recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3. parts ørebøffer med betjeningsknap til Android?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3. parts ørebøffer med betjeningsknap til Android?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3. parts ørebøffer med betjeningsknap til Android?
    Sendt: 26-Juli-2012 kl. 19:27
Jeg leder efter nogle hovedtelefoner, som jeg vil bruge under løbetræning sammen med Endomondo-app'en på min Xperia T15i. Til det brug skal de have en betjeningsknap ligesom de originale ørepropper - altså bare en enkelt knap, som man kan trykke på og f.eks. tage mod opkald eller starte/stoppe musikken.

De originale ørepropper har et mini-jackstik med 4 ringe. Selv om jackstikket til forveksling ligner et iPhone-jackstik, er de ikke forbundet ens. Jeg kan derfor ikke bare bruge et par iPhone-kompatible hovedtelefoner med betjeningsknap.

Nåja, og skal de være udvendige. Jeg har det ikke godt med at have propper i ørerne, medmindre de er formstøbte (og det er nok lidt rigeligt at gøre ud af det).

Jeg har søgt en del og kun fundet Turtle Beach M3:
http://www.amazon.co.uk/Turtle-Beach-Mobile-Gaming-Headset/dp/B007HLNPP2

Men det er egentlig et mobilt gaming-headset, og jeg ved ikke, hvordan det vil opføre sig under løb.



Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 14:23
Jeg havde samme spørgsmål og stillede det her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1229622

Det korte svar er at http://www.amazon.co.uk/FiiO-adapter-L-shape-contact-SAMSUNG/dp/B005T1MQ1Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1322052355&sr=8-1&tag=5336653508-21 gør at du kan bruge alle iPhone headsets

Skal lige siges, jeg har brugt det på en sk17i, ved gennemlæsning af tråd er der flere der siger det ikke virker i st15i.


Redigeret af Psymon - 30-Juli-2012 kl. 14:29
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2012 kl. 20:42
Hm. Android er slet ikke nævnt på den amazon-side, du henviser til. Og alle tre anmeldelser er fra personer, som har prøvet det på en Android-telefon og ikke fået det til at fungere. (Ja, en af dem har fået det til at fungere ved at tape knappen over, men det kan man også helt uden adaptorkablet.)
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 17:16
Jeg har selv adaptoren, og bruger den i min SK17i, hvor mit skullcandy iphone headset fungere perfekt. Så undre mig lidt at folk har problemer med at få det til at virke.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 18:14
OK. Virker knappen også? Der findes et andet, tilsvarende kabel, hvor mikrofon og hovedtelefoner virker, mens knappen ikke gør.

Anyway, med lidt held får jeg de omtalte Turtle Beach af konen til min fødselsdag på mandag. Så må vi se, om de fungerer.


Redigeret af Allan Olesen - 01-August-2012 kl. 18:16
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 19:17
Både volume og play/pause virker fint.

Det eneste den gør er at flytte rundt på rækkefølgen af "ringe" så de matcher standarden i stedet for apples opsætning.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2012 kl. 21:32
Så blev det fødselsdag, og jeg fik de omtalte Turtle Beach.

Det ser ud til, at de er lavet til iPhone, og så medfølger der et adapterkabel til Android og et andet adapterkabel til PC. Så det ene er nok et kabel mage til det, du anbefalede. Det virker fint på min ST15i.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu