse.

Ja, lad os få dvb tekster så tv'et selv kan lægge dem på eller lade være efter behov. Indebrændte tekster er noget skrammel og et levn fra fortiden.
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2012 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når nu filmen er købt sådan med indbrændte understekster kan de intet gøre.

Klaus


Jeg vil til enhver tid bøje mig for facts/fejl som er mig imod.

MEN jeg kan ikke rigtig finde en årsag til, at denne præsentation skulle være tilegnet en gl. standard.

Det ville da være endnu mere sygt at se i 4:3 format.

DET ER da tydeligt, at det er lavet så logo'et og en del af teksten skal passe udenfor billedet i et 16:9 format.

Nej, indtil andet er bevist, holder jeg mig til, at det er en "kreativ" bøf...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ja, lad os få dvb tekster så tv'et selv kan lægge dem på eller lade være efter behov. Indebrændte tekster er noget skrammel og et levn fra fortiden.


Vi kunne ikke være mere enige.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 01:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi betaler licens til DR, så skal de sq også sende noget ordentligt.


24 timer i døgnet alle ugens 7 dage, på alle 4 kanaler?

Hvor meget var det du ønskede licensen skulle stige til?


Klaus

Jeg mener ikke at den skal stige, hvor læser du det?

Næh, jeg forlanger at de skal forvælte vores penge ordenligt !
  31. oktober 2009 blev det gamle TV signal slukket - Vi var altså allerede i 2009 godt i gang med digital tv (siden 2006).

Hvordan kan man så indkøbe en serie lavet 2007 som er boxede ind, og med indebrændte tekster?
De spilder jo pengene ved ikke at tænke langt frem (eller bare i det mindste tænke på hvad de allerede har gang i).
Det bedste de kunne gøre var at købe en ny kopi, måske er 2. køb billigere?
Og så få denne "rigtig", for vi skal leve med at den serie skal sendes 8 gange mere i løbet af de næste mange år.

Gjorde DR det ordenligt på deres genkøb, så ville det være næsten som at se en hel ny serie første gang de sender den ordenligt.  
 




Redigeret af Notfast - 23-Juli-2012 kl. 02:05
.....
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når nu filmen er købt sådan med indbrændte understekster kan de intet gøre.

Klaus


Jeg vil til enhver tid bøje mig for facts/fejl som er mig imod.

MEN jeg kan ikke rigtig finde en årsag til, at denne præsentation skulle være tilegnet en gl. standard.

Det ville da være endnu mere sygt at se i 4:3 format.

DET ER da tydeligt, at det er lavet så logo'et og en del af teksten skal passe udenfor billedet i et 16:9 format.

Nej, indtil andet er bevist, holder jeg mig til, at det er en "kreativ" bøf...

Hvis du tror, at det er en "kreativ bøf", så laver DR ufatteligt mange af dem. Store dele af f.eks. DR Ks sendeflade består af widescreen udsendelser (sommetider med 4:3 indhold) i 4:3 format, der så er presset ind i 16:9 format (lidt ligesom dit eksempel). Hvilket for øvrigt er lidt morsomt, for sidst jeg checkede var DR K ikke en HDTV kanal, så der er ingen tvang om kun at sende i 16:9. De kunne altså med fordel sende i det format udsendelsen er lavet i og overlade formateringen til seernes tv.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 23:14
Og lige nu: Italiensk mini-serie. Troede ikke at "mini" stod for skærmformat LOL
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når nu filmen er købt sådan med indbrændte understekster kan de intet gøre.

Klaus


Jeg vil til enhver tid bøje mig for facts/fejl som er mig imod.

MEN jeg kan ikke rigtig finde en årsag til, at denne præsentation skulle være tilegnet en gl. standard.

Det ville da være endnu mere sygt at se i 4:3 format.

DET ER da tydeligt, at det er lavet så logo'et og en del af teksten skal passe udenfor billedet i et 16:9 format.

Nej, indtil andet er bevist, holder jeg mig til, at det er en "kreativ" bøf...
På et tidspunkt kunne nogen Tv "løfte billedet således hele teksten kunne ses", nu skal man endda også have bjælker I Siderne at slås med.  Hvorledes så antenneforeningerne accepterer de sære formater synes jeg ikke om.

Redigeret af skyking - 01-August-2012 kl. 15:46
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når nu filmen er købt sådan med indbrændte understekster kan de intet gøre.

Klaus


Jeg vil til enhver tid bøje mig for facts/fejl som er mig imod.

MEN jeg kan ikke rigtig finde en årsag til, at denne præsentation skulle være tilegnet en gl. standard.

Det ville da være endnu mere sygt at se i 4:3 format.

DET ER da tydeligt, at det er lavet så logo'et og en del af teksten skal passe udenfor billedet i et 16:9 format.

Nej, indtil andet er bevist, holder jeg mig til, at det er en "kreativ" bøf...
På et tidspunkt kunne nogen Tv "løfte billedet således hele teksten kunne ses", nu skal man endda også have bjælker I Siderne at slås med.  Hvorledes så antenneforeningerne accepterer de sære formater synes jeg ikke om.



Nej Nej Nej - det hjælper ikke at klodse TV'et op - altså stille TV apparatet højere op eller lavere ned - Billedet følger altid med !!! (jeg har selv prøvet)


Redigeret af gearløs - 01-August-2012 kl. 18:28
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 17:13
Nemlig men det var nu også et billedrørs Tv der kunne lave nummeret.
DR vidste jo godt at gjorde man billedet højere mistedes nederste tekstlinie, men nogle Tv fabrikanter indbyggede finurligheden med løfte hele billedet højere op. Klart man mistede noget men hellere have muligheden.
Nu hvor alting skal være i formatet 16:9 og eller HD, da SKAL man til have Søjlerne, og skam få de der lykkeds med software komme omkring hermed.  Wink  Så kommer HDCP officials for stoppe Én!
 
Zoom2 kunne for eks betyde dette lille nummere, Zoom1 betød hele billedet blev ud til kanterne, som på ovenstående eksempel.


Redigeret af skyking - 02-August-2012 kl. 17:14
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
HenrikMDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikMDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:31


Ikke meget bedre med hardcoded tekster lige midt i billedet som på ZDF.

Findes der virkelig ingen udbydere i DK der sender udelukkende med DVB undertekster ?

Synes da at kunne huske både DR TV2 og TV3 kanalerne for flere år siden sagde de ville gå over til DVB tekster.. Er det aldrig sket? eller er det bare Yousee der ikke har fået fingeren ud ?

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2012 kl. 15:07
@ Gearløs
 
  Det jeg mente var at en speciel form for zooming gjorde billedet blot en anelse højere, og længere nedad, så nederste tekst
linie forsvandt.
Det burde have været tv'et der selv løftede billedet elektroniskt. Noget i stil med en Computer CRT monitor hvor billedet kunne "flyttes opad eller var det nedad" Wink
Igen igen til at ens 16:9 Tv kunne gøre små og tykke ting normale ved sætte bjælker PÅ, nu må man slet ikke  FJERNE samme!
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu